Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

.A.

Aktiv medlem
(Miss) lyckades hamna mitt i kungens stadsbesök , kom iväg lite tidigare och fastnade vid Slottsbacken, två eskorter som skulle iväg så gick det med att komma hem tidigt.
Hyfsat underlag ända tills sista backen hem(nordsluttning) fortfarande isgata ☹️.
Mange
Vilken stad besökte kungen? 😉

salle

Aktiv medlem
Det var alltså ett spanskt staTsbesök.
Pga alla digitala nomader som dragit till Spanien och bara betalar sink-skatt. Ingen ordning. Kung Felipe fick väl nog, tog jeten upp till Estocolmo och tänkte läsa lusen av statsministern, oklart vilken som chefade bara. Kaoz! Så han fick ta ett snack med näst högst i kedjan aka Tjabo som var tvungen att lämna förortsidyllen och pendla in till city. Smörstekta sparvar på menyn tydligen. Kung Felipe sågs förövrigt ivrigt diskuterande olika dubbdäcksval och lufttryck utanför slottet med elitpendlare.

nieves

Aktiv medlem
Spanska kungen?
16263613647_cdd2394364_b.jpg

NickPick

Aktiv medlem
Jävla barn och jävla förkylning 🤣, min yngsta har börjat på förskola i höstas. Allt hon drar hem, det får jag. Men idag kände jag mig frisk nog att ta cykeln igen efter ungefär 3 veckor med bil och äckelköer. Galet skönt att få vara i sadeln igen! 👍🤟
Om man cyklar lugnt och sansat så ska det inte vara någon risk vid förkylning. Åker man ändå till arbetsplatsen så kan man ju inte vara så sjuk just nu.
Bonus är att snorig näsa blir bättre pga frisk luft.

Dubbdäckspremiär idag! 🥴

Mediokern

Aktiv medlem
Pendlingen genom Stockholm kändes nästan VARM efter några dagar med frysgrader - idag 5/6 plusgrader men blött på marken.
Lät dubbdäcken sitta kvar då det ska bli kallare snart igen.
Själva pendlingen höll på att ta slut innan den knappt börjat. Skanstullsbron norrgående - håller till vänster och ska passera ett par andra långsammare cyklister. Precis när jag passerar en av dem så vinglar den till och våra styren krokar ett ögonblick i varandra. Jag svär högt och för mitt inre ser jag scenariot från tidigare i höstas när jag passerade en som satt på marken med jättestor blodpöl framför sig. Som tur var lyckades olycka undvikas och jag kunde med lite högre puls fortsätta till mitt mål.
Så var rädda om er där ute - det finns så mycket knäppskallar som gör konstiga och oförutsägbara saker.

Kashedian

Aktiv medlem
Vaknade med någon slags luftvägssjukdom där börjar hosta så har öppnar munnen. Misstänker att det beror på cyklingen och morgonkylan den senaste veckan.

Någon som varit med om liknande och har en snabb lösning?

Drosa

Aktiv medlem
I morse hände det osannolika!? Bara ett par km kvar till jobbet i det hala väglaget så kommer det en katt springande i dikeskanten och vad gör den när jag ropar på den och kommer upp jämsides? Naturligtvis likt en hare i billjus så springer den ut mot mig. Girar och bromsar för inte köra på den och vurpa men vurpar gör jag ändå i halkan men jag missade missen i alla fall. Med mörbultad skinka och ont i utsida knä har jag haltad omkring likt en riktigt gammal gubbe idag.😀

DarkMatter

Aktiv medlem
Hempendling lika återhållsam och händelselös som morgonen. En laxande elspark på Skanstullsbron var väl det enda att anmärka på.

Börjar nästan vänja mig vid domedagsskrapljudet som uppstår när plaststänkskärmar kontakterar snabbt roterande dubbdäck.

Vegan

Aktiv medlem
4-5 grader, våta vägar efter nattens regn och lätt medvind. Blir halvpendling idag då både bil och cykel ska hem från jobbet (aw igår). Ser ut att bli en solig förmiddag för oss i sydväst 🌞

anco

Medlem
Fy fan. Hårt omkullprejad på St Eriksgatan av firmabil. Döda vinkeln. Rejäl plåt- och markkontakt. Inget blodvite. Mest skärrad och i slutändan lättad över utfallet. Ta det lugnt där ute. Peace out.
Skönt att det gick bra. Bilar är läskiga och vi cyklister syns dåligt nu under mörven (nov-feb).

MrSthlm

Aktiv medlem
En snabb cyklist jag tagit rygg på och jag blev lite uppläxad av en tjej med en bred jäkla flakcykel strax efter Tranebergsbron, vid den sista uppförsbacken mot parken, "Möte" skrek hon (en schysst varning med tanke på hur brett hon cyklade själv, imponerande röstresurser också) och sedan den något sarkastiska kommentaren "Bra jobbat killar..." (hon tyckte vi körde helt idiotiskt lät det som). So far so fine men det störde mig lite sedan att hon gjorde två halvfarliga körningar mot rött på väg mot Västerbron. Men som den gentleman jag är så cyklade jag om henne över Västerbron och gjorde tummen upp.

DarkMatter

Aktiv medlem
En snabb cyklist jag tagit rygg på och jag blev lite uppläxad av en tjej med en bred jäkla flakcykel strax efter Tranebergsbron, vid den sista uppförsbacken mot parken, "Möte" skrek hon (en schysst varning med tanke på hur brett hon cyklade själv, imponerande röstresurser också) och sedan den något sarkastiska kommentaren "Bra jobbat killar..." (hon tyckte vi körde helt idiotiskt lät det som). So far so fine men det störde mig lite sedan att hon gjorde två halvfarliga körningar mot rött på väg mot Västerbron. Men som den gentleman jag är så cyklade jag om henne över Västerbron och gjorde tummen upp.
Kunde ha matchat hennes approach och gormat "RÖDLJUS!" annars

Fänkålsulven

Aktiv medlem
Skönt med buff både runt huvud och hals i morse.

Nån mer än jag som kör plugin-en Commute marker till Strava för att automatiskt få pendlingsturerna taggade som "Commute"? Den har kommit med en uppdatering så att man även kan få sina pendlingar satta som "Mute" och därmed slipper spamma ner sina stravavänners flöden med två rätt ointressant pendlingsturer om dagen.

MrSthlm

Aktiv medlem
@Fänkålsulven
Ja, buff är överraskande bra och smidigt, skaffade en bekvämt tunn modell för någon månad sedan som varit perfekt hittills, både för pendling och landsväg, enkelt att täcka öronen också, visst frågetecken för riktigt kalla dagar men finns väl tjockare modeller.

nibergs

Aktiv medlem
Nån mer än jag som kör plugin-en Commute marker till Strava för att automatiskt få pendlingsturerna taggade som "Commute"? Den har kommit med en uppdatering så att man även kan få sina pendlingar satta som "Mute" och därmed slipper spamma ner sina stravavänners flöden med två rätt ointressant pendlingsturer om dagen.
Jag kör med https://www.activityfix.com/ där kan man göra skript för andra saker också.

mkallstrom

Aktiv medlem
Första pendlingen på över ett år p g a arbete hemifrån. Sjukt segt med dubbdäck och en tung ryggsäck på ryggen. Alldeles för mycket kläder. Start en timme senare än vanligt så mycket mer folk i rörelse än vad jag är van vid. Min normala väg förbi Bromma flyplats och Rissne var rena skämtet p g a vägarbeten och avstängningar. Kommer att krävas en del justeringar för att det här ska bli njutbart (igen).

Det var en fin morgon iaf.
16500E6E-131A-4483-8E74-63C18F8CC198.jpeg

Peth

Aktiv medlem
Första pendlingen på över ett år p g a arbete hemifrån. Sjukt segt med dubbdäck och en tung ryggsäck på ryggen. Alldeles för mycket kläder. Start en timme senare än vanligt så mycket mer folk i rörelse än vad jag är van vid. Min normala väg förbi Bromma flyplats och Rissne var rena skämtet p g a vägarbeten och avstängningar. Kommer att krävas en del justeringar för att det här ska bli njutbart (igen).

Det var en fin morgon iaf.
Visa bilaga 525733
Rissne, Bromma Flygplats, Njutbart. En ska bort.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer