Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Om man cyklar lite fort så slipper man regn. Efter har varit i vårt grannland i öst o sett deras infra. Så blir man bara sur. Var är cykelservicehusen som de har?

Blött på vägen innan avfärd i morse, men torrt när jag cyklade. Regnade på bra när jag kom in på kontoret och har regnat nästan hela dagen. Nu uppehåll igen. Kan jag lyckas tajma torr-torr en dag som denna???

Regnjacka: Rapha.

Cph- pendling. Lite som Autobahn. Man har koll lite framåt. Och lite bakåt.
Skönt och lugnt, ingen där.
Sekunder efter - woosh - svischar ett Jehu om. Just det, ett Jehu, smaka på den. Och sen ett till. PNS-klädd, eller kanske tempokittad.
Du har inte. En. Chans. I. Helvetet.

:)

Valde idag mellan finräser och pendlaren, blev den senare. Då är frågan i retrospektv, har inte nya räsern tillräckligt med dragkraft eller är det bara pendlaren som är så sjukt ändamålsenlig/praktisk/lagom/skön?

staine sa:
Regnjacka: Rapha.

Cph- pendling. Lite som Autobahn. Man har koll lite framåt. Och lite bakåt.
Skönt och lugnt, ingen där.
Sekunder efter - woosh - svischar ett Jehu om. Just det, ett Jehu, smaka på den. Och sen ett till. PNS-klädd, eller kanske tempokittad.
Du har inte. En. Chans. I. Helvetet.

:)

Verkar kul!
PMS har jag hört talas om men PNS - Polyester Neon Slimmad kanske?

Långpendlade idag för att få lite träning och hoppades att ngn elitpendlare skulle gömma sig i buskarna ute i Älta. Men nä, det var riktigt tomt idag. Gick fint ändå.

PNS = Pas Normal Studios. Tror jag såg att mhenry(?) hade det på sig på 20-milaren i våras. Köps typ när man tycker Rapha är för fult och billigt eller mainstream-bonnigt. Eller för lätt att få tag på.
:p

Så egentligen är det en regnjacka från PNS jag ska ha?

För övrigt så pendlades det idag med, händelselöst.

staine sa:
PNS = Pas Normal Studios. Tror jag såg att mhenry(?) hade det på sig på 20-milaren i våras. Köps typ när man tycker Rapha är för fult och billigt eller mainstream-bonnigt. Eller för lätt att få tag på.

Såg ju exklusivt ut. 2400 SEK för ett par bibs. hmm. Jag är nog inte så exklusiv...

salle sa:

Vet ej om de nedlåter sig till sånt. Annars är Raphajackan riktigt bra. (Du kan få köpa min beiga billigt om du har stl L. Jag köpte fel, drar stl M så den är för bylsig för mig)

Du kan ju inte ha en för stor jacka. Släng den.
Du ska ju ändå slänga den så jag kan väl ta den då.

Jag åkte tunnelbana idag. Vet inte riktigt varför. Kändes rätt men fel. På samma gång.

staine sa:
salle sa:

Vet ej om de nedlåter sig till sånt. Annars är Raphajackan riktigt bra. (Du kan få köpa min beiga billigt om du har stl L. Jag köpte fel, drar stl M så den är för bylsig för mig)

Lugnt och fint på vägen in. Gällde både vädret och färden.
Får kanske dra tidigt från jobbet för att slippa regnet.
Knäpper och knakar om gammelcrossen. Någon borde göra något.

SuperApe sa:

Jag åkte tunnelbana idag. Vet inte riktigt varför. Kändes rätt men fel. På samma gång.

staine sa:
salle sa:

Klart du kan få den. Det finns bara en hake. Du har också M.
Men Eli kanske? Om Hen fortfarande finns, och har rätt storlek. Har inte sett Hen på flera år.

Dagens pendling. Cph. Hård motvind. Krängd av en liggist. Förnedrande. Tills nästa rödlyse när jag kommer ikapp och upptäcker att fanskapet har motor i baknavet och batterilåda på nån slags pakethållare där bak. Herregud. Det trodde jag aldrig om dom!

SPD-vurpa.
Andra på kanske 15 år. Haha.
Rullar sakta bakom dotter m kompis och kollar på ngt på andra sidan gatan. Svänger omedvetet och inser att jag är på väg in i en häck, tappar balansen och hinner inte klicka ur. Fart ca 1 km/h.
Kommer ha rejält blåmärke på vänster skinka och knät fick sig ett skrap.
Men viktigast av allt. Cykeln är oskadd.
Mest egot som tog skada.

Idag var det avstängt under Slussen mot/från Söder mälarstrand. Många förvirrade men det var i alla fall skyltat så man hamnade rätt till slut. Kommer vara så t.o.m. den 10 juli.

Regnjacka? Rapha funkar fint fint. Sambon som kört mycket regn säger POC o sen Rapha. Pocen är lättare packa ihop.
Brommie utan regnjacka. Sol ute.
Staine: Du får kolla upp Eli. Bor numera norr om stan så risken att se hen är minimala.

Ryggskott eller ej. Det ska pendlas ialla fall. Kan ta lite längre tid kanske:

9EE1E701-0054-42F6-8F75-BD1F4C03F751.jpeg

Fin, glad att jag tog armvärmarna på, inte supermysigt väder. Även glad att regnjackan packades ner i ryggan. I morse lossnade mobilen frå SP-fästet jag har på styrstammen, i den längsta och brantaste utförslöpan. Jag hör att något skramlar till och prasslar, inser snabbt att telefonen är borta och stannar. Övertygad om att jag ska behöva spendera en del tid med att krypa omkring på alla fyra och gräva i folks häckar/rabatter men hittar telen snabbt och kan till min glädje konstatera att den bara fått några smällar på metallchassit samt en mycket liten spricka i glaset. Yay! On the downside så sumpade jag en minut minst på STRAVA genom detta.....

staine sa:
SuperApe sa:

staine sa:
salle sa:

Klart du kan få den. Det finns bara en hake. Du har också M.
Men Eli kanske? Om Hen fortfarande finns, och har rätt storlek. Har inte sett Hen på flera år.

Nä, Hen finns inte längre. Men jag är ju lite fetare än ni. Hint, hint!!!

Cyklocrossmode on på dagens pendling. Måste vart den sämsta omledningen jag någonsin sett. Helt fantastiskt dåligt. KRÄNKT!
IMG_1350.jpg

salle sa:
Cyklocrossmode on på dagens pendling. Måste vart den sämsta omledningen jag någonsin sett. Helt fantastiskt dåligt. KRÄNKT!

Hehe, jag kom från andra hållet... tog hissen. Man kan cykla höger upp på kullerstensgatan (väldigt brant) och sedan ut på Hornsgatan MEN där måste du svänga höger om du skall följa trafikreglerna... så du hamnar nästan vid Maria torget. En no-win situation.

Här har staden försett cyklisterna med hiss (!) och likväl klagar de! Åk bil och sura, som normala människor!

(Min cykling till jobbet var som vanligt, inget nämnvärt, men att cykla Regeringsgatan mot biltrafiken känns fortfarande högst sådär, bara litet snäpp bättre än Döbelnsgatans dråpförsöksplatssträcka vid St. Johannes.)

salle sa:

Only in Stockholm!
Extra plågsamt dessutom att se hur kasst folk bär sina cyklar :/
Kan inte miljöpartiet göra något?
*duckar*

Ingen trängsel.

Kanske berodde på kuling och småregn rakt i ansiktet. Fort gick det inte. Fick larma av kontoret kl 8:30 och var ensam till 9:00. Trodde nästan att jag råkat komma in en lördag.

Städade lite utmed vägen, kastade undan två skräp. Även kallade elsparkcyklar. Den ena låg ut i cykelbanan, den andra stod i cykelbanan. Brommie-buss-Brommie-pendling x 2 är the shit.

staine sa:
Hempendlingen nyss. Föredömligt parkerad. Eller inte.

Imponerande! Hade varit intressant att se reaktionen på alla som kommer i den backen om det stod en 3-4 st sådana ute i körfälten istället.. Kan iofs gå bra jäkla fort där så det är nog dumt.

Idag var det väldigt tomt på cykelbanorna. Sista veckan för mig, sen blir det semester. Blir skönt att slippa Slussen under några veckor.

Cyklade via Älta i morse men fick såklart inget napp - alla elitpendlare har tagit semester : -)

Hmm Du gillar kaoset med andra ord. För nu borde det vara smidigt.
zodah sa:
Idag var det väldigt tomt på cykelbanorna. Sista veckan för mig, sen blir det semester. Blir skönt att slippa Slussen under några veckor.

Cyklade via Älta i morse men fick såklart inget napp - alla elitpendlare har tagit semester : -)

Torrt i luften, vått på marken.
Tomt på vägarna, enda något litet värt nämna var en hundrastare som gick på ena sidan med kopplet över vägen och hunden på andra sidan, cyklade sakta förbi och hunden kom nyfiket fram och nosade på mig.
Hundägaren sa något jag inte hörde, oklart om det var åt mig eller hunden (antar hunden) ;)

Wow alltså - tog vuÄltan för första gången på länge, tydligen. Nu är det ju cb hela jäkla vägen vid Skarpnäck och där. Plus ett för det. Dock minus ett för ett hoppsan-konstruerat sidbyte vid Sandåkraskolan...

Tillbaka
Topp