Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

WSMC

Aktiv medlem
På dessa två ställen var det. Jag färdades i pilens riktning.
Jag håller självklart med om att det inte är optimalt, då många cyklar i motsatt riktning.
Men med tanke på var jag kom ifrån och var jag skulle passade det bäst för dagen.
Skärmbild (45)_LI.jpg

Skärmbild (44)_LI.jpg

AdamLR

Aktiv medlem
Långpendling in i dag efter att ha kortpendlat till/från tåget i två veckor. På den tiden har det mesta hunnit sopas märkte jag. Till följd av det har också ett gäng bommar stängts och hinder placerats ut igen, så flytet förstörs ibland. Å andra sidan kanske det är bra att man tvingas bromsa in ibland nu när väglaget tillåter dödsföraktande hastigheter. Krångligt och trassligt genom huvudstaden, men med fyra mil i benen redan var jag precis lagom mentalt avslappnad för att inte stressa upp mig. 4/5 ventilhattar.

salle

Aktiv medlem
På dessa två ställen var det. Jag färdades i pilens riktning.
Jag håller självklart med om att det inte är optimalt, då många cyklar i motsatt riktning.
Men med tanke på var jag kom ifrån och var jag skulle passade det bäst för dagen.
Visa bilaga 554688

Visa bilaga 554689
Nja, smalt som f-n på båda ställena. Det går ju knappt att cykla om någon där, ännu mindre mötas? Jag skulle också blivit lite irriterad om jag mött dig där cyklandes åt fel håll :). Men är ju framförallt cykelinfrastrukturen som brister. Är ju slalombana mellan träd, busshållplatser, elskotrar, rödljus, tanter, hundar, katter, ekorrar + ANNAT just på de där ställena. Sa jag trimmade elcyklar också?

WSMC

Aktiv medlem
Nja, smalt som f-n på båda ställena. Det går ju knappt att cykla om någon där, ännu mindre mötas? Jag skulle också blivit lite irriterad om jag mött dig där cyklandes åt fel håll :). Men är ju framförallt cykelinfrastrukturen som brister. Är ju slalombana mellan träd, busshållplatser, elskotrar, rödljus, tanter, hundar, katter, ekorrar + ANNAT just på de där ställena. Sa jag trimmade elcyklar också?
Håller helt med. Dock var det inga problem att mötas just de här två gångerna då det inte var rusningstid.

AdamLR

Aktiv medlem
Håller helt med. Dock var det inga problem att mötas just de här två gångerna då det inte var rusningstid.
Den ritade sträckningen längs Drottningholmsvägen "känns som enkelriktad" helt klart, men har inte sett några skyltar. Inte symboler på marken heller tror jag.

Så bred som Drottningholmsvägen är kan man ju tycka att det skulle finnas plats för breda CB på båda sidor, men men...

WSMC

Aktiv medlem
Den ritade sträckningen längs Drottningholmsvägen "känns som enkelriktad" helt klart, men har inte sett några skyltar. Inte symboler på marken heller tror jag.

Så bred som Drottningholmsvägen är kan man ju tycka att det skulle finnas plats för breda CB på båda sidor, men men...
Absolut. De få gångerna jag har cyklat där åt "fel" håll, och sett en cyklist längre fram, komma i motsatt riktning, brukar jag i god tid rulla ut till vänster på trottoaren(förutsatt att det inte går någon där).

nisseson

Aktiv medlem
Haha, båda platserna är sådana att jag nog svär tyst för mig själv när någon laxar mot mig där. :-) Men ja, det är nog fullt lagligt, ingen del där är cykelfält. Och moraliskt ok om man gör det sansat och ser till att inte vara i vägen för de som kommer åt "rätt" håll.

Little Stereo

Aktiv medlem

Jobbade på Drottningholmsvägen förut, de är dubbelriktade som alla andra cykelbanor som saknar skyltar om att det är enkelriktat.

Kashedian

Aktiv medlem
Blåste det extra mycket eller är jag bara trött idag?
Äventyrlig pendling, började med lite jobb i Tyresö för att sedan dra till Sollentuna innan hemfärden. Blev väl 50-60km någonting.

Ansiktet känns jättesvullet i kombination med eksem som får mig att se ut som en finnig 15-åring igen. Kan det bero på jordnödssmör (fastän jag inte är allergiker?)

Peter G

Aktiv medlem
Blåste det extra mycket idag eller är jag bara trött idag?
Äventyrlig pendling idag, började med lite jobb i Tyresö för att sedan dra till Sollentuna innan hemfärden. Blev väl 50-60km någonting.

Ansiktet känns jättesvullet i kombination med eksem som får mig att se ut som en finnig 15-åring igen. Kan det bero på jordnödssmör (fastän jag inte är allergiker?)
Blåste en hel del hos mig också, men väldigt varma vindar.

Akronym

Aktiv medlem
Blåste det extra mycket eller är jag bara trött idag?
Äventyrlig pendling, började med lite jobb i Tyresö för att sedan dra till Sollentuna innan hemfärden. Blev väl 50-60km någonting.

Blåste ca 16m/s i byarna i Halvkakssundet så det var nog inte bara du ;)
En kul dag på sjön när det blåser lite. Mindre kul motvind på vägen hem

AdamLR

Aktiv medlem
Funderade över benvärmarna när jag skulle byta om inför hemcyklingen men valde bort dem. Det var rätt beslut. Långärmade rök när jag trasslat mig igenom innerstan ungefär. Premiär för kort-kort med andra ord!

DarkMatter

Aktiv medlem
Idag hände det! En mötande cyklist skakade lätt på huvudet och försökte säga något.
Tyvärr sa han det lite väl tyst så jag hörde inte. Kan bara anta att det rörde mitt val av färdriktning.

Annars glada ben. Kränkte alla i backen mot Stora Mossen och nästan alla på Tranebergsbron. Så gick det med den återhämtningsdagen...

simson

Aktiv medlem
Hempendlingen blev soligare än väntat. Tog det rätt lugnt tills jag blev kränkt av en elcyklist direkt efter överggångsstället i Stora Mossen. Det var bara att ta sig i kragen och trampa på. Toppade 37,4 i motvinden innan jag släppte då jag skulle över Drottningholmsvägen. Elcykeln fortsatte rakt fram.
Det måste ha varit en sjukt stark ”förare” iallafall eftersom assistansen slår av i 25km/h🤨

Fänkålsulven

Aktiv medlem
Under mitt lilla pendlingsuppehåll har omledningen vid början av Galoppvägen i Solna blivit ännu märkligare. Tungavstängningen som stått nån vecka ute i vägbanan är borta. Istället hindrar ett stålstaket färden norrut och man måste vända 180 grader tillbaka och sedan ta sig ner från den rätt höga trottoarkanten ut i vägbanan och svänga 180 grader igen. Det ska bli ”intressant” att se hur det här bygget utvecklar sig för oss cyklister…

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer