Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Peth sa:Fjärdebrunn sa:Hur cyklar man ZEN i motvind?
Man vänder?
johan44 sa:Ellhoj är väl det sanna svaret. Jag köpte elis av den anledningen för typ två år sedan. Det blev snabbt 100% el pgav zenfaktorn, det går att använda elkraften till det syftet om man vill. Upprätt sittställning med jämnt fin fart uppför, i motvind, i snö... :)
e]
Pfaff sa:johan44 sa:Ellhoj är väl det sanna svaret. Jag köpte elis av den anledningen för typ två år sedan. Det blev snabbt 100% el pgav zenfaktorn, det går att använda elkraften till det syftet om man vill. Upprätt sittställning med jämnt fin fart uppför, i motvind, i snö... :)
e]
Hädelse! :-)
johan44 sa:Shit, så genialt. Måste se om den där... :)
Pfaff sa:johan44 sa:Ellhoj är väl det sanna svaret. Jag köpte elis av den anledningen för typ två år sedan. Det blev snabbt 100% el pgav zenfaktorn, det går att använda elkraften till det syftet om man vill. Upprätt sittställning med jämnt fin fart uppför, i motvind, i snö... :)
e]
Hädelse! :-)
Mini_me sa:Ut 5:20- "Kallt"
Runt huset och ner i källaren för att hämta vindjacka.
Ut igen 5:25
5:51: Gubbängen: Cykelvägen längs med Nynäsvägen avstängd - irra runt med sjukt röriga skyltar i nåt kvarter bredvid.
6:01: Hitta ut: Äntligen på rätt väg igen.
6:20: Grus och elände vid nya Vegastad området
6:32 - Framme utan några mekaniska problem - känns bra med tanke på ihop skruvad igår kväll :)
Längtar till hemfärden.
zodah sa:Mini_me sa:Ut 5:20- "Kallt"
5:51: Gubbängen: Cykelvägen längs med Nynäsvägen avstängd - irra runt med sjukt röriga skyltar i nåt kvarter bredvid.
6:32 - Framme utan några mekaniska problem - känns bra med tanke på ihop skruvad igår kväll :)
Längtar till hemfärden.
appropå Gubbängen. Det tog mig minst 10 min att förstår hur jag tar min från Gubbängen till Sköndal. I vanlig ordning är det inte skyltat mer än lite pliktskyldigt och endast norr-söder-gående.
För er som undrar så måste man ut på Örbyleden om man skall till Sköndal/Flaten.
bossjo sa:Skön pendling idag som vanligt kaos vid slussen/skeppsbron , undrar lite hur folk tänker när man passerar på insidan en buss som har stannat vid det obevakade övergångsstället. I morgon finfika på kafebar vid bysistorget 745-815 ish, hoppas på sällskap.
staine sa:zodah sa:Mini_me sa:Ut 5:20- "Kallt"
Längtar till hemfärden.
appropå Gubbängen. Det tog mig minst 10 min att förstår hur jag tar min från Gubbängen till Sköndal. I vanlig ordning är det inte skyltat mer än lite pliktskyldigt och endast norr-söder-gående.
För er som undrar så måste man ut på Örbyleden om man skall till Sköndal/Flaten.
Men du kan ju byta till södra sidan av örbyleden långt tidigare oxå. Jag hamnade i samma knipa förra veckan med stängd tunnel. Men mina gamla taxiskillz gjorde ju att det inte blev så blodigt att hitta.
Dock, röda pilen som du ritat är troligen bästa vägen om man kommer fr Gullmars och åker mot nynäs.
emilh sa:En liten nackdel med de förbättringar som gjorts i cykelinfran på senare tid är att det blir svårare och svårare att röra sig mellan cykelbana och vägbana. Får försöka hitta Zen...
Mange. sa:Bra morgon
Fjärdebrunn sa:Mange. sa:Bra morgon
Den sista idioten är inte född. En av de levande kör ut på Gamla Saltsjöbadsvägen mot väjningsplikten i botten på den, rejäla, Österviksbacken där jag coastar i 45-50. Jag kastar mig ut i mötande (tomt) och in framför den gamla saaben genom spärrområdet innan trädrefugen i mitten av svängen efter. Det gick bra även om pulsen tog ett par skutt.
Någon som vet vad prognosen är på tid tills de fixat till cykelvägen vid Trafikplats Gubbängen och om det kommer att bli en liknande lösning som tidigare eller något nytt?Mini_me sa:Ut 5:20- "Kallt"
Längtar till hemfärden.
staine sa:Såså zodah, Andas! ;)
Finfika med bossjo på Bysis, mkt najs! Kan rekommenderas.
Såg en del med Hövding. Gemensamt verkar vara:
medelålders, snofsiga casual urban kläder, dyr ryggsäck, sån där i tyg med läderremmar.
Såg en del med mobil i högsta hugg. Gemensamt verkar vara:
Vinglar i sick-sack, saakta.
Black planet sa:Andas Staine ;)
Nä jag hinner inte fika på tisdagar. Bor ju norr om stan numera.
staine sa:Såså zodah, Andas! ;)
Finfika med bossjo på Bysis, mkt najs! Kan rekommenderas.
Såg en del med Hövding. Gemensamt verkar vara:
medelålders, snofsiga casual urban kläder, dyr ryggsäck, sån där i tyg med läderremmar.
Såg en del med mobil i högsta hugg. Gemensamt verkar vara:
Vinglar i sick-sack, saakta.