Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

staine

Aktiv medlem
Cph 5 plusgrader. Schajse vad mörkt bitvis dock. Tur det finns lite led-ljus längs cb (”led”-ljus hehe) där det är som mörkast.
A19B5FD1-EBB7-4356-8837-CCD8E970732F.jpeg

Peth

Aktiv medlem
Gnistrande vägbana vid Kaknäs, isgata med spinnande bakhjul backen norrut från Stocksund station. Dubben gjorde allt lite nytta.

zodah

Aktiv medlem
Förrädiskt i dag. Ta det lugnt kära medcyklister.

Mestadels våt asfalt men en del sträckor is här och där. Varning tex för Kanalvägen i sjöstan som var isig och där kommer man rätt snabbt...

izar

Aktiv medlem
På min pendlingsväg så var det inte många stunder dubbarna rasslade dvs mest is på vägen. På Järvafältet knastrade däcken fint i den tunna skaren.

Ta det försiktigt därute, det är halt!

mtbkr

Medlem
Är det bara jag som upplevde att det var betydligt färre cyklister ute idag i Stockholm? Och vilket väder!

Black planet

Aktiv medlem
Fäller upp brommie utanför huset. Snorhalt så man glider lite. Hmm ...
In med brommien i verkstaden igen. Blank is den första kilometern under fötterna. Längtar till cykelbanan är klar efter vägen. Då blir det saltsopat där inte är stolpar mitt i cykelbanan .

Radiac

Medlem
Hem igår, första biten saltsopad och fin.

Sen vid Mälarhöjden och bort mot Aspudden, isbana och glashalt på vägen

Blev varnad av en cyklist jag mötte, tack för det! Valde trottoaren där det låg kvar lite snö som greppade

Vid Axelsberg en familj på väg över vid ett övergångsställe, mannen som ledde cykeln slog på en rejäl vurpa mitt på vägen

Tog sen vägen över Liljeholmen och Västerbron, istället för Gröndal/Stora-Lilla Essingen (vågade inte chansa där) och det var saltat den vägen
Bilen idag...

Brakstav

Medlem
Trött imorse efter aktiviteter igår.
Fick hjälp av någon som lade sig bakom och fick mig att hålla uppe farten. Bra start.

Sitter nu och ser att jag råkade ta beiga skor till beiga byxor. Plus/minus noll.

anco

Ny medlem
Kul att fler cyklar. Ser fler och fler "Vanheden-cyklister" (jönssoligans Vanheden, titta på youtube om du är under 30). Ser extra fesligt ut när vanheden-cyklisten använder spd eller lvg-kloss då det blir en sjuk båge på benen. Måste vara ineffektivt att cykla så?

zodah

Aktiv medlem
Tog långa, långa rundan idag då det inte blir ngn cykling alls i morgon (julfest).
Hamnade bakom en velomobil utmed Ältavägen. På sidan stod det Orca och det var en riktigt fin velomobil. Verkade vara elassist på den då den accelererade riktigt snabb upp till marchfart. Lag bakom ett tag och fick rä'tt bra paceing hela vägen in till sjöstan. Där körde jag om och maxade några korta intervaller in till Slussen.
En toppenpendling.

nHz

Medlem
Det var som att cykla på grusväg fast det var asfalt. Dessutom motvind hela vägen. Mössa, undersällströja och vinterjacka = kokt.

mtbkr

Medlem
Trötta ben idag och lite för varmt klädd. Få cyklister även idag också så det kanske inte var gårdagens halka som skrämde bort dom.

IngvarW

Aktiv medlem
Uppe för tidigt Heat-pass vid 0615 som dock inte var konstruerat för en 59-årig gubbe. Sen cykling till HQ, det kändes enklare/bättre..

Black planet

Aktiv medlem
Skitväder även för den lilla brommien. Ja det blir bastu ikväll. Det firas finska självständighetsdagen hemma vid. Lonkero serveras utanför bastun..

Beagleboy

Medlem
Står inför en veritabel åktur i piskande regn med styv, sydvästlig kuling. Antar det blir som att åka e- cykel? Skriver i förväg eftersom det kan avlöpa lite hursomhelst med en svajig, gammal 635 damtralla. Redan i utgångsläget är de fladdriga. Nu tillkommer resväska på tjugo kg med ytterligare hög tyngdpunkt.

Hade givetvis föredragit den gamla Rex Duplexen, men inte ens en åttio år gammal obevakad cykel får ju vara ifred utomhus trots dubbla lås.

I sanning skandal att drägg, böss och slödder skall få sätta dagordningen!

Det blir kolme olutta och yx pizza vid safe arrival till tågstationen.

simson

Aktiv medlem
Överraskande bra , såg framemot att bli blöt efter regnandet igår men det var nästan torrt överallt 😃😃😃
Lite blåsigt om man ska gnälla , men NÄ!
Mange

bearthefear

Aktiv medlem
Kommer knappt ihåg när jag tog bussen senast. Måste vara ett bra tecken :)

Ganska skönt väder att pendla i nu. 4-5 grader, inget regn och iofs en del vind. Men man kan ju inte få allt.

Förvånansvärt många som är ute innan 7 på morgonen faktiskt. Men tomt i cykelrummet på jobbet.

Två veckor till, en blir det jul och slutpendlat för i år!

grondahl

Aktiv medlem
Isbana i nedförsbacken och kurvan från Slussen mot gamla stan. Släpp på backdäcket trots dubb så speedway-stuk genom kurvan. Otäckt

zodah

Aktiv medlem
Glashalt på villagatorna och rätt fint på de saltsopade stråken.
Götgatan har man tydligen problem att saltsopa, är det för smalt tro, för maskinen? Mkt frusen modd och delvis isigt.

Alltid väldigt ovant när snö och isen slår till på riktigt. Släppte ut rätt mkt luft ur däcken och var riktigt spänd och osäker de första 10 minuterna. Kom fram helskinnad

Idag var det sådär underlagsmässigt genom Stockholm faktiskt. En del fint sopat, en del fruset slask som inte var så himla muntert. Slussenbacken fick man som sagt ta det lite piano i.

bearthefear

Aktiv medlem
Jämfört med hur det såg ut på bilvägarna tyckte jag faktiskt cykelbanorna var riktigt bra från söder om söder om Söder på min resa in till just Söder.

Inte ren asfalt, men i alla fall hyfsat jämnt både på sopsaltade och plogade stråk. Men såklart snorhalt. Äntligen får dubben jobba och inte bara jag.

Och härligt att få se blå himmel och sol på pendlingen, var ett tag sen. Sen till förskolan, sen till jobbet, men spelar inte så stor roll idag. Lite sugen på att åka hem igen och ta fram snowracern istället, det verkar ju inte som att det kommer vara vitt så många dagar...

DanielS

Aktiv medlem
Blöt asfalt in från västerort vid 7:45, inte alls halt. Dock några sträckor (St. Mossen till Alvik samt Tranebergsbron) där bilvägen som vanligt plogats efter att cykelbanan sopats så det blir lite klumpar som stänker in...

JojjeM

Aktiv medlem
Efter gårdagkvällens slaskfest och nattens fallande temperatur hade mitt baknav nu på morgonen spontankonverterats till att ha frihjul åt två håll. En sorts omvänd fixie. Ordnade sig efter lite upptining i cykelförrådet.

Fint men bitvis rätt halt när jag väl kom iväg något försenad.

/Johan

stefank

Medlem
Regn igår och slasksnöande i morse, och nu fallande temperatur.
Kanske kan få nytta av dubbdäcken idag iaf.
Igår var jag grymt sugen på att slänga på cx tävlingshjulen, dubb på barmark är det mest oinspirerande som finns.

johan44

Aktiv medlem
Pendlingsvägen helt trasig. Norrenergi gräver fjärrkyla under Huvudstaleden och sumpans kommun pillar på belysningen året ut under Bällstabro, alltså kört att cykla längst vattnet från sumpan till pampas. Morr.

nHz

Medlem
Först skottar de cykelvägen och sedan bilvägen. Problemet är att snön som svätter från bilvägens skottning landar på cykelvägen....

Brakstav

Medlem
Bra vägar hela Sollentuna. Direkt vid kommungränsen till Solna sedan oerhört knöggliga och tråkiga cykelbanor/vägar.

Frös om händerna igen. Det verkar som om jag måste ta tumvantarna när det närmar sig -5.

Tomcaten

Aktiv medlem
Så en antingen utter eller bäver simmande idag nära Göteborg, fint naturinslag i en annars för nymodern stadsdel.

Berk

Aktiv medlem
GoranS sa:
federico sa:
Läckra bilder!

Gör dock mig väldigt osugen på att sticka ut och cykla.
Instämmer med det första, men inte med det sista. Jag är sugen att cykla i den här förhållanden. Men jag har kort pendeldistans på relativt bra sopade gator och cykelbanor som är cykelbart utan dubb. Det är inte så fuktigt som i November, vackert vit, mindre cyklister och lite mer utmaningar på vägen.

Peth

Aktiv medlem
Cykeln kvar på jobbet på grund av jobbmiddag inne i stan i går kväll. Enda rimliga pendlingsalternativet var ju självklart att springa 14 km i regn och blåst.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer