D
Deleted member 63645
Guest
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Tok!Jag kör barbent men det var inte jag?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tok!Jag kör barbent men det var inte jag?
Vill bara förtydliga att jag kör 3/4 shorts , har skrivit det förut men blir det så kallt så kanske det blir nåt lager till….
Har tänkt på det också. Min (ännu oprövade) lösning blir nog tunnelbanestation.Det var "friskt" måste jag säga med kvällspendlingen, men blev lite bättre sedan jag stannat och fått på mig mina liners, ca -8 nu tror jag men lite vind också, kändes även som hög luftfuktighet. Kan inte riktigt förstå hur man skulle kunna hantera en eventuell punktering när det är så här kallt men man får väl söka sig in någonstans. ?
Jag har dumpat sadelväskan till förmån för en simpel insexnyckel så jag iaf får av hjulen innan jag lastar in hojen i taxin.Har tänkt på det också. Min (ännu oprövade) lösning blir nog tunnelbanestation.
Mötte en cyklist som körde barbent vid köldhålet söder om Sörentorp. Tittade ner på cykeldatorn som sa -8,7 grader. Hurtfriskt!
Det verkar som att det bara är jag som är trångsynt kring vid vilka temperaturer det är skönt med barbent. När jag mötte cyklisten ikväll tänkte jag att idag kan väl inte ens @simson köra barbent? Men det visade sig ju vara fel ?Jag mötte flera cyklister som kör barbent. Jag hoppas att de hade barawn kort pendelsträcka.
Jag cyklade i shorts för att hämta sonen från sin aktivitet på eftermiddagen, men då har jag DH-skydd som täcker nästan hela benen.
Visa bilaga 668019
Det verkar som att det bara är jag som är trångsynt kring vid vilka temperaturer det är skönt med barbent. När jag mötte cyklisten ikväll tänkte jag att idag kan väl inte ens @simson köra barbent? Men det visade sig ju vara fel ?
Det är dags för mig att komma ur komfortzonen! Kanske dra på mig undulatsmugglare och brottarlinne på morgondagens pendling? ?
Snygg eller apbent?Jag kör barbent men det var inte jag?
Tumme upp förutom nötterna utan lampor och reflexer kan inte annat än att hålla med om det….-9 i total motvind. Körde min fina REX på isiga och spåriga cykelbanor.
Men…Varför har en del inte reflexer eller cykellysen kl 05 på morgonen. Skitnära att krocka var vi.
Hursomhelst, myggfritt och rosiga kinder !
Jag tog inte min stridsvagn i morse så hoppas på en "lagom" episk hemfärd. ? I morgon kanske jag byter hoj däremot.Sopat under natten som snöat igen på sina håll. Moddigt i stan. Ändå mkt cyklister. Tre elsparkcyklar som slirade runt :)
Skodde om ena cykeln med 26" hjulen och breda Conti Spike 240 dubb igår kväll. Skönt att bara kunna sikta och trampa utan att behöva bry sig om modd, halt osv. Siktar på episk hemfärd.
Har du någon stänkskärmsförlängare fram? Även känd som egolapp. Den tar han om mycket snö- och regnstänk.Jag är igång igen med pendlandet efter några års uppehåll, tack vare nytt jobb. Det är ju denna årstid man njuter lite extra. Men jag funderar lite på stänkan fram på min gravel. Den skjuter ju mest snön framför sig så att hela cykeln och mina smalben blir julpyntade. Det har visserligen alltid varit så men jag tänkte på det först idag att det kanske finns någon lösning?
Tycker inte alls att mina medtrafikanter och deras cyklar ser lika vita ut, men de kanske cyklar på ett annat sätt och kortare.
I kortbyxor? ?Blev löppendling till och från förskolan idag skuffandes på en thulevagn.
Har flera gånger tänkt att cykelpendling från hyffsat städad närförort till kontor blir lite som en filterbubbla iom att jag när jag sedan tar tuben funderar en massa på alla olika människor jag ser (å andra sidan tänker jag aldrig på Sköna snubbar™ på Rawbike 4x på tuben).Det såg ganska miserabelt ut på cykelvägarna hemma när jag skulle in vid lunch och tog misär-tunnelbanan istället. Fick sällskap av en sliten filur som inte luktade hallonsaft nästan direkt och satt sedan och längtade till cykelbanan igen. Men bra reality check att låta cykeln stå ibland så man kommer ihåg hur bra det är när man väl sitter på cykeln igen.