Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag fick bara släpa pulka med barn i lössnö under två dagar! Har definitivt mer att ge.Vi som inte spenderade sportlovet i snöstormen i svenska fjällen kan få lite kompensation nu ;-)
Sportlovet i svenska fjällen måste blivit en misär för många Stockholmare, mycket blåsigt på en hel del ställen med liftar avstängda etc?Vi som inte spenderade sportlovet i snöstormen i svenska fjällen kan få lite kompensation nu ;-)
var inte förr-förra året samma katastrof med det mesta stängt i åre och tok-köer... Trist för f..n för de som får en dyr och inte jättekul vecka...Sportlovet i svenska fjällen måste blivit en misär för många Stockholmare, mycket blåsigt på en hel del ställen med liftar avstängda etc?
Det är det som är så härligt med vädret i Sverige, att man inte kan lita på det för fem jäkla ören.
Japp, då var det ju även pandemi och liftarna körde med halv kapacitet. Man fick bara sitta varannan i stolsliftarna = dvs tokuselt. I år var det bara uselt :)var inte förr-förra året samma katastrof med det mesta stängt i åre och tok-köer... Trist för f..n för de som får en dyr och inte jättekul vecka...
Satan. Har precis blivit frisk från förkylning så kan inte skippa trampet heller…Höga förväntningar inför tisdag em! Kan man hoppas på lite äkta kaospendling? 18 sekundmeter i byarna...
Visa bilaga 611815
Satan. Har precis blivit frisk från förkylning så kan inte skippa trampet heller…
4,5 timmar Vemdalen - Stockholm låter som ett redigt tempo under en sportlovshelg. Jaja, blir man tagen i en hastighetskontroll kan man ju alltid skylla på Google Maps.Bilade hem från Vemdalen. Google Maps sa 4,5 timmar vid start. Klev ur bilen efter 9,5 timmars körning. Helt slut efter 2,7 mils pendling i morse. Den där negativa stressen som skapas av bilköer ska inte underskattas. Tar rejält med energi från en. Jag tycker människor ska vara lite ödmjuka och snälla i trafiken. Hålla avstånd och hastighet och såna saker. Snälla? Nästa gång?
Google Maps beräkning, inte min. Jag håller alltid hastigheten4,5 timmar Vemdalen - Stockholm låter som ett redigt tempo under en sportlovshelg. Jaja, blir man tagen i en hastighetskontroll kan man ju alltid skylla på Google Maps.
Skidglasögon är viktigare än dubbdäck imorgon. Snöstorm på eftermiddagen och minimal risk för is.Jag litar avsevärt mer på happy jämfört med SMHI för väderanalyser. Ni som har järnkoll på vädret (jag är hopplös på det), frågan är hur illa det kan bli i morgon eftermiddag/kväll? Velar lite om jag ska ta stridsvagnen (hybriden) med mina breda dubbdäck i morgon eller ej... jaja i-landsproblem.?
Skidglasögon är viktigare än dubbdäck imorgon. Snöstorm på eftermiddagen och minimal risk för is.
15-25 cm snö lokalt. Kan ju bli episkt! Skidglasögon och whisky i plunta.Jag litar avsevärt mer på happy jämfört med SMHI för väderanalyser. Ni som har järnkoll på vädret (jag är hopplös på det), frågan är hur illa det kan bli i morgon eftermiddag/kväll? Velar lite om jag ska ta stridsvagnen (hybriden) med mina breda dubbdäck i morgon eller ej... jaja i-landsproblem.?
Ja och inga mygg osvKan ju bli kul i efterhand..., 18 m/s och snö (anti-ZEN) men då säger väl mina arbetskamrater från Boden att vi Stockholmare bara gnäller.
Här är ett intressant statement avseende Sverige på vintern?Sportlovet i svenska fjällen måste blivit en misär för många Stockholmare, mycket blåsigt på en hel del ställen med liftar avstängda etc?
Det är det som är så härligt med vädret i Sverige, att man inte kan lita på det för fem jäkla ören.

Vad går din din Google Maps på? Speed? 6 timmar och 9 minuter snabbaste rutten säger min odopade.Google Maps beräkning, inte min. Jag håller alltid hastigheten![]()
Bra tempo! Tror det kommer bli magi med snön i eftermiddag. Lätt fin kall snö som kommer yra vackert när man forsar fram. Hoppas verkligen det kommer hålla i sig med minusgrader nu när det ska falla mycket snö. Slipper gärna hoja i frusen slask23.3km/h i snitt med BarMitts samt extra vindtäta brallor i -10 vid start.
Myggfritt & pendlarfritt på fina vägar. En vacker morgon. Ser framemot hemresan...
Har bara sett skidbrillor på en gubbe från grannbyn som har på sig det när han trampar elcykel vintertid.Är skidglasögon happykorrekt i snön? Jag tycker bara jag ser farbröder 80+ som faktiskt kör med skidbrillor... Har inte kommit längre än till keps i snöyran men man kanske skulle testa googles...
Ja, är du 80+ och hojar elcykel, då är det fine.Har bara sett skidbrillor på en gubbe från grannbyn som har på sig det när han trampar elcykel vintertid.
Han är 60++. Skall jag säga åt honom?Ja, är du 80+ och hojar elcykel, då är det fine.
Haha jag har aldrig tänkt tanken att köra med goggles för att det snöar. Inte förrän någon här inne skrev igår att det ska man ha. Så nu är de nedpackade i väskan inför hemresan.Jag mötte två cyklister imorse som körde skidglasögon.....och då har det ens börjat än.
Jag skulle säga att vi vinterpendlare har listat ut det. Vintern blir mycket roligare om man riskerar livet varje dag på väg till jobbet ??Här är ett intressant statement avseende Sverige på vintern?
Räknar detta som halvårspendling?
Visa bilaga 611900
Nä gogglesen låg i väskan på vägen till jobbet, tänker att om prognosen stämmer kommer det vara trevligt på vägen hem.Haha jag har aldrig tänkt tanken att köra med goggles för att det snöar. Inte förrän någon här inne skrev igår att det ska man ha. Så nu är de nedpackade i väskan inför hemresan.
Alltid tänkt tanken att ha det när det varit snöigast som mest men inte velat förstöra ”jag är snart 40 och jag måste rejsa till jobbet för att upprätthålla mina testosteron-nivåer”-looken.
Idag kommer jag inte se rejsig ut.
Har knappt tänkt på det. Men cyklar aldrig med glasögon vinterhalvåret. Upplever inget behov. Däremot ständigt behov av olika varianter av cykelkepsar för regn/sol/snö osv. Byter efter temperatur. Dessutom fritt från insekter och damm så man behöver inte oroa sig trots kontaktlinserna.Jag kör med långa ögonfransar som håller snön borta från ögonen. Mest för att jag inte hittar mina cykelglasögon och det är inte tillräckligt ljust för glajjer.
Jag tror man påverkas av kvällstidningarnas grovt generaliserande katastrofväder-rubriker (t.o.m. väderexperterna här i tråden). De tjänar pengar på att skrämma skiten ur folk men de är ofta ganska luddiga med exakt var katastrofvädret ska komma.börjar tappa tron på att jag kommer få användning av goggles idag? Än så länge bara fin-väder i huvudstaden än så länge och enligt prognosen verkar det vara ett par timmar kvar tills det sättet igång…