Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag kör dubbat fram och bak, dessa däck:odubbat bak och dubbat fram verkar vara en vanlig kompromiss verkar det som - men gäller det oavsett däckbredd? och blir det hårdare /sämre stötdämpning av dubbdäck @Fjärdebrunn ? vilken däck bredd / kombo kör ni och hur illa är det eg med dubbpunka? och funkade det nu i snökaoset också?
@Tjock Sagan @Berk @eggepegge
lundagatan då? @DarkMatter @MrSthlm
Trevligt att se en bild på sig själv i soluppgången. Orkade inte hänga med när du fotat klar och kom ikapp, trötta ben från gårdagens hemfärd!Överlevde pendlingen. Tog 15 min extra på mina 25km. Skulle säga att 95% var plogat Ekerö->Kista. Då kör jag via Brommaplan och sen Spångavägen bort till Spånga, sen över Järva. Där var även grusvägarna plogade och sandade! Körde om en del pendlare. Kul att se så många ute. Svåraste bitarna var oplogade bilvägar. Där spårade det fantastiskt mycket. Lite kul då det bara var kortare sträckor.
Sket i MTB, är ju bara för trevligt med grusraketen. Fick rapport från brorsan att det såg plogat ut vid 06. Jag vet att jag inte har happy-godkända stänkor eller dubb. Men det funkade fint ändå.
Hittade mina Leatt regnbrallor. Betydligt trevligare för dom nedre regionerna idag. Glömde dock slänga på mina Grip Grab Winter över dojjorna så tårna var rätt så kalla när jag kom fram. Inga barmits. Funkar finemang med vanliga budget Everest-skidhandskar från Stadium än så länge.
Svarar mig själv. Valde cykeln ist för t-bana. Sopat från rondellen i Axelsberg hela vägen till Kungsholmstorg. Sen lite modd men plogat upp till kontoret. Kudos till de som varit ute hela natten och plogat! Samt till tomten som körde med stormlyckta som framlampa!God morgon! Någon som vet hur det ser ut från Hägersten in mot city? Skulle gärna undvika tunnelbanan men vill inte knuffa cykel mer än nödvändigt ?
Hum, blev jag just idiotförklarad?När t.o.m. @SuperApe dubbar sin cykel vet man att det är riktigt illa. ?
Nej nej, det var inte min mening även om jag vet att det är dödfött att försöka skoja till det på ett forum. ? ?Hum, blev jag just idiotförklarad?
Snugg Principia, skärmfästen och allt! :jKörde en långpendling på 25 km hem igår för att fira av det dubbfria däcket. Idag dubb fram och stänkförlängare på. Känns som de närmaste månaderna är säkrade. 50 % välplogat, 50% oplogat imorse.
Jag hajade. No worries. Fö blir jag idiotförklarad av kollegor. Men de är ju bara avis.Nej nej, det var inte min mening även om jag vet att det är dödfött att försöka skoja till det på ett forum. ? ?
Folk är olika, cyklister är olika, jag är själv för feg (och en för dålig cyklist) för att köra odubbat. ?
Mer snugg än snygg, ja. Men jag gillar den iaf faktiskt! Hittade den på rea och alternativet var ännu fulare, dyrare och hade mekaniska brömsar. Fast coolare. Ständigt dessa livsval.Snugg Principia, skärmfästen och allt! :j
Jag har förfrusit fingrarna på ett tidigare jobb, så mina fingrar blir kallare än Amundsens testiklar. Så är lite nyfiken på Barmitts men har inte börjat forska i dem direkt. Är det bra skit?Visa bilaga 668318
Första turen med barmitts, mycket bra! Helt oplogat i morse, otroligt moddigt och slirigt. Plogat och händelselöst på hemvägen.
Imho det bästa sen skivat bröd.Jag har förfrusit fingrarna på ett tidigare jobb, så mina fingrar blir kallare än Amundsens testiklar. Så är lite nyfiken på Barmitts men har inte börjat forska i dem direkt. Är det bra skit?
Jag har förfrusit fingrarna på ett tidigare jobb, så mina fingrar blir kallare än Amundsens testiklar. Så är lite nyfiken på Barmitts men har inte börjat forska i dem direkt. Är det bra skit?
+1Imho det bästa sen skivat bröd.
Bäst men dyra och för krånglig montering för att ta av och på om du ska lämna cykeln på stan (då lär du frysa fingrarna av dig, om du ska montera mittsen utomhus innan du drar iväg i minusgrader) Så superbra om man kan ha hojen skyddat i båda ändar.Jag har förfrusit fingrarna på ett tidigare jobb, så mina fingrar blir kallare än Amundsens testiklar. Så är lite nyfiken på Barmitts men har inte börjat forska i dem direkt. Är det bra skit?
Hur pass fräsch är vajer+hölje förövrigt?Går OT med en pendlingsrelaterad fråga då jag antar att denna tråd om någon hyser ämnets experter:
Sambons första dag i snöpendling ledde enligt nyss mottaget sms till besvikelse pga fastfrusna växlar en bit in i rutten. Det är Shimano Claris, cykeln bor på natten i garage med två plusgrader, och framfördes under morgonen i cirka fem minusgrader och 3-5 cm nysnö.
Själv har jag vinterpendlat med Shimano Sora i snäppet blötare/kallare/snöigare klimat vid flera tillfällen, men aldrig varit med om att växlarna har frusit, alltså har jag inte nödgats göra bot förens nu. Vad göra? Silikonfett i vajerhöljet? WD-40?
Hon är rätt ny på det här med cykelpendling och jag vill gärna inte att hon tappar peppen.
Min cykel med Ultegra 6800 har i flera år haft problem med bakväxelreglaget i minusgrader, mitt nya härke med mycket fräschare Sora 9delat har det inte. Löst spekulativt kan jag tänka mig att det är ett resultat av ett slitet reglage. Kanske helt enkelt bara byta det reglaget? Claris är inte skitdyrt, och "only the best (claris, right...) for your loved one", eller hur ?Går OT med en pendlingsrelaterad fråga då jag antar att denna tråd om någon hyser ämnets experter:
Sambons första dag i snöpendling ledde enligt nyss mottaget sms till besvikelse pga fastfrusna växlar en bit in i rutten. Det är Shimano Claris, cykeln bor på natten i garage med två plusgrader, och framfördes under morgonen i cirka fem minusgrader och 3-5 cm nysnö.
Själv har jag vinterpendlat med Shimano Sora i snäppet blötare/kallare/snöigare klimat vid flera tillfällen, men aldrig varit med om att växlarna har frusit, alltså har jag inte nödgats göra bot förens nu. Vad göra? Silikonfett i vajerhöljet? WD-40?
Hon är rätt ny på det här med cykelpendling och jag vill gärna inte att hon tappar peppen.
Båda är rätt fräscha, cykeln är ett år gammal och ej cyklad mer än kanske 100 mil, mestadels torra sådana. Hölje hela vägen.Hur pass fräsch är vajer+hölje förövrigt?
Är det hölje hela vägen till bakväxel eller är det delat med öppen bit under vevpartiet?
Japp :) men tror inte på detta tyvärr då reglaget är i snudd på nyskick..Min cykel med Ultegra 6800 har i flera år haft problem med bakväxelreglaget i minusgrader, mitt nya härke med mycket fräschare Sora 9delat har det inte. Löst spekulativt kan jag tänka mig att det är ett resultat av ett slitet reglage. Kanske helt enkelt bara byta det reglaget? Claris är inte skitdyrt, och "only the best (claris, right...) for your loved one", eller hur ?