Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Håller med dig till 100%.När man sitter i backen i motvind så känns den som den längsta i världen, framförallt när trafikljusen alltid är feltimeade.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Håller med dig till 100%.När man sitter i backen i motvind så känns den som den längsta i världen, framförallt när trafikljusen alltid är feltimeade.
+1Idag var det blött. Skulle ändå inte byta cykeln mot varken bil, tunnelbana eller tåg. Bästa sättet att ta sig till och från jobbet. Trevlig helg alla!
Du råkade inte se om de hade något optimuskök kvar?Ryktet på internet om att det fanns Big Agnestät till halva priset fick mig att trotsa ryggskott och regn för 20km mysochpyscykling genom ett blött Sthlm. Givetvis fanns det inga tält kvar :)
(Dock Dawn tough-strumpor för er som hänger i strumptråden 3st för 200kr, dunsovsäckar från Big Agnes och lite liggunderlag och annat smått och gott för er bikepackingproffs)(outletbutiken vid Gärdet)
Jo, fanns rätt många igår vid lunch, skulle gissa på 8-10 stycken iaf.Du råkade inte se om de hade något optimuskök kvar?
Tack!Jo, fanns rätt många igår vid lunch, skulle gissa på 8-10 stycken iaf.
Sorry, men finns det inte på Strava har det inte hänt. Det är sedan gammalt...Jäkligt skumt att cykeln står på jobbet, jag är nyduschad och svettiga kläder hänger på tork men Strava säger att detta inte har hänt.
Gick ändå troligen rätt bra, lite lätt med snö och lite medvind. Ja om nu detta ens har hänt?
I året möter jag då och då två trehjuliga fördom på min pendlingsvägen. Undrade om man får köra dom på GC-banor. Tittade nu och det verkar vara moped klass 2, så svaret är tyvärr ja. Hade nästan kontakt med en som bakade ut parkeringen vid en cykelställ utan att titta. Krävde nodbromsning av mig på hala cykelbanan. Idag konstaterade jag igen att föraren kör bara om på höger, på gångdelen av GC-banan, för att det finns ingen utrymme på vänster på för smala cykelbanorna i Stockholm. Och de kör om ofta för att maxhastighet av 25 km/h är lite högre en de 20 km/h som de flesta cyklister kör.
Visa bilaga 615733
I övrigt lung pendling.
Haha! Har nog aldrig skådat sånt grymt slitage. Din kedja måste förlängt sig själv med nån halvmeterMancold deluxe slutet av förra veckan så var osäker till start idag. Snön som kommit under natten bidrog inte positivt heller. Men vilken tur att man valde att cykla in. Tunn pudersnö och stark medvind, bara solen som saknades. Slängde på dubb fram. Får tacka mig själv som köpte extra par hjul specifikt till dubbdäcken i höstas. Morgonens däckbyte gick därmed att tidsmässigt jämföras med Red Bulls F1 team.
Även följande nytt på cykeln: kedja, kassett, bakväxel, trissor, framklinga. Gick som en våt dröm jämfört med förra veckans misär med söndrig b-skruv och 10-talet kedjetapp pga det.
Vad tror ni, hade jag klarat mig en vinter till på gamla framklingan?
(ny under, gammal på)
Visa bilaga 615742
Här har vi en som verkligen använder sin cykel, imponerande slitage.Mancold deluxe slutet av förra veckan så var osäker till start idag. Snön som kommit under natten bidrog inte positivt heller. Men vilken tur att man valde att cykla in. Tunn pudersnö och stark medvind, bara solen som saknades. Slängde på dubb fram. Får tacka mig själv som köpte extra par hjul specifikt till dubbdäcken i höstas. Morgonens däckbyte gick därmed att tidsmässigt jämföras med Red Bulls F1 team.
Även följande nytt på cykeln: kedja, kassett, bakväxel, trissor, framklinga. Gick som en våt dröm jämfört med förra veckans misär med söndrig b-skruv och 10-talet kedjetapp pga det.
(ny under, gammal på)
Visa bilaga 615742
Äh, den där är ju bara att slänga ut på Köp&Sälj som "knappt använd, kanske gått 50 mil". Eller knäcker du extra som ninja har du ju en toppenfin kaststjärna där.Mancold deluxe slutet av förra veckan så var osäker till start idag. Snön som kommit under natten bidrog inte positivt heller. Men vilken tur att man valde att cykla in. Tunn pudersnö och stark medvind, bara solen som saknades. Slängde på dubb fram. Får tacka mig själv som köpte extra par hjul specifikt till dubbdäcken i höstas. Morgonens däckbyte gick därmed att tidsmässigt jämföras med Red Bulls F1 team.
(ny under, gammal på)
Visa bilaga 615742
Rejält blåsigt nu. Småspik i ansiktet och kastbyar. Värdelöst!
Nja, det tycker säkert entreprenören, jag är nog av annan åsikt. :)Är asfalten fixad på bron? (förstår att det inte spelar nån större roll i det här föret...)
Om ca 2v.Iskallt, motvind och dubbdäck. Inte någon Zenkänsla idag direkt... när kommer våren?