salle
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
salle sa:Fullpackad ramväska och ryggsäck med innebandyklubborna på = tungt+sjuk motvind.
och motvind hem, wtf.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
salle sa:Fullpackad ramväska och ryggsäck med innebandyklubborna på = tungt+sjuk motvind.
Lejon sa:Idag var det inte direkt melodifestivalenkänslanpå väg till jobbet....
ptrk sa:Jag tror inte bakaxeln ska se ut så här... ? Kom fram i alla fall...
Hmm, snabblås eller muttrar som håller fast hjulen ska man låta sköta den uppgiften och ingen annan samtidigt tror jag. Att kombinera jobbet med att hålla fast stöd, dra vagnar eller nåt annat är inte bra.ptrk sa:Jag tror inte bakaxeln ska se ut så här... ? Kom fram i alla fall...
johan44 sa:Det är säkert enligt anvisning. Det behöver inte betyda att det är en bra idé :)
nikasp sa:Nu minns jag inte exakt hur det ser ut men så där sitter vår också. Dock så har jag nog QR-spaken/levern på andra sidan om jag inte minns fel.
ptrk sa:johan44 sa:Det är säkert enligt anvisning. Det behöver inte betyda att det är en bra idé :)
Hehe, meckigt att få till på annat sätt dock.
nikasp sa:Nu minns jag inte exakt hur det ser ut men så där sitter vår också. Dock så har jag nog QR-spaken/levern på andra sidan om jag inte minns fel.
Men på andra sidan sitter ju växlarna?
Berget sa:ptrk sa:johan44 sa:Det är säkert enligt anvisning. Det behöver inte betyda att det är en bra idé :)
Det kan vara så att du behöver en längre axel för att kunna skruva på bulten ordentligt.
Ibland räcker nämligen inte den standardaxel som man har utan man kan behöva leta en längre så du får tillräkligt med gängor.
ptrk sa:johan44 sa:Det är säkert enligt anvisning. Det behöver inte betyda att det är en bra idé :)
nikasp sa:Ja, det ska nog lösas på konstruktionsstadiet :)
nikasp sa:ptrk sa:johan44 sa:Det är säkert enligt anvisning. Det behöver inte betyda att det är en bra idé :)
Jag måste kolla men jag har för mig att jag bytte sida pga att det blev lite för trångt. Jag vill minnas att man fick med en lite längre QR när vi köpte vagnen (en Cross 2).
Ah nu fattar jag varför, sån där megarange-kasett 11-34 där näst största är 26, alltså 11-a-b-c-d-e-26-34. Nja, kanske får bll ett vanligt 9-delat sen. Med SPD-pedaler så blev förresten inte utväxlingen hög utan ganska lagom.Benet sa:Lite hög utväxling och skumt stort steg mellan 1:an och 2:an
Miss Lycka 2.0 sa:Vem vågar åka SL-buss idag?