Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Östra Torn, Lund. Cykelöverfart. Tät rusningstrafik delvis p.g.a. studentutsparkning. Blev nästan nermejad av en liten Audi som svängde höger i korsningen (han skulle lämnat företräde), men han stannade i sista stund.

50 m längre fram svängde han in på en infart precis framför näsan på mig. Jag klarade mig genom att tvärbromsa. Vinkade till honom men ingen reaktion, han verkade prata med sin pojke som satt i passagerarstolen. Suck. Tur att man alltid är beredd att bromsa.

staine sa:
skrotfot sa:
Bild från i morse på Cyklistbloggen.
Skönt att inte behöva cykla norr om Ringvägen på Söder.

Men HEL-VETE! Säkert att det där inte är fotoshoppat?
Annat var det på 90-talet!

Jag hamnade i det där. Det tog tre grönljuscykler innan jag kom ut på Hornsgatan.

Härligt att många cyklar men jag undrar hur det skall bli när slussen blir färdigt. De har ju skruvat ned prognoserna för antalet cykelpassager för att få ritningarna att passa.

mussla sa:
staine sa:
skrotfot sa:

Jag hamnade i det där. Det tog tre grönljuscykler innan jag kom ut på Hornsgatan.

Härligt att många cyklar men jag undrar hur det skall bli när slussen blir färdigt. De har ju skruvat ned prognoserna för antalet cykelpassager för att få ritningarna att passa.

Det blir tyvärr inget bra, om planerna som de ser ut nu blir verklighet.

Sluta se problem. 8 bredda fina filer att cykla på nya slussen.

Brommie o pendeln är skön kombo. Pått igen imorgon.

zodah sa:
mussla sa:
staine sa:
skrotfot sa:

Black planet sa:
Sluta se problem. 8 bredda fina filer att cykla på nya slussen.

Brommie o pendeln är skön kombo. Pått igen imorgon.

zodah sa:
mussla sa:
staine sa:
skrotfot sa:

Jadu, blir det som det ser ut på ritbordet får vi cyklister ta övriga filer i anspråk.

Blött som sagt. Fördelen var att när jag rullade genom stan så var man ju i stort sett själv, trots rush hour. Istället för 50 pers vid Slussen så stod den 1 stackars medpendlare. Mer regn till folket!

Första regnpendlingen på länge. Trafikinfarkten som bortblåst... Eller sköljd...

”Nya” regnjackan som använts kanske 3-4 ggr på ett år höll mig torr utifrån i alla fall. Häftig känsla att susa fram i spöregnet med åskan mullrande runt hörnet. Tills en lastbil sköljde över mig med smutsvatten från vägen, då var det inte lika charmigt längre!

Ser ut att bli riktigt mysigt till i eftermiddag : -)

Har laddat med regnjacka och skoöverdrag så Bring. It. On.

Har vi tur kanske vi är döda, eller åtminstone pangchisar, innan det är klart vid slussen. Så slipper vi gräma oss.

Komiskt förresten så vanlig kombon på bilden är. Notera även BOSE- lurarna. Kan nån förklara psykologin?
7AB6AF0A-4657-44AD-8886-4A63959C2261.jpeg

Morgonen med muller och drunkningstillbud. Hem i sura skor med bajspåsar i. Måste laga pendlaren. Det här med rajserpendling har sidor.

emilh sa:
staine sa:
Komiskt förresten så vanlig kombon på bilden är. Notera även BOSE- lurarna. Kan nån förklara psykologin?

Blev han jättesur när du cyklade förbi utan att plinga?

Haha jag vurpa nästan bara för jag skulle fota. Så killen bakom mig på elscoter blev väl lite nervös. Elcyklel-hövding-bose var i sin egen bubbla. Mycket el blir det.

Ja bilden är tagen precis vid Schrøder Cykler :)

Elcyklel-hövding-bose-killen är garanterat en sådan typ som använder bestick när han äter hamburgare.

Var det helgdag? Väldigt lugnt på vägen in till stan. Sen var all snår avverkat cb efter sörentorp rakan. 1 m cb mer att cykla på.

Medvind och lite folk. Skeppsbron är ett under av dålig cykelinfra just nu. Bussar, betongklumpar och omledningar.

Mkt grus och en och annan gren låg på cykelbanorna efter ovädret igår. Annars var det fint och gick snabbt.

Kändes som att jag lämnat kvar benen i Östertälje. Blev lite bättre efter ett par km.

Noterade att fler elcyklister på annat än "Rawbikes" verkar ha hittat trimningsmanualen.

Lite måndagslyx med pendling med sambon. Blev lite glad att se en gosse gick med såg och kapade större grenar över gångbanan. Solna verkar hålla på med röjning.

Första svettopendlingen sen ryggen pajjade i höstas. Flåset va ungefär som förväntat, men ändå sjukt kul att vara tillbaka. EL-cykeln har verkligen räddat min vinter/vår annars hade jag inte kunnat cykla alls på ett halvår, Hua!

Jobbigt läge. Vad är det för fel på mig? Krängd av personerna på bilden. En ss-yngling, 2 halvfeta gubbar på utrangerade hybrider. Jag tog ändå i lite. Obs ej i Sth.
76B9C48D-1000-48EC-84D7-60623B8A1A43.jpeg

Senast ändrad:
Staine. Du har druckit för lite bra espresso i berg tror jag. Eller har åldern kommit smygande?

Rejser t jobbet. Det är så stor skillnad uppför så man blir förvånad varje gång. Bara en panik bromsning idag. Dags att införa huvudled regeln även på cykelvägarna.

Lockade åter fram en hjulsugare ur buskarna i Älta. Pressade på så gott det gick. Matade på i 38 km/h under en period men det tyckte mina ben var lite väl jobbigt så fick ta det lte lugnare efter ett tag. Blev inte av med honom men jag fick mig ett bra intervallpass.

Fick guida ambulanspersonal rätt i Ursvik/Igelbäcken efter att en medpendlare krockat med rådjur igår eftermiddag.
Hoppas allt gick väl.

Idag löppendling.

Förmodligen är det något "fel" på danskarna. Epo i grundvattnet.

staine sa:
Jobbigt läge. Vad är det för fel på mig? Krängd av personerna på bilden. En ss-yngling, 2 halvfeta gubbar på utrangerade hybrider. Jag tog ändå i lite. Obs ej i Sth.

Gott om odresserade kaniner med öronproppar och telefoner mot örat på CB idag.

Nära incident vid karolinska övergångsstället, när en på damtralla iförd hövding tyckte det var en bra ide att åka rakt över CB fram till gatan utan att se sig för, då hen var iförd öronproppar hörde hen inte min tillrättavisning, det gick dock fram till en medpendlare som stannat vid tryckknappen för lysena.

På bred dialekt: -Dää ä juu duu som ska titte...

zodah sa:
Lockade åter fram en hjulsugare ur buskarna i Älta. Pressade på så gott det gick. Matade på i 38 km/h under en period men det tyckte mina ben var lite väl jobbigt så fick ta det lte lugnare efter ett tag. Blev inte av med honom men jag fick mig ett bra intervallpass.
+1
Fick ett nytt PR (och tillika dagsbästa) i Dammtorpsbacken på köpet.
KOMet ligger dock långt borta, eftersom det innehas av någon som glömt stänga av cykeldatorn när han körde bil hem från Hellas. Nåja, skulle inte haft en chans ändå.

Ikväll blir det några varv vid Laduviken.

Suveränt väder klockan 6 imorse. 12-13° och klarblå himmel.
Genväg genom skogen är obligatoriskt då jag undviker asfalt i möjligaste mån.

Hemvägen kommer bjuda på 10x 30 sekunders max-intervaller i terräng ?

Bilagor

• IMG_20190618_074101_092.jpg
    IMG_20190618_074101_092.jpg
    155.9 KB · Besök: 116
Mmm. Förmodligen. Eller så laddar dom med nåt Christiania-godis.
Men i dag körde jag rejält vilse och hittade några nya mil grusväg i skogarna. Obs inte lämna stigen då skogen är privatägd! (Pissa får man såklart.)

SuperApe sa:
Förmodligen är det något "fel" på danskarna. Epo i grundvattnet.

staine sa:

emilh sa:
Kändes som att jag lämnat kvar benen i Östertälje. Blev lite bättre efter ett par km.

Noterade att fler elcyklister på annat än "Rawbikes" verkar ha hittat trimningsmanualen.
ja rawbike har en enkel knapp att trycka på, elcyklar behöver ofta en köpt liten "device" så vitt jag förstått... Trist hur som helst, har aldrig sett en laglig rawbike, dvs en som man har en chans att hänga på...

Blött på vägen hem. Helvete vad illa drivlinan lät när det slutade regna. Fick svänga förbi lämna sport och tjacka en flaska kedjesmörj.

Drylube på skärmlöst är inte bra i ösregn....

Hem från Laduviken. Blev omkörd av en trimmad elcykel vid Slöstan. Han brände på mitt emot SCS och precis när han skulle passera två fotgängare så tutade han. De blev så rädda att de nästan hoppade ut på gräset.

Mycket syra och vilja efter en veckas sjukdom, 19,44km landsväg avklarades på 46min. Not Great, not terrible. Fint väder var det iallafall!

Bra morgon, ganska liten trafik...stör mig på 2 st som kollar mobil, alltså inte pratar, utan läser , vinglar...nära ögat twice

Färre cyklister idag. Redan midsommarledigt?
Sega ben efter gårdagen. Skippade Pelotonen.
Snackis med Vic vid Slussenövergången mot Skeppsbron.

Har haft nya växelvajrar hemma länge, men inte orkat byta. Igår var det ytterst, ytterst nära, men det fick vänta till midsommar. Idag på lunchen går bakre växelvajern av. :)

Dags att välja hur tungt man vill cykla hem.

Tillbaka
Topp