Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gick utmärkt att cykla från färjan till sommarstan iaf. (förutom en Villagata) . Men det hinner ju fyllas på lite under nattenBra kämpat soldater! Jag tror inte det hinner bli plogat till imorgon. Siktar på att ta mtb med 2.6” däck. Mer kontroll och grepp. Vissa delar av Ekerö idag såg mest ut att bli hike a bike. Såg en plogbil på vägen hem iaf. Alltid nåt.
En vecka senare:Har dragit mig för att sätta på dubben in i det sista men det straffade sig alltså idag och jag fick ta covidexpressen istället

Tack, ska göra mitt bästa.@DarkMatter försök hålla avstånd till samtliga imorgon. Lycka till!
Jag kom inte förbi Lundagatan igår. Jag valde bort den branta nedförskurvan i Skinnarviksparken och körde Zinkens Väg istället. Om jag tillåter mig gissa skulle jag tro att det är packad snö + snömodd. Men Stockholms snöröjning jobbar är inte alltid så logisk så jag kan ju ha fel.lundagatan då?
odubbat bak och dubbat fram verkar vara en vanlig kompromiss verkar det som - men gäller det oavsett däckbredd? och blir det hårdare /sämre stötdämpning av dubbdäck @Fjärdebrunn ? vilken däck bredd / kombo kör ni och hur illa är det eg med dubbpunka? och funkade det nu i snökaoset också?
@Tjock Sagan @Berk @eggepegge
lundagatan då? @DarkMatter @MrSthlm
odubbat bak och dubbat fram verkar vara en vanlig kompromiss verkar det som - men gäller det oavsett däckbredd? och blir det hårdare /sämre stötdämpning av dubbdäck @Fjärdebrunn ? vilken däck bredd / kombo kör ni och hur illa är det eg med dubbpunka? och funkade det nu i snökaoset också?
lundagatan då? @DarkMatter @MrSthlm
29 km x 2 nu i dessa förhållanden är respekt ?1h40min hem på 29km. Vissa delar katastrof, andra ganska bra några mittemellan, oavsett var det jobbigt.Visa bilaga 668122
Tror jag kör på ca 3-3,5 Bar i 29" ISP. Funkar bra för mig men har inte experimenterat heller.Pendlade till förskolan och trycket i mina ice spikers var så lågt att det i princip var som att köra tvåhjulig bandvagn. Någon som har psi förslag för ice spikers, borde kunna vara ganska högt eftersom monstret är så brutalt?
Tack, då börjar jag med 4 så som jag pysa ut om det blir för stifftTror jag kör på ca 3-3,5 Bar i 29" ISP. Funkar bra för mig men har inte experimenterat heller.
Det låter vääääldigt hårt på 2+" breda däck, det. Kolla nån däcktryckskalkylator, gissar att du får väga minst 150 kg för att hamna därTack, då börjar jag med 4 så som jag pysa ut om det blir för stifft