Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Medvind och lätt duggregn. Nåt som kittlar i halsen som skickade upp pulsen lite högre än normalt. Tog det lugnt men rullade ändå in på en respektabel tid. Nu börjar det se ut som att det är hög tid att ta av dubben. Nya vårdäck är beställda!

Blandad sorg och glädje: Medvind, duggregn, fläckvis ishalka och död ekorre.

Bilagor

• 9669D47E-ADCB-4DEC-BC15-D0C40B9F2E8E.jpeg
    9669D47E-ADCB-4DEC-BC15-D0C40B9F2E8E.jpeg
    672.2 KB · Besök: 138
Får kontra med en bild från 2016, nyfikna ekorrbarn som hoppar mellan ekrarna (stillastående) till mammans stora förskräckelse. Lite mer glädje :)

0C819FB9-6CCE-4E4F-BA95-ED99C33C63D7.jpeg

Dubbade av i morse kändes rätt efter helgens cykling men regn och motvind slapp jag inte men det var ändå helt ok. Glömde dessutom lampan hemma men även det är något som knappast behövs längre.

Extra träning både till och från jobbet med motvind båda vägarna... Hoppas på bättring imorgon...

Gårdagens pendling hemåt var konstig. Låg bakom en äldre kvinna som envisades med att plinga en massa på de gående som hon skulle cykla om och när hon cyklade om så var det som att hon snuddade de gående, trots att det fanns ca 2m mer yta tillgodo att röra sig på. Vet inte om hon gjorde det för att statuera något exempel eller hon bara ville uppmärksamma de gående om att hon var på väg, ändå konstigt att köra så nära.

Blött var det iaf.

Morgonens pendling var apatisk.

Höll på att bli klippt av bil från höger som körde mot rött. Jag markerade genom att cykla mitt i körbanan fram till nästa rödljus, bilisten markerade tillbaka genom att efter rödljuset göra en idiotomkörning samtidigt som denne mötte en buss.

Blev omkörd på stadsgårdsleden av elcyklist, jag höll enligt cykeldatorn vid det tillfället 34 km/h, elcyklisten var säkert närmare 50 än 40.

Annars var det bra.

ptrk sa:
Extra träning både till och från jobbet med motvind båda vägarna... Hoppas på bättring imorgon...

Klart det blir bättre! Eftersom du fått extra träning idag så är du ju starkare i morgon ?

Själv fick jag nöja mig med motvind på vägen hem.

Motvind, dubbdäck och lite hagel på slutet, alla tre kändes onödiga.... (även om det var is på vattenpölarna...)

Fortsatte med Dubb fram trots troliga plusgrader. Imorgon måste jag nog byta till CX-däck. Många cyklister som hittat ut i diverse utstyrslar, antar att maj blir helt igenkorkat med trampfolket. Konstiga vindar med plötslig motvind såväl som medvind. Lätt regn störde inte direkt.

Nu skall ju solen komma här i fjollträsk i em så det blir en mysig hemtur hoppas jag.

Satte på lite somrigare däck inför hempendlingen, det var trevligt. Återstår att se om man får ångra sig i morgon.

Duggregn knappt märkbart. Glömde meddela två haverier igår, en gick med kedjan släpandes som en orm efter hojen och den andre hade punka, oflyt.

Kluven cykling idag, å ena sidan sommardäck – hurra! Å andra sidan taskigt flås och klena ben – buuuu!

Cyklade igår. på en spinningcykel på ett gym. Det var varmt och svettigt.

Kanske hittar jag ut i verkligheten nästa vecka.

Härligt, nytt vevlager låg på posten igår kväll så idag är det finräserpendling igen och vinterhärket får stå och skämmas i förrådet.

Med sällskap, mörk lugn och regnig annars.

Hittat tillbaka till musiken, så hade en trevlig stund med Alice in chains,Pearl Jam och smashing pumpkins.

Bilagor

• IMG_20190321_224154_045.jpg
    IMG_20190321_224154_045.jpg
    306.6 KB · Besök: 160
Tog ut cykeln igår när jag skulle hämta dottern på fritids. Gick sådär, axeln är långt från ok. Får vänta mer... suck.

Temperatur runt nollan, jag chansade och körde odubbat. Såg halt ut på sina ställen men det gick bra. Har precis lagt på Panaracer Gravel King i 32 mm, känns trevliga att cykla på.

Pendlade medelst apostlahästarna idag. Härligt med fint väder och frisk morgon.

Andra löp-milen på kanske 7-8 månader, härlig känsla också att cykelpendlingen ändå verkar ha någon (positiv) inverkan på konditionen.

Morgonpigg för en gångs skull pga intervju kl 0730, kom redan 06.40 till headquarters. Fin dag, nästan tomt så dags på cykelbanorna men en och annan elitpendlare trampade åt motsatt håll

zodah sa:
Tog ut cykeln igår när jag skulle hämta dottern på fritids. Gick sådär, axeln är långt från ok. Får vänta mer... suck.

Kan trösta dig med att min axel är permanent kass. Så räkna med det så blir det en glad överraskning om det blir bättre ;p
Åas så går det rätt bra att cykla (och jobba!) ändå.
Happy helg! :)

staine sa:
zodah sa:

Kan trösta dig med att min axel är permanent kass. Så räkna med det så blir det en glad överraskning om det blir bättre ;p

Tack!

Ja, jobba kan ja göra utan problem, tur det faktiskt för jag skulle "go insane" om jag skulle tvingas vara hemma.
Låtsascyklar gör jag på lokala gymmet. Rätt segt nu när solen tittar fram men det funkar som substitut än så länge.

Trevlig helg alla pendlare!

staine sa:
zodah sa:

Rehabar höger axel för tillfället efter krasch på Täby Park CX i höstas. Hoppas på lika bra resultat som med vänster axel för några år sedan. Den fick en liknande smäll vid alpskidåkning, men skadan är tydligen inte samma. Sjukgymnastbehandling plus övningar med gummiband.

Peth sa:
staine sa:
Min axel är en kombination av vurpor och arbetsskada, yess... *winner*

Mina axlar lider fortfarande av, i kronologisk ordning:

Judo
OTB i Järvsö x2
Volvo XC90 på stadsgårdsleden.

Ajaj.

Min axel lider för tillfället av vurpa i skidbacken. Men har kommit så långt att jag har rörlighetsövningar och fick börja träna med det rosa gummibandet härom dagen.
Upp till 2 månader till med rehab innan det är "typ ok". Hoppas kunna börja cykla innan dess.

Första vändan med nya sommarhjul och conti cx speed däck. Oerhört skönt å slippa dubb och 1.4 kg lättare hjul/däck.

Sol på det gjorde det hela ännu bättre, motvinden märkte jag inte ens.?

Oh lala! Sommarhjulen är på ?

Och nytt bromsok fram. De senaste tre vintrarna har saltet käkat tre bromsok fram. De två tidigare har jag kunnat motivera helt nya broms-kit. Först genom att uppgradera skogshojen och flytta de gamla till pendlaren. Förra året motiverade jag det genom att standardisera, så jag har samma bromsar (samma reservdelar) till både mtb och pendlare. Men i år fick det bli ok-byte. Nästa år får jag väl bita ihop och försöka spola av cykeln ibland. (jag tvättar cykeln två till tre gånger per år. Bak-oket ser nästan nytt ut)

Peth sa:
staine sa:

Judo
OTB i Järvsö x2

Jag rehabbar fortfarande ena axeln efter att ha tappat en långfärdsskridsko i full fart och synat isen på Orlången för ETT ÅR SEDAN. Här snackar vi lång rehab. Går inte att hänga i räck och göra chins eller vad det nu kan heta i denna värld av engelska termer, men vem f-n bryr sig, cykla går ju.

IngvarW sa:
Peth sa:
staine sa:

Judo
OTB i Järvsö x2

Jag rehabbar fortfarande ena axeln efter att ha tappat en långfärdsskridsko i full fart och synat isen på Orlången för ETT ÅR SEDAN. Här snackar vi lång rehab. Går inte att hänga i räck och göra chins eller vad det nu kan heta i denna värld av engelska termer, men vem f-n bryr sig, cykla går ju.

Det trista med trasiga axlar är att en får tacka nej ibland när ungarna vill exempelvis kasta boll. Simma är inte heller helt lätt om det ska tas i lite. Men, som sagt, cykla går ju.

Benen höll på att trilla av i motvinden efter helgens cykling kryddad med allergier. Dryga 30W plus i snitt mot en vanlig pendling.

Trötta ben efter gårdagens stigcykling. Rullar fortfarande på friktionsdäcken, måste få på sommarsulorna snart.

Tillbaka
Topp