Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Pugilism

Aktiv medlem
När jag behöver jobba på helger kopplar jag upp mig hemifrån. Blir liksom inget att rapportera då.

bearthefear

Aktiv medlem
Ibland händer det ju faktiskt att tråden studsar upp en helg. Men på helgerna snackas det ju så mycket skit att tråden strax är på sidan tre igen!

Dagens pendling var ungefär vad man kan förvänta sig av årstiden. Duggregn, någon plusgrad och bitvis halt. Dubbdäck och sega ben. Allt gott alltså!

frause

Aktiv medlem
Bakskärmen gick av vid sadelstagsbryggan några kilometer innan jag var hemma. Annars var väl dagens pendling inget man minns. Några snöflingor imorse.

JewelBudlong

Ny medlem
Fänkålsulven sa:
Kände mig svårt förödmjukad när en elitpendlare med dubbdäck fullkomligt flög om mig i en uppförsbacke. 😀
Var någonstans skedde det? En kan ju i alla fall ges chansen att få drömma om att ha beskrivits enligt ovan, nu när du ändå är generös nog att bjuda på dig själv, menar jag. 😄

Bonzo

Aktiv medlem
Första cykelpendlingen på länge och första någonsin med hund på cykeln. Han satt dock still i väskan så det gick över förväntan.

JewelBudlong sa:
Fänkålsulven sa:
Kände mig svårt förödmjukad när en elitpendlare med dubbdäck fullkomligt flög om mig i en uppförsbacke. 😀
Var någonstans skedde det? En kan ju i alla fall ges chansen att få drömma om att ha beskrivits enligt ovan, nu när du ändå är generös nog att bjuda på dig själv, menar jag. 😄
Just den gången var det i backen vid Silverdals Kapell i Sollentuna. Riktning norrut alltså. 😀

Pugilism

Aktiv medlem
Trodde att lite mer luft i rasseldäcken gjorde rullet bättre. Insåg sen att det var medvind. I övrigt var det varmt skönt och händelselöst.
I kväll ska jag smörja kedjan. Det kanske gör nån nytta.

Roos

Medlem
Otroligt trögt och slirigt bitvis, får kränga på vinterdäck (soumi wxc300) och hoppas på bättre lycka imorgon.
20191112_080209.jpg

IngvarW

Aktiv medlem
Ointrressant pendling men jag kom fram och det var ju viktigast näst efter att vara oskadd. När blir egentligen Vasagatan färdig med de nya cykelbanorna och trottoarerna? Börjar tröttna på de smala filerna där vi cyklister måste yra omkring.

emilh

Aktiv medlem
Tog randohjulen med 28mm landsvägsdäck och satte på pendlaren istället för dubb. Swish!

Allroad

Medlem
Brompton på pendeln i rusningstrafik, är det reko?

Nu blir det SL fram till årsskiftet, alltid lika skoj att få så olika svar från de rökare som man upplyser om att det är rökförbud på perrongen, i fredags vad det en herre som nästan skämdes över att han blev tillsagd och igår så var det en ung tjej som hävde ur sig ett "stör det dig eller?" och bara fortsatte röka... människor alltså.

Cred till er som trotsar kylan och kör på med cykelpendlingen!

Senast ändrad:

izar

Aktiv medlem
Vågade inte köra odubbad fram idag, gnistrade rätt så fint i asfalten ute i orten. Fortsätter det så här så åker dubbhjulet av ikväll.

gny

Medlem
IngvarW sa:
Ointrressant pendling men jag kom fram och det var ju viktigast näst efter att vara oskadd. När blir egentligen Vasagatan färdig med de nya cykelbanorna och trottoarerna? Börjar tröttna på de smala filerna där vi cyklister måste yra omkring.
Håller med, lika najs som det är att cykla i förorten så är allt från Slussen till Vasagatan ångest. Börjar som tur är bli mindre folk, men fan vad alla krigar. Eller som en snubbe som cyklade med mobil i en hand och kollade facebook och drack en latte med den andra.

Black planet

Aktiv medlem
De har ju perfekta ställen för brommie. på pendeltågen. Blir ju ändå någon mil.
Allroad sa:

Nu blir det SL fram till årsskiftet, alltid lika skoj att få så olika svar från de rökare som man upplyser om att det är rökförbud på perrongen, i fredags vad det en herre som nästan skämdes över att han blev tillsagd och igår så var det en ung tjej som hävde ur sig ett "stör det dig eller?" och bara fortsatte röka... människor alltså.

bearthefear

Aktiv medlem
ÄNTLIGEN! En riktig misärpendling. Spöregn, några plusgrader, motvind från helvetet, dubbdäck. Jacka och handskar höll torrt halvvägs. Goretextskorna klarade nästan ända hem. Allt genomblött innan jag var framme.

Tog lite lång tid, så var tvungen att åka direkt till förskolan som dagen i ära stängde vid 16. Den riktiga misären var väl att släpa hem ungarna, dyngsur och genomkall. 2- och 4-åringar är inte så bra på att visa förståelse när pappa håller på att frysa ihjäl...

Blir nog en wirre när barnen somnat som kompensation.

simson

Aktiv medlem
Slängde på dubbdäcken schwalbe ice spiker 27.5 x 2.6 ,
var glad i första nedförsbacken
wow vilket ljud behövs ingen ringklocka här inte folk flyttar sig ändå , sen började
vikten av 1.2kg per ganska snabbt göra slut på glädjen men jag tänker inte gnälla för för det finns krigare här som har det kämpigt på Riktigt !
Kämpa Anders och fortsätt bättring Stuvarn!

mkallstrom

Aktiv medlem
Tänkte att jag skulle klara mig utan regnkläder på hemvägen, stooooort misstag. Skoöverdragen höll fötterna relativt torra iaf.

nHz

Medlem
Nya lysen idag. Gick fint hela vägen. Bilarna ser mig bättre nu, även när det är ljusare ute.

Scottår

Medlem
Allroad sa:

Med livet som insats. För ett antal år sedan blev väl en person knivhuggen i Kista när han påpekade att man inte får röka i tunnelbanevagnar.

För att återgå till ämnet blir det tunnelbana ett par dagar pga konferens i stan. Inga lopp i sikte så man kan ta en förkylning..

zodah

Aktiv medlem
Förkylt och T-bana. Som packade sillar stod vi och väntade ut ett vagnfel...
Även i morgon blir det tuben men på fredag blir det cykeln igen.

nHz

Medlem
Regn och någon +. Blöt som fn men otroligt skönt att cykla. (Jag behöver köpa ett par bra cykelbrallor).

staine

Aktiv medlem
zodah sa:
Usch. Men är det inte bättre att cykla vid förkylning? Jag tycker man bör vara frisk för att orka med kommunala färdmedel.

Pugilism

Aktiv medlem
staine sa:
zodah sa:
Usch. Men är det inte bättre att cykla vid förkylning? Jag tycker man bör vara frisk för att orka med kommunala färdmedel.
Jag brukar köra på devisen att om jag är för sjuk att cykla till jobbet, är jag för sjuk att vara på jobbet. Men så kan jag oftast jobva hemifrån i det läget. Är ju inte alla förunnat.

zodah

Aktiv medlem
Pugilism sa:
staine sa:
zodah sa:
Jag brukar köra på devisen att om jag är för sjuk att cykla till jobbet, är jag för sjuk att vara på jobbet. Men så kan jag oftast jobva hemifrån i det läget. Är ju inte alla förunnat.
Ska iväg på annat efter jobbet så cykel funkade inte. Lika i morgon men din devis är bra. Hade iofs ett uppehåll från cykling när jag hade slagit axeln ur led men det är ju specialfall.

izar

Aktiv medlem
Det hade flyttat in fåglar i min drivlina efter morgonens regnpendling. Hoppas att fåglarna har flyttat ut i tills imorgon.

Peth

Aktiv medlem
Regnigt och lite småkallt, men fick feeling och cyklade en omväg som bara blev längre och längre. Slutade på 45 km.

johan44

Aktiv medlem
Gah, kedjan på pendlaren har några stela länkar, jag har knäckt i sidled, masserat och smort och det funkar en liten stund... Nån som har några andra tricks?

johan44

Aktiv medlem
bearthefear sa:
johan44 sa:
Gah, kedjan på pendlaren har några stela länkar, jag har knäckt i sidled, masserat och smort och det funkar en liten stund... Nån som har några andra tricks?
Byta kejda? ;)
Hehe jo men då lär jag byta en del annat också som är inkört med den häringa kedjan...Funderar på att fula med kedjelås och snuttar från annan kedja...

federico

Aktiv medlem
13 November

Här kommer några bilder från hempendlingen igår, ser ut som att cykelbanan snart är klar.

13nov1.jpg

13nov2.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer