Illustrerade mannen
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Minus 12 grader på morgonen! Friskt!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.

Du kan också ha dålig balans, då är det dina föräldrars felOm man hade dubb och föll, vem är skyldig då då?
Var glad för det du! Själv köpte jag mig ett dubbdäck igår efter att ha kört odubbat bak i ett par veckor. Jag tyckte det gick förvånansvärt trögt till jobbet imorse. Såklart låg bakbromsen på rätt rejält efter däckbytet, trots att jag ägnade en stund åt att justera. Fälgbroms...Har fortfarande inte hunnit köpa nytt dubbdäck, så kör odubbat bak. Men har funkat mycket bättre än jag trodde. Inte så dramatiskt imorse in till jobbet.
Har också elhandskar. Är alltid lite småfrusen med dem men har gjort lite A+B-tester och kommit fram till att det ändå är de som jag lider minst i. Med andra handskar pendlar det mellan kokt och misär. Med elhandskarna har det aldrig blivit misär, förutom den gången som batterierna var tomma sista timmen. :) Behöver ju såklart inte vara samma med dina.Kall morgon, invigde elhandskarna, ok, men inte mer. Får nog montera barmittsen istället även om jag inte gillar mitts. Annars spårigt o långsamt.
Tror att det är 20 år som jag vinterpendlat nu (i Stockholm). Minnet är inte alltid det bästa men kan inte påminna mig att jag fått en frusen växel någon gång.Frostfri morgon med frusen bakväxel igen. Just bakväxeln brukar inte frysa för mig. Undrar om nåt blev annorlunda när jag bytte vajer häromveckan?
Sealskinz för mig.Jag har Ekoi fingerhandskar, funkar som sagt men batteriet är lite kantigt o irriterar.
Nu blir det varmare så blir Mammuts lobsters igen. Annars ok pendling, kallt i morse.
Jag ballade ur helt i morse, för lite sömn - seg - svag mentaltitet, körde åtminstone ett Zwiftpass i går kväll men märkte på väg till t-banan i morse att det var en del blixthalka/svartis.Halt halt hasaaaaaöt.
ta det försiktigt
Hmm fixa bara riktiga skärmar också så blir du omtyckt av dina medpendlare.Fyfan, nu sitter dubbdäcken på plats.
Visa bilaga 741555
10/12 vändor avklarade, prickade den värsta skuren perfekt slutade när jag nästan var hemma.
Hoppas att det mojnar tills hemresan ikväll…
Eutanasipunkten heter det när det fryser i fjollträsk.Glöm ej eutektiska punkten!
(Nåt med att saltslasket fryser på vid -7?)
De som lämnat fjollträsk för att tillbringa vintern i ett vårlikt klimat i nordtyskland är extra fjolliga faktiskt!Så förbannat fjolliga är vi väl inte?
Mvh / en som gottar sig i regn och +5 i Cph