Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Elhojtok

Medlem
Kuggade över på 13T drevet (och bara det) på vägen till jobbet. Lossade lite på vajern på hemväg och det verkade hjälpa. Annars inga nyheter. Folk som traskar mitt i GC-banorna utan reflexer. Folk vid busskurer som röker, pratar i mobiler och backar ut i cykelbanor. Cyklister med pannlampor som bländar. Ändå en skön pendling till jobbet med mycket regn. Nu är det nog bara biltemas styrmuffar och nån form av facemask som fattas. -17C, here I come!

zodah

Aktiv medlem
Tillbaka i sadeln.
Det var tungt och ljummet. Förkylningen har inte gett med sig men kunde hålla rätt bra tempo. Många med slicks och tom en racer (den fick jag släppa iväg, det var rätt kämpigt att hålla rullen med 35 mm lagom pumpade Marathon Winter Plus)

Börjar verkligen fundera på om man kanske skulle ha en extra uppsättning stadiga hjul som vinterdäcken fick vara permanent monterade på.

izar

Aktiv medlem
zodah sa:
Börjar verkligen fundera på om man kanske skulle ha en extra uppsättning stadiga hjul som vinterdäcken fick vara permanent monterade på.
Inget att fundera över, ett av det bästa köpen jag har gjort för min pendling.

Idag blev det grusdäck för min del, dubbdäcken fick vila.

zodah

Aktiv medlem
izar sa:
zodah sa:
Inget att fundera över, ett av det bästa köpen jag har gjort för min pendling.

Idag blev det grusdäck för min del, dubbdäcken fick vila.
Kollade prognosen för kommande 10 dagar. Skall bli 8 grader varmt. Så ja, det kommer bli så att jag köper ett framhjul till. Har redan bakhjulet som tur är.

johan44

Aktiv medlem
johan44 sa:
bearthefear sa:
johan44 sa:
Gah, kedjan på pendlaren har några stela länkar, jag har knäckt i sidled, masserat och smort och det funkar en liten stund... Nån som har några andra tricks?
Byta kejda? ;)
Hehe jo men då lär jag byta en del annat också som är inkört med den häringa kedjan...Funderar på att fula med kedjelås och snuttar från annan kedja...
Jag förstår att en och annan undrat hur det här gick (eller?) Att operera in 10 cm ny kedja funkade inte alls med slitna drev så det blev att byta allt. Och som vanligt, Lycka är ett nytt drivpaket. Ser fram mot måndagens pendling.

Bilagor

Kval övertid och helg-ob fick mig att skippa lördagsgroggen igår. Började dessutom två, så då var det bara att klämma in en förlängd cykelpendling söndag till trots. Kallt, novembergrått och ingen varken lust eller ork dock - så 18k får fan vara mer än godkänt.

Kebab på det.

Förvånansvärt mycket cyklister. Och varmt! Annars inget att notera.

Någon som har tips på tunna vantar att ha i regn, som inte blir genomblöta på 40 minuters cykling i spöregn och lagom varma för några plusgrader (inte så frusen om händerna).

zodah

Aktiv medlem
Rätt trist väder ändå. >Glasögonen immade igen och sen bled de så blöta att jag lade dem innanför jackan. Men i övrigt var jag rätt klädd i alla fall.
Tur också att vi har torkskåp på jobbet.

Och dubbdäcken är rätt meningslösa i detta före.

Brakstav

Ny medlem
Motvind, regn och en pint omvänd bloddoping igår gjorde det litet tungt.
Att bakväxelvajern gick av halvvägs lättade upp det hela litet, även om det är jobbigt att ståcykla upp för branta backar med tunga växlar.

Härligt att tajma in spöregn både på morgonen och eftermiddagen, när det ändå var soligt och fint mitt på dagen!

Börjar bli sugen på att ta av dubbdäcken igen. Men det är väl det säkra sättet att snart få minusgrader!

Peth

Aktiv medlem
Mördarbil idag, men cyklade en liten snutt när jag kom fram till jobbet. Det var trevligt (att cykla alltså – bilturen var trist).

Stumpy

Aktiv medlem
Fotgängare stod mitt i GC mellan busshållplatsen och Älta skola. När jag passerar, så tar hen plötsligt ett steg rakt mot mig. Lyckades undvika kontakt.
Annasch bara bra.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer