Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag tar vägen norr om gamla E18 a.k.a Enköpingsvägen, genom Ursvik. Vid Hallonbergen svänger jag ner under Enköpingsvägen och fortsätter på södra sidan, förbi bussgaraget.cyklade den sträckan söder om gamla e18 igår. på min väg mörby till spånga. intressanta växlingar i snöröjningen, helt frånvarande några hundra meter längs norr om bussgaraget, liksom den korta biten mellan coop och hornbach, men just den biten fanns ju bilvägen. i övrigt var det helt ok.
så knappast katastrof. du kanske körde någon annan variant?
Kornsnö / motvind i fejset imorse längtar på riktigt till hemtrampet medviiiind och fredag![]()
Försökte spänna åt mitt glappande styrlager innan avfärd. Det lyckades inte. Jag får nog plocka isär och se om lagret behöver bytas.
I övrigt var det snöfall och skön medvind. Isbarken känns mindre hal och skrämmande med en cm snö på sig. Men den är fortfarande väldigt avslöjanden för glappande styrlager.
Pilutta dig va , nä det hade den inteSå där brukade alltid jag tänka när det var motvind på väg till jobbet. Nu vet jag bättre... Vinden har alltid vänt när det är dags att cykla hem.![]()
Tack för tips, få kolla i helgen (även om pendlaren har aluram)Alltid bra att undersöka , glappande styrlager kan vara "Ring of death" ffa om kolfiber.
Är det inte lite kul att cykla just nu? Mkt mer utmaning än en solig dag i maj :)
Så najs nu efter några år att ha lärt sig hur jag vill vara klädd för att varje frysa eller bli kokt!
Jag har knäckt koden! För 10-15 år sen tyckte jag bara att det var knäppgökar som vintercyklade, nu är jag dessvärre en själv! Sen är det lite kul att beklaga sig över snöröjning osv. Jämföra kommuner, Stockholm är ok, Botkyrka rätt kass. Huddinge likaså. Dock får jag bra teknikträning och volym! Tar 1h 45min enkel jmf med normala 1:15.
Cyklar bara 2ggr i veckan till kontoret men får ca 7h på sadeln istället för ca 5h
Bästa investering just nu är effektpedaler så jag kan se att jag utför ett bra arbete och inte blir demoraliserad av att snitta typ 18km/h![]()
vi som hade turen åka andra hållet fann medvinden behaglig och snö i ansiktet frånvarande:))Motvinden och snön i ansiktet var ganska grisig, men ändå samtidigt… Härlig!
Trevlig Helg!
Mina 35 minuter med sommarföre tar nu ca 40-45 minuter om det är ”ok” vinterväglag.Vad skulle ni säga generellt dubbdäck och vinterväglag driver i ökad restid? Själv upplever jag att min timmesfärd tar ca 20-30 min längre än på sommarskrud
Ca 15% om inte väglaget tvingar mig att ta det ännu lugnare.Vad skulle ni säga generellt dubbdäck och vinterväglag driver i ökad restid? Själv upplever jag att min timmesfärd tar ca 20-30 min längre än på sommarskrud
Vinden påverkar en del oxå..Vad skulle ni säga generellt dubbdäck och vinterväglag driver i ökad restid? Själv upplever jag att min timmesfärd tar ca 20-30 min längre än på sommarskrud
Cykelbanorna i Sjöstan har DÖDSmodd. Lite halvfrusen modd från bilkörfältet som skopas över på cykeldelen av körbanan och halvfryser.Modd-cross
Bra adjektiv. Eller verb (?)
På det hela taget rätt bra röjt men lokalgator var just så, modd-cross.
Annars är ju en gammal forumklassiker DÖDSmodd. Men den har lyst lite med sin frånvaro i år, hittills.
Typ samma som är inne i stan då. I förra veckan var det lugnt att cykla till anställningsplatsen tills jag kom till cykelfältet på St Eriksgatan.Cykelbanorna i Sjöstan har DÖDSmodd. Lite halvfrusen modd från bilkörfältet som skopas över på cykeldelen av körbanan och halvfryser.