Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

1000005147.webp

En ny pendlarkompis (den gröne). Kanske har man varit en inspiration till cykelköpet.. 😁

Man ska ju ha flera cyklar med olika uppsättningar däck... det är sen gammalt 😎
Torrt, lugnt och fint idag. Tog en extra sväng innan kontoret så att jag skulle få smaka på dagens motvind. Huja, straight in the face.
Haha, ja, det skulle vara ganska kaxigt att stega in på cykelbutiken och peka ut en ganska dyr cykel och sedan köpa typ två-tre-fyra stycken, olika utrustade, för att täcka in alla typer av pendling man kan tänkas bli utsatt för!

Upplever hat-kärlek till pendlingen just nu. Att våren är på g och det blir varmare och att dubben ska av känns riktigt fint men hat till alla cyklister som legat i dvala under vintern som nu ska ut hoja runt helt utan att bry sig om andra.

Misärindex 3.
Jag kan tycka att det är rätt så trevlig omxäling i den annars rätt så rutinmässiga pendlingen. Visst, blir lite mera som i det klassiska datorspelet "ski or die", men are you not entertained? 😉

Igår var första pendlingen med både bra väder och bra före. Jag hade lite extra med luft i däcken och kände att det var dags att trycka på i långa utförsbacken. Var väldigt nyfiken på vad för slags topphastighet jag skulle nå! Men! Cykeldatorn var inte igång. Hela pendlingen förlorad.

Jag stör mig lite på Västerbron när jag cyklar hem och vill försöka ta i lite (dvs jag kommer från Södermalm i riktning mot Kungsholmen), dvs någon gång/vecka då jag vill tortera mig själv. Underligt nog upplever jag att just detta förhatliga/tuffa segment har klart hårdaste konkurrens på hela min pendlingssträcka (i båda riktningarna, inklusive Tranebergsbron). Jag väger ca 73-74 kg men sedan har man ju rygga och skit. För att slå mig in topp 5 krävs det åtminstone ett snitt på >300W på denna ca 660 meters sträcka uppför annars är det knappt jag når topp 10. :cry: Dra åt h-vete vad folk tar i just här? Why? 🥲 Norrifrån (för Västerbron) däremot inte alls samma konkurrens, skillnad som natt och dag. Som Manurhin2 brukar hävda så behöver jag helt enkelt skärpa mig, ta i lite mer. Lite kan möjligen bero på att jag är dåligt uppvärmd när jag kommer från söderhållet alternativt allmänt vek.

Senast ändrad:
Hemmakontor men drog iväg till outletbutiken vid Gärdet och fyndade lite gangsteroutdoorkläder från Haglöfs. De hade ca 50 kartonger med kläder kvar att packa upp så lär gå att göra fynd även i em och i helgen.
Skön cykling på tomma cykelbanor förutom de sedvanliga lunchlöparna med lurar.

Hemmakontor men drog iväg till outletbutiken vid Gärdet och fyndade lite gangsteroutdoorkläder från Haglöfs. De hade ca 50 kartonger med kläder kvar att packa upp så lär gå att göra fynd även i em och i helgen.
Skön cykling på tomma cykelbanor förutom de sedvanliga lunchlöparna med lurar.
Intressant men nu efter ditt inlägg är ju halva happy på väg tid, bäst att skynda sig. 🚲

Lugn (för mig) medvindspendling imorse , lite kalalabalik i höjd med Åhléns skanstull vid halv sex när tre polisbilar med blåljus helt plötsligt ställer sig tvärs över alla körfälten , en stod halvt på cykelbanan men vinkade åt mig att passera, vet inte vad som var på väg hända eftersom jag fick fortsätta.
Hemåt såklart sned motvind men vad gör det , fredag och solen gassar , underbart!
Trevlig helg!

Fick cykla 3 mil istället för 1 på morgonen pga glömsk. Ändå rätt sköna förhållanden att göra det i. Och så blev det ju tre tick på den lokala cykelräknaren i Silverdal. Om den nu fick med mig, jag tycker det är rätt ofta den inte verkar registrera mina passager?
Har för mig slingan ligger lite norr om själva tavlan där. Så kör du norrut är du redan förbi tavlan när den räknar dig. Verifierat flera gånger när jag mött folk där :) Numera två tick mindre per dygn där då jag har annan pendlingsrutt nu för tiden.

Har för mig slingan ligger lite norr om själva tavlan där. Så kör du norrut är du redan förbi tavlan när den räknar dig. Verifierat flera gånger när jag mött folk där :) Numera två tick mindre per dygn där då jag har annan pendlingsrutt nu för tiden.
Så är det förstås! Det är ju i norrgående riktning jag reagerat på att den inte registrerar.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp