Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

IngvarW

Aktiv medlem
Småkyligt på stadsgårdskajen, i övrigt var det hyfsat torrt men några isbanor blev det till att passera.

Black planet

Aktiv medlem
Latcykel på lite lättare ben idag. Undrar hur de tänkte borta vid Ulriksdals golfbana. Kör ut dräneringsvatten över cykelbanan. Fin is till kvällen.
Men skiner! Perfekt för mig nu när solcellerna inte har snö på sig.

emilh

Aktiv medlem
SPD-vurpa pga stök och lös kloss vid bygget på Kungsträdgårdgatan. Inget mer än stolthet och växelöra fick sig en törn.

På’t igen imorrn.

bossjo

Ny medlem
Trevlig med en finfika i sthlm som vanligt på tisdagar. Böket vid kungsan och vidare in på Norrlandsgatan ger pendlingen lite mer edge än vanligt. Hoppas det blir bättre till våren annars kan det bli kul på riktigt. Dagens hur tänkte ni nu, vi ställer i skylt som varnar för cyklister i cykelbanan.
DSC_0136.JPG

Peth

Aktiv medlem
på grund av morgonpigg så blev det cykling genom orörd snö på djurgården. Räknade till totalt tio rådjur på färden till jobbet. Blev några kilometer extra.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
emilh sa:
SPD-vurpa pga stök och lös kloss vid bygget på Kungsträdgårdgatan. Inget mer än stolthet och växelöra fick sig en törn.

På’t igen imorrn.

Jag la mig för en iskant där i förra veckan. Vilar en föbannelse över passagen?

Idag buss och ebolasnöre. Får cykla hem.

mtbkr

Aktiv medlem
Jag tyckte det kändes ovanligt trögt idag men tänkte att det var gårdagens utgång med jobbet. Väl vid rålis-rondellen, efter ca. 12 km, låste sig bakhjulet helt. Skönt att det inte var kroppen men får se om jag kommer hem sen.

IngvarW

Aktiv medlem
Incykling till city vid lunch, fräscht soligt väder och 6 grader. Är det våren som är i antågande? Plus vem åt upp snön inne i stan?

emmer

Ny medlem
Börjar bli ljust såväl morgon som kväll.
Plusgrader, torrt och välsopat.
Man börjar få lust att ställa sig upp och studsa i backarna.
(Som Gabriella Ekström brukar uttrycka det.)

fhloston

Aktiv medlem
Ishalka på icke halkbekämpade sträckor, vilket inkluderade den normalt sopsaltade sträckan Hässelby - Alvik kryddat med (tunn) svall-is på sina ställen. Dock var Gröndalsbron saltad. Peppar peppar. Beröm inskickat på tyck-till appen.

Senast ändrad:

staine

Aktiv medlem
Salt och peppar. Stockholms sopsaltade cykelbanor är bitvis skridskobanor. Inget för den som har bråttom eller hatar att vurpa.
Jag fick banga i Farsta strand och fortsätta med pendeln 64kr åt h:e.
:(

Booten

Aktiv medlem
Skön morgonpendling men som sagts ovan är det snorhalt även på vissa sk sopsaltade cykelbanor, dubbdäcken gjorde nytta idag.
Medvind!

mtbkr

Aktiv medlem
Saltlaken vann över cykeln igår. Skivbromsen bak helt låst och ena plastfästet till framskärmen gick av. Dags för lite tlc i helgen. Lugnt på t-banan.

Mycketvillhamer

Aktiv medlem
Tog en liten extratur, ovanligt många cyklister (med skånska mått, såg säkert 10 st), måste bero på högre temp. Lite mindre blåst idag än de senaste dagarna, bara runt 7 m/s och mest snett framifrån istället för rakt framifrån. Rätt skönt på det hela taget.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Cyklade in lite stifft med nackspärr. Riktigt isigt bitvis men det gick att hitta fäste.
Jycken får åka bil till dagis. Det är skridskobana på skogsvägarna.

Black planet

Aktiv medlem
Satan vad det var halt ifrån Sörentorp till Ulriksdal. Glömde felanmälans. Nåja. Att svära över en budbil på cykelbanan o sen träffa på p-vakter 1 minut senare som skulle gå titta på eländet.

Pugilism

Aktiv medlem
Har inte haft anledning att skriva här på länge då jag bara gåpendlar till min nuvarande arbetsplats. Men nu hände något cykelrelaterat.

Gick som vanligt längs med Årstaviken på väg hem från jobbet när jag kom fram till en man som hade ramlat av cykeln. Han låg i en snödriva och sa att det bara hade svartnat för ögonen. Vi ringde ambulans och medan vi väntade blev tillståndet värre. Lite kramper och fradga osv.
Så småningom kom ambulansen och hämtade och där stod jag med en cykel.

Om du läser här och vet att det är du ska du veta att personalen fick mina uppgifter och ska lämna över dem till dig. Men om det felar så kan du alltid PMa mig här så kan vi lösa överlämnandet.

fhloston

Aktiv medlem
Pugilism sa:
Har inte haft anledning att skriva här på länge då jag bara gåpendlar till min nuvarande arbetsplats. Men nu hände något cykelrelaterat.

Gick som vanligt längs med Årstaviken på väg hem från jobbet när jag kom fram till en man som hade ramlat av cykeln. Han låg i en snödriva och sa att det bara hade svartnat för ögonen. Vi ringde ambulans och medan vi väntade blev tillståndet värre. Lite kramper och fradga osv.
Så småningom kom ambulansen och hämtade och där stod jag med en cykel.

Om du läser här och vet att det är du ska du veta att personalen fick mina uppgifter och ska lämna över dem till dig. Men om det felar så kan du alltid PMa mig här så kan vi lösa överlämnandet.

Låter läskigt!

Hoppas att det gick bra ändå...

izar

Aktiv medlem
Firade alla hjärtans dag med att ta i lite extra på vägen hem, firade även med att ligga i bocken.

Halt värre i backiga, kurviga slingan förbi järnvägen mellan Ingenting och Solnavägen. Svartis där en körde omkull bakom mig och två andra som återhämtade sig. En handfull som ledde sina cyklar.

Bonzo

Aktiv medlem
Lyckades tajma in grönt ljus på samtliga trafikljus i morse, så det var ett rent nöje att bara cruisa på.

På vägen hem var det däremot väldigt rött och onödigt mycket motvind.

johan44

Aktiv medlem
Bil vilket funkar oförskämt bra om man är tidig. Ser inte fram mot hemfärd i rusningen. (säger man rusningstrafik fortfarande?)

zodah

Aktiv medlem
Bara asfalt till 99,5%. Resten var isbana så när de små styckena med is dök upp var man inte helt förberedd : -)

Tog tag i mitt liv och cyklade en hel VuÄlta idag, oj så slitigt det var. Efter Älta in mot stan så var vi en liten grupp som pressade varandra. Nyttiga pulshöjare.

Hepp!

Grymt halt imorse på prio stråket från Västerort. Sopsaltarna verkar ha tagit semester. Höll på att skrota cykeln rejält in mot St Mossen överfarten.

salle

Aktiv medlem
Ingen pendling pga jobba hemma men stack ut på en 3 mils lunchrunda i solen ist. Win-win!

Little Stereo

Aktiv medlem
Pendlade på cykel både torsdag och fredag efter tre veckor influensa, är inte helt kry än och mådde som en sophög i knapp styrfart.
Blött och skitigt från alla snödrivor som smälter...

Bilagor

• _20190216_211910.JPG
    _20190216_211910.JPG
    292.3 KB · Besök: 192

zodah

Aktiv medlem
Little Stereo sa:
Pendlade på cykel både torsdag och fredag efter tre veckor influensa, är inte helt kry än och mådde som en sophög i knapp styrfart.
Blött och skitigt från alla snödrivor som smälter...

Long time no see!
Välkommen tillbaka

Topp