Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men, jag hade motvind på hemvägen, tog 5 minuter längre än vanligt. Han det vända mellan våra hemfärden?
Det var faktiskt lite konstiga vindar på Södermalm men mest med , över bron var tjo efter gullmars blev det tjohhhooooo?Men, jag hade motvind på hemvägen, tog 5 minuter längre än vanligt. Han det vända mellan våra hemfärden?
Men du ta det lugnt och vila.Cyklade mot jobbet 04:10 i morse, men fick vända när jag kommit halvvägs.
Ryggen gav upp igen, så nu ligger jag här i soffan med ryggskott.
Men har iallafall gott kaffe i koppen.
läge för uppgradering av lampan? såna där nyckelhålsvaranter med en toksmal ljusbild gör kommande pendlingen på snö och is onödigt spännande.Preppat mentalt och praktiskt för ösregn imorse. Föll inte en droppe på hela vägen... Lite besviken faktiskt ?. Ser dock ut att lösa sig, lär bli en blöt hemväg ?.
Happy friday!Visa bilaga 661140
Funkade bra förra säsongen, men i år blir det ingen vinterpendling tyvärr, så den duger tills det är slut för säsongen. Ärligt talat har jag lampan mest för att synas, inte så mkt för att se....läge för uppgradering av lampan? såna där nyckelhålsvaranter med en toksmal ljusbild gör kommande pendlingen på snö och is onödigt spännande.
redan nu är det av värde upptäcka alla asfalthål som bristande underhåll av vägnätet bjuder på:)
Många elmopeder, likt den nedan, verkar komma med framlyktan riktad snett uppåt av nån jäkla anledning. (Jaja, förhoppningsvis är snön snart här och cykelbanorna blir civiliserade igen).Fint (ish) , sex grader varmt .(började drippla precis när jag kom fram)
Fick möte med en extraljusutrustad HD( nä det var förstås en sk elcykel med alla
bells and whistles , bländandes och otrampandes) jag såg iallafall ingenting ?.
Jag lägger mig alltid i körfältet när jag passerar Immanuelskyrkan/Jarlhuset av just den här anledningen. I övrigt försöker jag köra på cykelbanorna (teknikträning om inte annat) men det här är det stora undantaget. Även om det snöar kraftigt lägger jag mig i körfältet där.Återigen en cyklist som var nära att bli klippt i korsningen Birger Jarlsgatan/Rådmansgatan av en högersvängande bilist. Det är ett otyg med cykelbanor som först går innanför de parkerade bilar och sedan svänger ut tvärt i vägbanan och omvandlas till ett cykelfält precis innan korsningar.
Om du inte mäter så är det bäst att du skriver i rätt tråd, blir ett jävla liv vettu?Lite tråkig hempendling , inga incidenter men framförallt ingen mätbar medvind ? …
Redigerar omedelbart ?Om du inte mäter så är det bäst att du skriver i rätt tråd, blir ett jävla liv vettu?
Väl underhållen drivlina och aldrig tvätt av resten håller tjuvpacket borta (förhoppningsvis). Min pendlare är aldrig tvättad sen den inköptes ny för tre år sen men än är den inte färdiginskitad. Och nej, den är inte mindre snabb för det.vad grisig cykeln blir så här års.
Jag spolade av den hemma och oljade kedjan.
Men funderade, vad är bäst egentligen, på sikt för cykeln.
-Spola av med kallvatten ofta/jämt nu på hösten, för att förhindra att sand och bös kommer in i rörliga delar.
-Eller låta bli, för att undvika väta i lager mm...
???
..men en ren och fin cykel känns mycket snabbare än en skitig...
Min kusin cyklar från Gubbängen, så större delen av den bit det handlar om, och där är det sopsaltat hela vägen.Halvt OT men finns det någon här som pendlar från Farsta (strand) in till stan och kan berätta hur det är, i synnerhet på vintern? Är eventuellt aktuellt att flytta men vore skönt att veta att man inte byter bort sin fina, sopsaltade pendlingsrutt!
Förstår dig. Jag är en av dem som ganska ofta cyklar den vägen och gör mitt allra bästa för att vara "en som skärper sig". När jag ska upp på bron swishar folk ibland ner i en hiskelig fart så då ser jag verkligen upp.Har börjat pendla till västerort vilket innebär bla Tranebergsbron "mot strömmen".
Måste säga till er som kör den vägen, skärp er för fan.
Tips, kör på gångbanedelen om det går. Kör inte om när det är möte (jag) det är smalt som det är utan omkörning... idag var det nära en rejäl katastrof när elcykel gör omkörning utan uppsikt. Hoppas du som gjorde denna idiotmanöver krockar och bryter benen. Då slipper jag möte dig i trafiken i några månader i alla fall...
Men Bergslagsvägen efter Brommaplan mot Hässelby brukar det lätta upp rejält. Där får man istället köra slalom mellan cykelmarkeringarna som är som nån slags himla farthinder och mota bort ankor som har sin damm på andra sidan cykelvägen.
Jo att de målat dit en massa nya och således extra upphöjda markeringar för dubbelriktad cykelbana och de sitter väldigt tätt. Tror det är vid Råcksta ungefär. Blir som ett gupp varje gång man cyklar över dem. Men cyklar vi över dem hjälper vi i och för sig till att slipa ner dem ?Jag har nog lyckats missa dessa farthinder trots att jag cyklar där nästan varje dag. Vad är problemet?
Jo att de målat dit en massa nya och således extra upphöjda markeringar för dubbelriktad cykelbana och de sitter väldigt tätt. Tror det är vid Råcksta ungefär. Blir som ett gupp varje gång man cyklar över dem. Men cyklar vi över dem hjälper vi i och för sig till att slipa ner dem ?
Man kan cykla mellan de flesta av dem men några sitter ihop så de går det inte med. Brukar se det som en möjlighet att träna precision. Undvika dem genom att cykla på gångbanan känns inte helt idealiskt.Du har helt rätt, jag testade på hemvägen. Jag måste ha undvikit dem instinktivt tidigare.
Polisavspärrning vid stadshuset i kväll med hänvisning ut till höger i vägbanan. Ingen omledning alls, så fick gissa när det var ok att återvända till cykelbanan. Jag gissade fel och blev skriken åt av poliskonstapel. I övrigt var det bra.