Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

fhloston sa:
Vad jag hört, men hittar inget på Stockholms hemsida, är att sträckan förbi Åkeshov ska få GC.

Edit: hittade en mer officiell länk:

Edit2: lockas inte få den här länken att bli klickbar...

https://växer.stockholm/projekt/nya-cykelbanor-och-sakrare-cykling-i-vasterort/

Senast ändrad:
DanielS sa:
fhloston sa:
Vad jag hört, men hittar inget på Stockholms hemsida, är att sträckan förbi Åkeshov ska få GC.

https://goo.gl/gg163r

Det är udda tecken (som å, ä, och ö) som ställer till det för forummotorn. En url-shorterner är en väg runt det.

nisseson sa:
DanielS sa:
fhloston sa:

https://goo.gl/gg163r

Det är udda tecken (som å, ä, och ö) som ställer till det för forummotorn. En url-shorterner är en väg runt det.

Tack för länken!

Blev lite smått orolig över den glänsande asfalten innan jag insåg att sopsaltarna visst har dragit igång. Balaklava på. Finns ingen anledning att frysa in vintern.

Svalt men fint. Hyfsat korrekt klädd idag.
Stel och klen, det är väl ngn förkylning som spökar.

Saltat vid Slussen, tack för det.

26 Oktober

26okt.jpg

zodah sa:
Svalt men fint. Hyfsat korrekt klädd idag.
+1
-3 grader vid start. Premiär för vinterhandskar och vinterskor för säsongen. Märkligt nog hade ingen rengjort och smort in skorna efter förra vintern.

zodah sa:
Stel och klen, det är väl ngn förkylning som spökar.
+1
Lugnt och fint, men kroppen kändes svag.

Blev omkörd i backen vid Hellas, men sedan tappade hen mer och mer fart. Låg en bit bakom ett tag, men gav till sist upp och körde om.

Brände av gruspelotonen på väg in, å frulle på Le Mond. Kungligt med mat i magen och kryp i låren.
Vattnet frös i flaskan...
Kunde i makligt tempo ta mig över sopsaltad Danvikstullsbro och slussen-ramp. Väldigt lite cykeltrafik vid 08:30 trots gnistrande fin höstmorgon.

Nästan perfekt...myggfritt o förhållandevis få "cyklistr"...strax fredags rundan o en kall som avslutning på veckan...

utsikt från en cykelbana; vid brunnsviken i morse 0725.
fyra kanotister och två svanar..
.

Bilagor

• 1FDFCCB6-5012-4909-AA86-F8B1359C56AF.jpeg
    1FDFCCB6-5012-4909-AA86-F8B1359C56AF.jpeg
    116.8 KB · Besök: 43
Senast ändrad:
Tjusig fullmåne framför näsan och minst lika tjusig soluppgång bakom på väg till jobbet.

Bilagor

• 39BE3686-2CD2-446D-A026-93CA6CC8DF4A.jpeg
    39BE3686-2CD2-446D-A026-93CA6CC8DF4A.jpeg
    143.7 KB · Besök: 54
Knaprar antibiotika pga bihåleinflammation = pendel och T-bana. Kollade cykeln i garaget igår och bakdäcket var tomt. Liten jäkla 3 mm glasbit i corden som jag missade när jag fick paniklaga innan jag skulle hem förra veckan.

Fegade ur då det var glashalt igårkväll (bytte till v-hjul på bilen). Verkade dock inte ha varit så halt idag. Segt med pendeltåg när man ser andra cyklister ut genom fönstret...

Slängde på dubbhjulet fram igår kväll då det var isgata utanför vårat hus. Det var väldigt blandat underlag visade det sig, allt från isgata till ren asfalt.

Såg nog halare ut än det var, men söder om/södra förorterna till Sthlm var det nog halt bitvis.

Hörde några som hade bytt, själv körde jag på sommardäck. 10 grader på onsdag (enl prognos...)

Såg frosten utanför fönstret och snöblandat regn fall, tog det säkra för det osäkra och bytte till dubbdäck. Helt i onödan visade det sig...

Lat idag. Så elhoj på lite halt sthlm idag. Måste nog fixa pendlarn ändå nu när det börjar bli halt igen. Skruvar ska ju vara hela. Särskilt de som sitter i vevarmen.

Minus en men snustorrt och ingen halka i Blöteborg. Övervägde dubbdäck igår men det ska vara varmt igen framöver så tog risken utan imorse.

Lite hicka fick man när man kikade ut imorse, men det var inte halt. Dock börjar det bli dags att byta till något varmare på fötterna

Senast ändrad:
Värry värry blowy.
Som olja på moset så står ett gäng gatsopare (på Lundagatan vid tvåtiden i dag) med varsin lövblås i handen och ser sig vilset omkring
:p

Väl vått va?

Största problemet med väder som det här är ju att man inte ser så bra. glasögonen immar igen och blir blöta. Annars är det ok.

Skitväder. Eller vanligt höstväder. På regnställ o elhojen idag med. Undrar om det kommer något finväder så man kan rasta rejsern. Eller det våren som gäller nu för den.

Regn, fyra plusgrader, frisk vind från norröver. Karaktärsdanande. Höll dessutom på att sätta cykeln i räcket på Älvsborgsbron, combo av vind och titta bakåt. Hade varit vääääldigt bra med nån slags vindbrytare där.

Måste monteea min ass-saver.

Noterat: Väldigt få elcyklar, gissar att de som köper föredrar finväder.

Av med hjulen som igår fick dubbdäck, på med 650b-hjulen från andra cykeln. Justera bromsar. Minnesanteckning: fixa "dubbhjulen" så att skivorna sitter likadant där.
Göteborgsväder.
Dränkt och bortblåst.

Motvind, regn.

Barmitts på, det var ett lyft.
Sommarhjul på.
Vinterhjulen fick sitta på ett dygn och hann punka på den tiden...

De har för få cyklar helt enkelt. Formeln n+1<s-1 som gäller. Det är detta väder som elhojen kommer till sin rätta. Allt för slippa Ebola färdmedel.
Kristoffer R sa:
Regn, fyra plusgrader, frisk vind från norröver. Karaktärsdanande. Höll dessutom på att sätta cykeln i räcket på Älvsborgsbron, combo av vind och titta bakåt. Hade varit vääääldigt bra med nån slags vindbrytare där.

Måste monteea min ass-saver.

Noterat: Väldigt få elcyklar, gissar att de som köper föredrar finväder.

Ahhh, dubbdäckspremiär.... *avsky*
Tog 6 minuter längre tid både till och från jobbet... fick t o m trampa i nedförsbacken pga däcken.
-3 grader på morgonen blev premiär för ny vinterjacka och vinterbibs... najs värme.
+3-4 grader och motvind på hemvägen i samma outfit.. Ångbastu!

Fråga: Är lysmask-outfit som en magnet för bilar? För uppenbarligen syns man för bra och alla bilister siktar in sig på mig.

Dagens tur hamnar ganska högt på missär indexet rejält blött och motvind som kändes kan jag lova. Hoppas vinden håller i sig på hemvägen

Idag blev det fincross till jobbet. Gjorde en fin kränkning av sambon i backen innan Ulriksdal . Dra på när hon körde på rött o trodde hon skulle ta mig där. Vilken tur att vi har värme i verkstaden nu när jag sova där ett tag.

Tillbaka
Topp