Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Solsken vid avfärd från arbetet lockade till omväg. Fem minuter senare var solen i moln men då var rutten redan inprogrammerad i hjärnan. God fart och trevligt med omväxling. Sen var omvägen bara 3 km extra, via Hagaparken, men tack vare den ovanliga färdvägen fick jag ihop 10 PR i Strava.

AW igår så cykeln kvar på kontoret. Fick alltså ta på ryggsäcken och jogga istället.

Fortfarande makalöst fint med sol och grejer!

Bilagor

• 79FAB017-449A-4C08-9CE7-2F01A40CCEB0.jpeg
    79FAB017-449A-4C08-9CE7-2F01A40CCEB0.jpeg
    430.1 KB · Besök: 42
  • E808FC21-DAB9-40AC-A1CB-F4208EF6B652.jpeg
    E808FC21-DAB9-40AC-A1CB-F4208EF6B652.jpeg
    521.3 KB · Besök: 49
Lunchriden gick ruggigt bra! Nästan sommarfart trots icespikers på barmark. Nästan så man egentligen borde köpa ett par extra fälgar så att man snabbt kan växla fram och tillbaka december-mars då underlaget är olika dag till dag xD

Lunchriden gick ruggigt bra! Nästan sommarfart trots icespikers på barmark. Nästan så man egentligen borde köpa ett par extra fälgar så att man snabbt kan växla fram och tillbaka december-mars då underlaget är olika dag till dag xD
Ett extra hjulpar skall man alltid ha. Kanske till och med 3 par per cykel?

Ett trick är att tänka som militärer gör. Alla cyklar man har ska vara korskompatibla. Det uppnås enklast genom standardiserade hjul (i storlek och bromstyp) och samma antal växlar.

Riktigt lätta ben. Glad. Hög snittfart. Ljust.

Enda missödet var på Hornsgatan när en gubbe fick för sig att snyta sig rakt ut, vilket lämpligt nog gav mig, som precis påbörjat en omkörning, en dusch. Vad jag tyckte om detta fick han sedan höra. Jävla fasoner alltså. Håll uppsikt bakåt!?

Tunga ben på kvällsturen, men tuggade in 4 mil iaf. Måste nästan ta det imorgon bitti också eftersom en rackare plockade nära 30 av mina zoner.. Hinner inte mycket efter jobbet imorgon pga fredagsmys xD 10 mil totalt idag. Godkänt!

Kall och fin morgon. Rejält påpälsad och gosigt varm redan i starten. ZEN-tempo med medelpuls på 96 bpm, men den lätta motvinden gjorde att snitthastigheten precis kom över 15 km/h. Lagom varm och inte svettig väl framme på jobbet. Så ZEN det kan bli.
På hemvägen inte riktigt lika mycket ZEN med lite mer motvind. Vid en rondell släpper en bilförare förbi mig innan bilen skulle ut ur rondellen över en cykelpassage. Av mig fick föraren en tackvinkning, men av föraren av bilen bakom en arg tutning.

Är det något drag på Turf, många som spelar? Provade för ca 10 år sedan och höll på någon månad med en mtb. ?
Beror på stad! Stockholm, Uppsala, Linköping och Norrköping är det riktigt bra drag i.
Sen du spelade sist har draget blivit bättre; mycket på grund av att man numera kan ta assist. Inte samma krig och betydligt fler turfare då folk dragit ut sina sambos och så.

Hade en bra runda på 6 mil imorse. Blev allt idag dock eftersom när jag på slutet av rundan gick och handlade så försökte pundare bryta av min bakväxel (iq fiskmås) så kvällen tillbringades lagandes cykel. Borde funka bra nu!

Snöigt och en kall vecka. Ni som hetsade med att byta till dubbfritt för att "vInTeRN äR SNarT öVEr"... tack för den. Fin snöpendling in till danderyd, därifrån in mot City bara blött. Nystädat omklädningsrum på jobbet. Förövrigt imponerad av min Garmin Varia som läser av korrekt antal vagnar på pendeltåget.

Mötte en röd 26" med bockstyre som kom från Hammarbysidan upp till Skanstullsbron ca 8.20.

Om herren i lycra råkar läsa tråden; berätta mer om hojen! Det såg väldigt aero ut trots att du satt bekvämt.

Överkuggning de luxe samt glappande body (antar jag, om det bara snurrar runt när man trampar?) Misstänkt bakhjulspunka på det. Nåja det finns ju också nåt som heter Gå!

Tillbaka
Topp