Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
staine sa:Allroad sa:zodah sa:Blev skriken på av gubbe när jag cyklade om honom. Sedan gormade han än mer efter ytterligare några sekunder. Efter moget övervägande gav jag honom fingret sådär tufft över axeln.
Borde nog bromsat in och frågat vad som var problemet.
Ja nästa gång frågar du! :)
Tror inte det hjälper. Anekdotiskt bevis:
Jag blev tutad på och utskälld av smått galen dam som backade ut med sin bil från en parkering just som jag cyklade förbi bakom. Hon körde ikapp, tutade skrek och gormade att jag skulle ge faan i att cykla bakom henne när hon backade, det var min förbannade skyldighet att visa hänsyn. Till slut stannade jag framför henne och blockerade, frågade vad hon sysslade med. Inte fanken hjälpte det. Skogstokig var hennes nästa drag. Vid nästa rödlyse kom jag ikapp. Tittade in på eländet. Hon vägrade öppna fönstret, visade ett krokigt långfinger. Gasade sen på som en furie. Så, nä, vi blev i vart fall inte de såtaste kompisar. Men du kanske har bättre tur?
Påminner lite om hur ryssarna reagerar när de blir upplysta om att de kör på gångvägar (sett stop a douchebag på Youtube) men man hoppas väl att någon kanske tänker om även om man tror att man stött på världens största kioskmongo, äsch man är väl naiv kanske.
Men detta beteende som cyklister har, att man bara ska fram oavsett till vilket pris som helst. Varför existerar det när man cyklar? Man struntar i köer och rödljus och det trängs och har sig, gör folk så när de kör bil?
Vad är det som driver folk till detta beteende?
Senast ändrad: