Wilieran
Medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8
Mycket spännande... blev omkörd av en man som valde att sväng av cykelbanan strax innan Västerbron för att köra på vägbanan istället, kanske ville han testa på den nya lagstiftningen där man får välja cykelbanan/körbanan själv. Inte speciellt fort cyklade han och det var i princip tomt på cykelbanan vid 14-tiden så förstår inte varför vägbanan kändes bättre.
Ännu märkligare blir det när jag kommer över puckeln och börjar rulla utför och ser hur han cyklar MOT trafiken i vägbanan (fast det kommer bilar). Visade sig att han hade tappat något typ 10 meter upp, jag vet inte om lösningen att cykla varesig på vägbanan över Västerbron eller cykla en bit mot trafiken var speciellt bra. Man upphör aldrig att förvånas av vissa människor...
Ännu märkligare blir det när jag kommer över puckeln och börjar rulla utför och ser hur han cyklar MOT trafiken i vägbanan (fast det kommer bilar). Visade sig att han hade tappat något typ 10 meter upp, jag vet inte om lösningen att cykla varesig på vägbanan över Västerbron eller cykla en bit mot trafiken var speciellt bra. Man upphör aldrig att förvånas av vissa människor...