Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Nu när man är i tveksam (läs dålig) form så känns det som jag har både motvind och uppförsbacke hela tiden men just idag , fredag, kortdag pga skolavslutning så kändes det trots allt ganska bra !?
Startade en kvart tidigare för att med hinna i tid utan att toktrampa , lite motvindigt längs örbyleden sen kantvind ner mot Haninge men som sagt det kändes bra !
Trevlig helg
Mange

Så skönt väder. 16-24 grader, lätt bris. Trampade igenom smärtan i mina ledel och slutade på 108km. Premiärkörde min camelbak och den följer absolut med på långcyklingar igen! Fick i mig så mycket mer vatten och slapp hushålla med vattnet så det blev jämnt fördelat under turen och gav energi.

Screenshot_20230611_194718_Strava.jpg

Summerar vissa dagar xD

Var så säker på att jag skulle slå pers på den sträckan.

Så skönt väder. 16-24 grader, lätt bris. Trampade igenom smärtan i mina ledel och slutade på 108km. Premiärkörde min camelbak och den följer absolut med på långcyklingar igen! Fick i mig så mycket mer vatten och slapp hushålla med vattnet så det blev jämnt fördelat under turen och gav energi.
108km pendling är kaxigt, på riktigt ?

Trötta ben på dagens pendling efter fredagens MTB-Vättern. Cyklade in lite senare pga sovmorgon på barnens skola, så rätt så tomt på cykelbanorna och jag lyssnade in på ett Teamsmöte under pendlingen, så det blev naturligt att ta det lite lugnare.
Cykeln skulle dock behöva besöka en vattenslang, den är sjukt dammig efter fredagen.

Trötta ben på dagens pendling efter fredagens MTB-Vättern. Cyklade in lite senare pga sovmorgon på barnens skola, så rätt så tomt på cykelbanorna och jag lyssnade in på ett Teamsmöte under pendlingen, så det blev naturligt att ta det lite lugnare.
Cykeln skulle dock behöva besöka en vattenslang, den är sjukt dammig efter fredagen.
Teamsmöte under pendling är ganska hardcore. :cool:

Framförallt om man kör med både ljud och bild på. "Nothing to report from our division, all activities on track", samtidigt som ett KOM-försök pågår med illrött ansiktet, svetten rinnande och galen blick. ?
Som när jag kom upp för en brant jävla klättring på MTB Vättern i fredags:
1686574041967.png

Hoppade på cykeln kl 05 idag för att hinna klämma in en 2h innan en jobbdag med fullspäckat schema.
Såg inte många andra påväg in till stan. Sällan man cyklar hela Birger Jarlsgatan utan att störas av biltrafik. Ingen kö vid Slussen. Passade på att avsluta med VuÄltan. Ska se om det kunde bli något KOM på vägen hem.

Asså, jag hade tänkt att ta i men kanske inte så här mycket, tog rygg på en stridsutrustad (snabbracer + lycra) Fredrikshof cyklist ca 5 km. ? Rätt bra klös på hans transportcykling ut till Ekerö måste jag säga, drygt 31 km/h den sträckan jag klamrade mig fast, kanske inte PK men ganska lite trafik nu.

Rullade hemifrån vid 04 för att träna innan jobbet. Mötte fyra stycken tjackisar strax innan Västberga med ny stulna cyklar, inget konstigt i det. Sånt man ser vid den tiden. Men vad som fastnade i mitt huvud var den kostymklädda tjackisen som var runt 60bast som bad om ursäkt för att han körde i motsatt riktning. Trevligare än alla elcyklister man möter.

Blev inget KOM igår på vägen hem, orkade bara inte motivera mig. Istället 2h Zon2 i ZenMax.
Tidigt iväg idag igen. Igår var det 8 grader vid start kl 05, idag 12 grader. En 50% ökning. Det tackar man för. 3h in på kontot innan jobb. Fina vägar, fint väder, inga medcyklister att klaga på ?

Den var så här med svag motvind. Härligt väder. Men watten är lite mer (gissar jag) bara Stravas uppskattning. Vatten var däremot 0 både i nederbörd och i halsen.

Bilagor

• Screenshot_2023-06-13-08-05-06-78_3bb53944894d9646ec5754b62cc2584b.jpg
    Screenshot_2023-06-13-08-05-06-78_3bb53944894d9646ec5754b62cc2584b.jpg
    200.7 KB · Besök: 56
Senast ändrad:
Hemmakontor idag, efter att jag haft motvind både till och från jobbet igår och flera dagar förra veckan. Jag var tvungen att titta på SMHI angående vinden, för ibland upplever man något som inte riktigt stämmer. Men jomenvisst vänder vinden under dagen... rakt mot både till och från.

Hemmakontor idag, efter att jag haft motvind både till och från jobbet igår och flera dagar förra veckan. Jag var tvungen att titta på SMHI angående vinden, för ibland upplever man något som inte riktigt stämmer. Men jomenvisst vänder vinden under dagen... rakt mot både till och från.
Ja. Vinden blir man tvungen att ha koll på, tycker alltid det blåser mer än förväntat. När väderleken säger 8 tappar jag lusten. För typ 10 år sedan när pendlingen var 12 km var 10 m/s absoluta gränsen. Absolut första pendlingen 2004 var det dock 15?

Gick väldigt snabbt idag. Behövde ta ut lite irritation över saker livet. Men väldigt vad Stockholms cykelvägar har dålig kvalitet. Märks så tydligt när man korsar kommungränsen från Järfälla med extremt breda och släta cykelbanor till Stockholms spårade och hål-fyllda vägar.

Gick väldigt snabbt idag. Behövde ta ut lite irritation över saker livet. Men väldigt vad Stockholms cykelvägar har dålig kvalitet. Märks så tydligt när man korsar kommungränsen från Järfälla med extremt breda och släta cykelbanor till Stockholms spårade och hål-fyllda vägar.
Snabbt på cykel och ??

Får nog börja trampa vid fem istället för halv sex, för det var redan varmt på de ställen där solen låg på,
mötte två idioter på elfordon självklart på det smalaste stället av cykelbanan längs gamla Dalarövägen ?…
Sista skolavslutningen gjorde att jag rullade hem lite tidigare med liknande vind som igår,
sned med 3/4 av vägen sista biten frisk sida ?

Lite skröplig pendling efter fall i klunga i helgen med div skrapsår etc. Men desto skönare också att få röra på blåmärkena lite. Kränkt x flera av elcykel mellan Ekeröfärjan och HS. Drog längsta stråt till slut med nöd o näppe.

Som tur är kan jag än så länge bara bli kränkt av EL på min 4.7% stigning. En stark cyklist slipper nog även där. Kan man trycka 400 watt i typ 8 min är man safe? i annat fall kränker man tillbaka när det planar ut, då är de chanslösa.

Senast ändrad:
"JAG SKA TA SÖNDER DIG!" skrek den misstänkt kroppsbyggda mannen i sin telefon där han satt på en parkbänk när jag cyklade förbi. Brevid honom satt en s.k. brud och såg uttråkad ut.
Kort efteråt hamnade jag bakom en elspark. Kom med fart, skrubbade av lite fart med bromsarna för att kunna cykla om alldeles efter att mötet passerat. Men det visade sig vara en busig skitunge som kom emot oss."HÖÖ" skrek han och styrde mot mig precis när jag låg i position för att cykla om elsparkaren. Oväntat, minst sagt.
Håhå ja-jaa. Mycket folk ute nu. Dags att ta ut marginalerna lite extra i fortsättningen.

Tillbaka
Topp