federico
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8
ni(c) sa:federico: <3 ! Dina bilder förgyller verkligen den här tråden!federico sa:21 November
.
Tackar!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ni(c) sa:federico: <3 ! Dina bilder förgyller verkligen den här tråden!federico sa:21 November
.
Jo, tyvärr. ;) Dödsgrus och saltlake mest överallt.staine sa:Har dom inte saltat eller sandat än i 08? Västerbron verkade fuktig och giftig. Få se om man överlever hempendlingen i natt?
staine sa:Jag kom hem oskadd nyss i alla fall. Verkar lite vattnigt på cb trots frosten. Men aja lite rostskadad cykel har väl ingen dött av. :p
zodah sa:Gah, vad segt det är med dubbdäcken!
Oroväckande att jag drog till jobbet och körde på lilla klingan hela vägen.
MrGunnar sa:Tidig pendling i morse, förvånad över hur många som cyklade vid 5:30. Garminen visade - 10,4 som värst så kanske runt -7 då i verkliga livet... Rullar ändå på ganska bra med SMW när man väl är uppe i fart. Visst går det lite långsammare men skiljer typ 2min på 1h pendling för mig.
MrGunnar sa:Tidig pendling i morse, förvånad över hur många som cyklade vid 5:30. Garminen visade - 10,4 som värst så kanske runt -7 då i verkliga livet... Rullar ändå på ganska bra med SMW när man väl är uppe i fart. Visst går det lite långsammare men skiljer typ 2min på 1h pendling för mig.
Alex Supertramp sa:MrGunnar sa:Tidig pendling i morse, förvånad över hur många som cyklade vid 5:30. Garminen visade - 10,4 som värst så kanske runt -7 då i verkliga livet... Rullar ändå på ganska bra med SMW när man väl är uppe i fart. Visst går det lite långsammare men skiljer typ 2min på 1h pendling för mig.
1h? Du cyklar två timmar om dan i sju minusgrader? Jävla pannben alltså. Jag cyklade tolv minuter i minus tre nu vid halv nio och är jävligt nöjd med det.
mtbkr sa:MrGunnar sa:Tidig pendling i morse, förvånad över hur många som cyklade vid 5:30. Garminen visade - 10,4 som värst så kanske runt -7 då i verkliga livet... Rullar ändå på ganska bra med SMW när man väl är uppe i fart. Visst går det lite långsammare men skiljer typ 2min på 1h pendling för mig.
Håller med att SMW rullar ok när farten är uppe. Skön och motiverande tanke också hur bra det kommer att rulla i vår när dubbdäcken åker av.
nikasp sa:Grymt mycket jobbigare att pendla med dagislämning och -hämtning. Nu med -4°C och vinterkläder på våra två små gynnare varav ena febrilt kämpar emot allt som oftast. Tar 3-4 timmar att väcka, fixa och äta frukost, tvätta och borsta tänder, byta blöja, klä på, lasta i cykelvagn, till förskola, packa ur, lämna vagn och barn på två avdelningar med skor av på två olika ställen, sen <19 km till jobbet, dusch, kaffe och till skrivbordet. Puh! Sommartid och -temp utan lämning kan samma gå på 1h10min en bra dag :D
nikasp sa:Grymt mycket jobbigare att pendla med dagislämning och -hämtning. Nu med -4°C och vinterkläder på våra två små gynnare varav ena febrilt kämpar emot allt som oftast. Tar 3-4 timmar att väcka, fixa och äta frukost, tvätta och borsta tänder, byta blöja, klä på, lasta i cykelvagn, till förskola, packa ur, lämna vagn och barn på två avdelningar med skor av på två olika ställen, sen <19 km till jobbet, dusch, kaffe och till skrivbordet. Puh! Sommartid och -temp utan lämning kan samma gå på 1h10min en bra dag :D
MrGunnar sa:Alex Supertramp sa:MrGunnar sa:Tidig pendling i morse, förvånad över hur många som cyklade vid 5:30. Garminen visade - 10,4 som värst så kanske runt -7 då i verkliga livet... Rullar ändå på ganska bra med SMW när man väl är uppe i fart. Visst går det lite långsammare men skiljer typ 2min på 1h pendling för mig.
1h? Du cyklar två timmar om dan i sju minusgrader? Jävla pannben alltså. Jag cyklade tolv minuter i minus tre nu vid halv nio och är jävligt nöjd med det.
Ja det blir så, jag har ca 27km enkel till jobbet och snittar väl 4 dagar i veckan men kan inte säga att jag tycker det är så festligt jämt....
Floflo sa:... för att allt skulle vara förberett för snabb och smidig avfärd på morgonen och komma i tid till morgonens första möte men istället möts man av platt bakdäck på crossen...
så allt det jobbet förgäves och återigen MTB-pendling, jag borde ju vetat sen sen innan att Murphy också har nyckel till garaget...
Guldragge sa:MrGunnar sa:Alex Supertramp sa:MrGunnar sa:Tidig pendling i morse, förvånad över hur många som cyklade vid 5:30. Garminen visade - 10,4 som värst så kanske runt -7 då i verkliga livet... Rullar ändå på ganska bra med SMW när man väl är uppe i fart. Visst går det lite långsammare men skiljer typ 2min på 1h pendling för mig.
Ja det blir så, jag har ca 27km enkel till jobbet och snittar väl 4 dagar i veckan men kan inte säga att jag tycker det är så festligt jämt....
Pendlar motsvarande samma sträcka. Håller väl med om att det kanske inte alltid är superlajbans. Men det slår iaf ALLTID boskapstransporten.