Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

Jo men det gick bra, faran över. (Fick iof bunnyhoppa över Danvikstull då broöppning var på gång. Klarade det precis. Dessa fördömda seglare.)

Baklänges idag... Körde till jobbet, ställde bilen och cyklade hem. Sen cyklade jag till jobbet på em och hämtade bilen.

Ja, alltså...jag har semester och något måste man ju göra, den andra här hemma jobbar ju fortfarande, så att köra henne till jobbet är win-win ;)

Skulle till svärföräldrarna efter jobbet idag. Grusracer blev det självklara färdmedlet då de bor mitt ute på en åker med grusvägar och jag såg möjlighet till lite upptäcktsfärd. Blev en tur förbi maxlab och över toppen på Klosterängshöjden med fina grusvägar på det. Variation förnöjer!

Jeppe_E sa:
Baklänges idag... Körde till jobbet, ställde bilen och cyklade hem. Sen cyklade jag till jobbet på em och hämtade bilen.

Ja, alltså...jag har semester och något måste man ju göra, den andra här hemma jobbar ju fortfarande, så att köra henne till jobbet är win-win ;)

Det där var krystat. Jag hade kunnat göra samma.
;)

Ska bli skönt med semester, det blir svårare och svårare att bända loss kudden från ansiktet för varje dag som går. När jag väl kom iväg var det ändå en härlig morgon, om än lite ensamt på vägen. 1,5 pendling to go...

Lämnade av dottern hos en kompis i morse så det blev sen pendling, ca kl 9. En del folk även då men sommarstiltjen har lagt sig över Stockholm.
Varmt var det också, packade för säkerhets skull ner ombytet i ryggfickorna och struntade i ryggsäck. Det var bra val för jag svettades ymnigt väl framme på jobbet.

Sista pendlingen innan semester sker i eftermiddag. Trevlig sommar på er, vi ses igen i mitten av augusti.

Cyklade lite idag, tur att jag redan har bränna annars skulle jag varit en kokt kräfta nu

Bilagor

• 20180712_144111.jpg
    20180712_144111.jpg
    299.1 KB · Besök: 83
Kränkt av herre på elcykel uppför Älvsborgsbron, iofs trampade jag på 27,5"x2,6 fram, 160 slag som inte går att låsa och 27,5x2,3 bak med olåsbar 130mm dämping, tung rygga, vänster smalben fyllt med 36cm stål och en halv låda trallskruv.

Kränkte tillbaka över Kalles Puckel.

Hem blev det grusväg, båt och allmänt bara gött tramp.

IMG_20180712_170958.jpg

zodah sa:
Lämnade av dottern hos en kompis i morse så det blev sen pendling, ca kl 9. En del folk även då men sommarstiltjen har lagt sig över Stockholm.
Varmt var det också, packade för säkerhets skull ner ombytet i ryggfickorna och struntade i ryggsäck. Det var bra val för jag svettades ymnigt väl framme på jobbet.

Sista pendlingen innan semester sker i eftermiddag. Trevlig sommar på er, vi ses igen i mitten av augusti.

Trevlig semester!

Tänkte först ta en lite längre zen-pendling hem när det för en gångs skull inte skulle blåsa, men blev fast på jobbet.

Hade fortfarande lite planer på att ta en omväg när jag konmer ut och ser att det ändå blåser rätt mycket, och för mig, på rätt håll. Strava-hets it is.

Har lite Strava-race med en polare som pendlar samma väg som jag och sist det blåste radade han upp pokalerna på hela hemvägen. Det måste stävjas. Jag drog på och det kändes riktigt bra och precis bär jag tänkte ”det här tar jag nog”, så vände vinden och jag fick motvind resten av vägen hem. Misstänker att det lilla regnovädret som hängde över hemmet ställde till vindarna. Taskigt bara att man inte får reda på det förran precis i slutet av ett 6.5-min-segment...

Blir Thule-ställ för cykeln på hemvägen idag, vilket innebär att sista pendlingen inför fyra veckor semester är avklarad. För att hålla cykelkvoten någorlunda intakt tog jag en liten extrasväng. Så gott som vindstilla och bitvis lite dimma. Dagar som denna är Skåne fantastiskt!

Hade en riktigt bra tid på gång på ett stava segment på 1,5km, med 100m kvar står en buss tvären över vägen så det gick åt helvete....
Sen möte jag syrran och vi pendlade ihop in till STHLM City. Fin morgon!

Bättrade på personbästat med en minut på ett 13km segment jag kör lite då och då.
Jämförde watt och väderförhållanden mellan de två resultaten och såg att de var mycket snarlika.
Slutsatsen är alltså att det måste vara ändringarna på cykeln som gjort förbättringen (andra fälgar, sänkt styre etc).

Skönt att veta att mixtrandet inte varit förgäves iaf ;)

Den var bra! Kanske borde valt ett annat tillfälle att testa cykelskor för första gången för det blev två spd-vurpor. När jag låg på marken cyklade en tant förbi och glodde argt på mig, hon kanske tyckte att jag låg och slöade. Ingen stolthet kvar alls.

Dagens pendling gick förbi en najs badsjö med öde strand! En dag som denna! Jag kommer inte att delge lokaliseringen för kanske blir det ett dopp i kväll efter jobbet men då jag saknar badbrallor så badar jag helst själv
/blyg

Måste nog skaffa en schablon och börja måla överkryssade bilsiluetter nånstans på hojen.
Nu var det ytterligare en figur som i sin iver att köra om missade att det var en refug alldeles framför.
Hans vänstra framhjul var inte särskilt imponerat av det beslutet...

Annars varmt, glest och trevligt.

Första delen av semestern avklarad. Så det blev cykelpendling till jobbet idag, tomt var det. Inte många cyklister (eller andra heller för den delen).

Cyklade till jobbet idag för semestern är över. Gles trafik, hett och allmänt avslappnat.
Rätt skönt när alla vanliga människor inte är i vägen.
Tyvärr peak-gatuarbeten just nu, men det går rätt bra ändå.

Ja vad ska man säga? Svettigt.
Väldigt få cyklister i stan. Så få att man hejar på dom man möter.

Edit, ja förutom turisthordarna, dom gills inte.

Senast ändrad:
Varmt och rätt tomt på vägarna, fast vissa gångtrafikanter vägrar att maka på sig när man kommer...

IMG_20180717_074149.jpg

Senast ändrad:
Svalt och skönt nu på morgonen. Fick sällskap sista halvan av vägen av en kompis som var ute och tränade. Gick lite fortare än tänkt den sista halvan. ?#hurtänktejagnu

Bilagor

• DSC_0236.JPG
    DSC_0236.JPG
    228 KB · Besök: 79
Rejser till jobbet idag. varmt är bara förnamnet. Sambon påpekade hur jag slöcyklade. så hon inte kunde ligga på rull. Så bara knäcka henne i backspurter. Bäst passa på innan hon får sin form igen.

Bil till Arlanda, buss från parkering till terminal, flyg till London, en dryg timmes väntan på hyrbil. Jag vill cykla!

Black planet sa:
Under?
Nä brommie o buss. Allt för slippa detta med pendeltåg.

staine sa:
Hittills najs pendling. Ekeröfärjan avgick nyss. Törstig. Får ej dricka öl före jobbet. Snart framme :p

Asså jag har inte fått en öl på veckor. Måste. Få. En. Öl. snart!
Aja, det blir väl en vuÄlta om ett par timmar iaf. Bärs i kväll kanske?
Ska det bli en Probably? eller nåt mer sofistikerat? *suktar*

Idag hände det. Första gången jag cyklar till jobbet och jag aldrig behöver stanna för rött. Visserligen var typ hälften av trafikljusen röda, men det var inte någon trafikant i närheten så jag körde rakt igenom.

Lite som Larson's kossor - de går på bakbenen när ingen ser på.

bil.PNG

staine sa:
Black planet sa:
Under?
Nä brommie o buss. Allt för slippa detta med pendeltåg.
Det lokala vattenhål i slöstan. Sen är det i Älta. Sköndal finns det någon pizzeria. Bara köra på.
staine sa:
Hittills najs pendling. Ekeröfärjan avgick nyss. Törstig. Får ej dricka öl före jobbet. Snart framme :p

Asså jag har inte fått en öl på veckor. Måste. Få. En. Öl. snart!
Aja, det blir väl en vuÄlta om ett par timmar iaf. Bärs i kväll kanske?
Ska det bli en Probably? eller nåt mer sofistikerat? *suktar*

Tillbaka
Topp