Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hehe. 'Ragge' hade varit ok eftersom jag kallas för det. 'Guldragge' fick jag däremot från ett gammalt ex......usch.(ot) vart tog ragge vägen...?
använt min dubbcykel 2 pendlingar denna vinter, tvivlar på att det blir fler.
När är kränkningar bra?Lätt fuktigt men sköna plusgrader. Fortfarande dubbdäck. Veckans enda pendling och första på ett par-tre veckor så körde hårt. Mycket trevligt.
Tre medpendlare utmärkte sig idag, alla på bra sätt.
- Herre på vit hybrid och blått fladdrigt ryggsäcksöverdrag som kränkte mig på Tranebergsbron
- Herre på fixie med brett rakt styre som kränkte mig uppför Västerbron
- Herre på småhjulig cykel som kränkte mig på krönet av Västerbron
Alltid kul att se starka medpendlare tycker jag. Och det är inte så ofta man blir kränkt av icke-el-cyklister.När är kränkningar bra?
När är kränkningar bra?
Kanske inte optimalt för dig men jag tar nuförtiden alltid östra sidan, där vid busshållplatsen. Lika sällan grönt men mindre trafik så går rätt enkelt att köra mot rött.Förgyllde hempendlingen med 5km extra stadscykling genom att glömma ryggsäcken på jobbet. Fick då även pröva mitt tålamod vid trafikljusen vid cykelpassagen vid Roslagstull tre gånger. Där känner man sig inte överdrivet prioriterad som cyklist eller fotgängare…
Lite osäker på vilken busshållplats du menar? Är det på östra sidan Valhallavägen? Jag kommer från Roslagsgatan, sedan cykelpassagen över Cederdalsgatan och sen vidare mot Norrtull.Kanske inte optimalt för dig men jag tar nuförtiden alltid östra sidan, där vid busshållplatsen. Lika sällan grönt men mindre trafik så går rätt enkelt att köra mot rött.
Finns fördelar med att vara skallig, märker det direkt pga vinddragetNär jag skulle ta av mig hjälmen vid kontoret upptäckte jag att den låg kvar hemma.
Finns fördelar med att vara skallig, märker det direkt pga vinddraget![]()
ja med, men efter två besök hos kiropraktorn känns det bra igen.ryggskott - dns.
Ja, hur är det tänkt att man ska cykla där nu? På gc banan söder om det gamla spåret/nya vägen?Soft hem med tung rygga. Skanskas omledningar av cykeltrafiken på Värmdövägen tar priset. Nyasfalterade körfält är dock småsoft Visa bilaga 615178
Kör Raphas armvärmare. Dom sitter kvar i storlek small. För länge sen körde jag ett par Pearl Izumi i x-small. Dom var jag tvungen att sy in för att få att sitta kvar. Kändes en smula knäckande. Glipa mellan tröjärm och armvärmare är rätt illa rent estetiskt (så jag förstår frustrationen).Bytte vinterjackan/tröjan mot kortärmat+armvärmare ovanpå understället. Min kropp är inte gjord för armvärmare! De hasar ofrånkomligt ner. Det kan hänga ihop med att jag inte har några muskler alls ovanför midjan...
Jag får testa Raphas, tack för tips. Som tur var hade jag svart underställ och svarta armvärmare, så det var inte kritvita armar som stack fram. Men jag är ändå rätt säker på att många i den här tråden skulle ha noterat att armvärmarna var lite nedhasade.Kör Raphas armvärmare. Dom sitter kvar i storlek small. För länge sen körde jag ett par Pearl Izumi i x-small. Dom var jag tvungen att sy in för att få att sitta kvar. Kändes en smula knäckande. Glipa mellan tröjärm och armvärmare är rätt illa rent estetiskt.
För de som inte är bekanta med Stockholm så kommer här en illustration av den långa uppförsbacken.Sen blev jag kränkt av mig själv när jag svängde in på den långa uppförsbacken som är Torsgatan.
När man sitter i backen i motvind så känns den som den längsta i världen, framförallt när trafikljusen alltid är feltimeade.För de som inte är bekanta med Stockholm så kommer här en illustration av den långa uppförsbacken.![]()
Detta skrivet med all förståelse i världen att Torsgatan norrut ibland kan kännas riktigt gnetig(inte sällan motvind), även om inte siffrorna kanske håller med.
Har själv cyklat där tusentals gånger och det är alltid skönt när den lilla utförslöpan ner mot Torsplan börjar.
Trevlig helg!
Visa bilaga 615323