Ragge Hylsa
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Jobbpendlingen under måndag & tisdag gav dryga 10 mil. Snuddar kanske vid lite väl mycket för den här gubben. Var inte sen att tjinga vabben igår, kan jag säga. Vrålade pax!! fort som fan. Benen uppskattade att ligga i soffan hela dagen. Mycket cheese ballz blev det. Varierade tittande på Avatar med att nicka till i soffan. Underbart. Lillpajsaren var dessutom inte alltför krasslig (höll sig vaken hela filmen till skillnad från mig). Tisdagens hemfärd var bitvis tuff. Det hade saltats nåt kopiöst efter Stocksundsbron söderut fram till rondellen innan Naturhistoriska för att sedan vara 2o cm ren dödsmodd ända fram till Universitetet. Hua. Märker att jag klarar av modden bättre när jag börjar bli lite trött i huvet. Som att man inte bryr sig lika mkt utan bara glider på så får det gå lite som det går. Blir liksom mer avslappnad. Dessutom brukar man ju inte slå sig ju nåt vidare vid de hastigheterna. Glider rätt mycket längs med Roslagsbanan och vid åtminstone 4 stationer var det utrop "Roslagsbanan har för närvarande stora störningar på samtliga linjer vilket resulterar i förseningar upp mot 40 minuter". Stillastående människor på perrongerna som inte såg särskilt roade ut. Får en att känna sig helrätt där man glider fram på hojen konstaterandes att man prickat helt rätt med klädseln. Såg två bilar smälla ihop i Danderyd nära Mörby men inget allvarligare. Imorse var tidigare nämnda misärsträcka hur fin som helst och överlag riktigt skapligt hela sträckan. Håller tummarna hårt för fortsatta minusgrader!