Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

izar

Aktiv medlem
Ut till cykeln och upptäcker att framdäcket (dubb) är platt. Bredvid står ett pumpat och fint hjul med Schwalbe G-One allround. Tänker, hmm det regnar ute så det borde inte vara så halt. Kan väl konstatera att det inte var ett av mina smartaste livsval här i livet, fick givetvis framhjulssläpp men lyckades rädda upp situationen på något magiskt sätt.

Annars så var det fostrande motvind rakt i nyllet

Piskande regn i ansiktet och som att trampa i sirap. Så var det INTE för mig, för jag jade medvind!

Som en kall blöt hand i ryggen som föste mig till jobbet i snigelfart.

MartinC

Medlem
Tomt och öde. Regnvått. Byigt som fan. Bitvis spårig knöggel-is. Klotade efter nockeby och gjorde sälen. Kränkt men hel.

Rattnalle

Aktiv medlem
Vaknade av vinden tidigt och såg fram emot en riktig misärpendling. Vilket antiklimax när det knappt regnade och dessutom blåste medvind.

Tur jag fick en dusch av en omkörande SUV som styrde upp det lite.

Brakstav

Medlem
Det kunde varit roligare. Regn rakt i ansiktet och dåligt underlag. Bitvis så byigt att man fick cykla på lägsta växlarna på platten :(.
Mest misär i år hittills.

simson

Medlem
Blåst blött men medvind som hette duga , halkigt innan jag kom till de större cykelbanorna , hoppas ni som hade motvind får känna samma sak när ni rullar hemåt idag😃
Mange

IngvarW

Aktiv medlem
Hade medvind. Passerade en joggare som hade kortbrallor. Snubbe med elcykel körde jäklar så fort, var säkert trimmad med extra watt/volt/ampere eller vad som nu bestämmer hastigheten. Cyklister ute trots lite misärväder men inget nedfallande regn vid 0730.

JayKay

Ny medlem
Blåste medvind och regnet hade smält bort det mesta av isen. Gick fint utan dubb men jag tog det lugnt. Inte alltför trångt genom stan vid 8-tiden. En bra 16 kilometers pendling.

emilh

Aktiv medlem
Fortfarande bunden till T-bana efter cykelstölden. Idag blev det dock promenad till Slussen pga "gnistbildning". Såg med avund på alla cyklister som gled förbi i rusket.

izar

Aktiv medlem
Gnistrade fint i asfalten på vägen tog det väldigt lugnt och fint. Tog av det punkterade däcket och kan konstatera att dubbarna på 45 NRTH Gravdal har arbetat sig igenom och orsakat hål i slangen. Lagade lite provisoriskt med silvertejp men det är nog dags att köpa ett nytt däck. Är väl ändå hyfsat nöjd med hållbarheten, däcket har gått 3 vintersäsonger.

Peth

Aktiv medlem
Tillbaka på cykeln. Helt händelselös hemfärd, inte ens en endaste liten elspark att bli upprörd över. Ska det va så, va?!

Senast ändrad:

Mathias

Aktiv medlem
Medvind till jobbet men tungt lastad så inga KOM trots 10-20 i ryggen. Hade regnjackan för första gången på länge. Men om det är mörkt och isigt ute så var det någon som tagit den här hojen till jobbet idag. Den färgklicken lyste upp min dag.

Bilagor

stefank

Medlem
Mathias sa:
Men om det är mörkt och isigt ute så var det någon som tagit den här hojen till jobbet idag..
Vi har också ett par cyklar med slicks i cykelgaraget på jobbet, men till skillnad från den där som det syns att den är körd i vinterväglag, så verkar en del tycka att det är ok att vinterförvara sina räsers där. Mycket irriterande.

Själv körde jag fixievinterpendlarhärket för första gången i år till jobbet, gick en eker på CXen igår.

salle

Aktiv medlem
stefank sa:
Mathias sa:
Men om det är mörkt och isigt ute så var det någon som tagit den här hojen till jobbet idag..
Vi har också ett par cyklar med slicks i cykelgaraget på jobbet, men till skillnad från den där som det syns att den är körd i vinterväglag, så verkar en del tycka att det är ok att vinterförvara sina räsers där. Mycket irriterande.
dags för arga-lappen och lufta däcken :)! Samma lika på mitt jobb. "knyter näven i fickan-emoji".

salle sa:
stefank sa:
Mathias sa:
dags för arga-lappen och lufta däcken :)! Samma lika på mitt jobb. "knyter näven i fickan-emoji".
Vi hade en våg av nattliga besök i cykelrummet på jobbet. Efter det är det rätt tomt... Självsanerande, men på ett tråkigt sätt.

izar

Aktiv medlem
Stämningsfull luciapendling. I Järfälla hade dom smycket ut vissa rondeller och vägar med marschaller, i Rissne hade dom smycket ut lite GC vägar runt centrum med marschaller det var mycket trevligare!

zodah

Aktiv medlem
Den långa varianten av långa pendlingen. Man måste ju sätta lite fart på julbordsfläsket. trött och seg var jag dock, så det var nog en nyttig omväg.

Allt gick fint. Bara en elcyklist som låg i vägen och myskörde. Men jag kom om after lite avvaktan till lämpligt tillfälle uppstod att köra om. .

Radiac

Medlem
izar sa:
Stämningsfull luciapendling. I Järfälla hade dom smycket ut vissa rondeller och vägar med marschaller, i Rissne hade dom smycket ut lite GC vägar runt centrum med marschaller det var mycket trevligare!
Även i Aspudden-Örnsberg stod det marschaller på refugerna

I backen vid Gröndal upp mot Essingeleden mötte jag en utan lyse, och med full uppmärksamhet på sin mobil, fantastiskt...

nHz

Medlem
Utan mössa under en väl ventilerad hjälm = brainfreeze på utsidan.

(mötte också svartklädda cyklister idag utan lampa eller reflex *suck*)

simson

Medlem
Misärpendling idag, fick typ ”stuck down” på hisspinnen och fick ståcykla (har väl inte gjort det sen man cyklade bmx 1983) helavägen till jobbet , ont i låren fick jag iallafall men till min stora förvåning tog det ungefär samma tid , snabbare uppför men långsammare på slätan.(Killgissning)
Lyckades med lite våld få loss stolpen innan hemfärd så lite tur hade jag ändå trots fredag den 13e😄
Mange

Pugilism

Aktiv medlem
Tackar som frågar.

Blev en omväg på ca 3 extramil på vägen till jobbet idag. Sprätt i benen och glatt humör. Noterade att det är lite mer trafik när man kör genom stan vid kvart över sju i stället för kvart över sex.

Black planet

Aktiv medlem
Nytt dubbdäck på brommien. Behovet idag kanske inte var så stort. Men det kan ju dyka drevis. Man ska vara beredd!
OJ vad jag saknar tisdagsfika på söder. Så svårt få till det.

staine

Aktiv medlem
Black planet sa:
Nytt dubbdäck på brommien. Behovet idag kanske inte var så stort. Men det kan ju dyka drevis. Man ska vara beredd!
OJ vad jag saknar tisdagsfika på söder. Så svårt få till det.
+1 (dock ej på dubbdäcket ;))

Radiac

Medlem
"Politibilen" såg inte att jag hade grönt och kom (eller såg inget alls kanske), och tyckte det var en bra idé att bara köra. (den hade också grönt, men svängde i korsningen)

Hade väl i och för sej varit praktiskt, men var inte så sugen på att åka med idag, så jag bromsade...

staine

Aktiv medlem
Radiac sa:
"Politibilen" såg inte att jag hade grönt och kom (eller såg inget alls kanske), och tyckte det var en bra idé att bara köra. (den hade också grönt, men svängde i korsningen)

Hade väl i och för sej varit praktiskt, men var inte så sugen på att åka med idag, så jag bromsade...
Högersvängande stadsbor (08 iaf) ja jösses. Köra bil kan de sällan.

IngvarW

Aktiv medlem
Inte lika blött som igår kväll. Bytte för övrigt bromsbelägg vid hemkomst. Upptäckte att jag inte hade tvättat drivpaketet på typ hela hösten. Satt en hel del tjock svart sörja överallt. Nu fixat och kanske behöver man ner och skura källargolvet efter operationen.

För övrigt skall väl bromsarna ligga på lite för träningens skull, eller?

izar

Aktiv medlem
Blir MTB några dagar framöver då pendlaren är hos ramdoktorn. Struntade/glömde att pumpa däcken, det gav bra benträning för rullade gjorde det knappt. Perfekt tryck i stökig terräng men mindre bra för pendling.

Granaten

Ny medlem
Vintern och snön är som bortblåst men gruset ligger kvar som ett täcke på gång-/cykelvägarna. Idag fick pendlingen ett abrupt slut dryga milen från jobbet då grus gått igenom både däck och slang.
Har tidigare cyklat slanglöst men (även då) på grund av grus stött på problem.

Bilagor

Pugilism

Aktiv medlem
Federico, underbart!

Morgonens färd var mörk och väldigt blöt. Så blöt att det blev kortaste vägen till jobbet. Måste fixa så att mitt passerkort gäller tidigare än 06:30.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer