Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Svarar du på kommentarerna? Om du gör det, prova att inte svara ett tag och se om kommentarerna avtar. Eller markera vänligt att kommentarer kring dina portioner undanbedes.Men kommentarer var och varannan dag?Tyvärr överdriver jag inte det minsta. Stör mig iofs klart mer på alla oändliga kommentarer om lunchen, cyklingen är ändå hmmm, ok. Man får acceptera att folk söker samtalsämnen och något att snacka om helt enkelt. Har så klart inte blivit bitchig utåt för det här men mitt helt enorma tålamod samt lugn börjar väl tryta något... ?
Haha! Vad komiskt. Jag har med mig lunchlåda snudd på varje dag. Mest för att spara pengar samt att få hänga solo på kontoret i en timme. Men det händer att jag går ut och äter med kollegerna. Och då får man ju hela tiden höra att man vräker i sig som en häst. Är 1,85 och väger under 70 kg så antar det kanske ser lite komiskt ut att jag får i mig så mkt. Backar åtminstone ett par gånger på buffén å brukar utöver det hinna med nåt 20-tal sushibitar. Jag har ju förståelse för att de hakar upp sig på det men emellanåt känns det som ett litet väl givet samtalsämne.....fast jag brukar slå på dövörat och fortsätta käka. Cykelpendlingen är över fem mil per dag så det ska ju fyllas på en del.Tycker det är fjanteri, jag är inte särskilt road av alla dessa kommentarer man får, det kan blir för ofta helt enkelt.
Börjar bli jäkligt trött på att vissa påpekar mina gigantiska lunchportioner också varannan dag i genomsnitt. Finns det verkligen ingenting annat att snacka om? Svenskar fullkomligen älskar att kommentera vad och hur mycket folk äter till lunch, jag börjar misstänka att det här är en svensk grej.
Jag menar, folk åker ju skidor när det är minus 10 hela jäkla tiden, varför är det då en så stor grej att cykla när det är minus 10?
"Cyklade du idag????"
Svar: Ja, jag var tvungen att ha på mig en mössa idag.
nästa dag
"Cyklade du idag igen???"
Svar: Ja, idag var jag tvungen att ha på mig ett par sockor.
Nog finns det mål och mening i vår färdSnö, oplogat och dubbat. Hur snabbt tror ni att det går då? (muttrar lite bara för jag kom ju fram)
Bra plogat imorse och det var inte en käft ute, drog iväg 04:50. Mysigt med snö!
Haha! Vad komiskt. Jag har med mig lunchlåda snudd på varje dag. Mest för att spara pengar samt att få hänga solo på kontoret i en timme. Men det händer att jag går ut och äter med kollegerna. Och då får man ju hela tiden höra att man vräker i sig som en häst. Är 1,85 och väger under 70 kg så antar det kanske ser lite komiskt ut att jag får i mig så mkt. Backar åtminstone ett par gånger på buffén å brukar utöver det hinna med nåt 20-tal sushibitar. Jag har ju förståelse för att de hakar upp sig på det men emellanåt känns det som ett litet väl givet samtalsämne.....fast jag brukar slå på dövörat och fortsätta käka. Cykelpendlingen är över fem mil per dag så det ska ju fyllas på en del.
Låter nästan som ett julrim för en start i VR så jag hoppas att jag får den ( h )julklappen idag :) Om inte så får jag testa min nya Lezyne 1300 bättre på hemvägen i alla fall (svarta-fredag-inköp).Nog finns det mål och mening i vår färd
men det är vägen, som är mödan värd.
Men kommentarer var och varannan dag?Tyvärr överdriver jag inte det minsta. Stör mig iofs klart mer på alla oändliga kommentarer om lunchen, cyklingen är ändå hmmm, ok. Man får acceptera att folk söker samtalsämnen och något att snacka om helt enkelt. Har så klart inte blivit bitchig utåt för det här men mitt helt enorma tålamod samt lugn börjar väl tryta något... ?
I Tyskland hade jag flera kollegor som var avundsjuka på att jag kunde äta så mycket utan att får övervikt. Jag själva tyckte att det var lite jobbigt att jag måste äta så mycket varje lunch. Fick dock inte kommentarer varje dag. Har aldrig fått kommentar i Sverige, men har flera kollegor här som också äter mycket (och cyklar till jobbet).
Drar jag till jobbet tidigt så drar jag hem tidigt. Ja verkligen skönt nästan solo på vägarna.04:50? Jag är mycket imponerad, för mig vore det en nära döden upplevelse (men mysigt att vara helt ensam på vägarna).
Du får smuggla med ett par tallrikar modell större hemifrån vettja.Ja, alltså, det är ju hmmm "ok" men när det påpekas i snitt två av tre dagar så är det f-n i mig på gränsen. Jag har ett problem med att jobbets tallrikar är små så det blir fina pyramider av mat, därför ser det ju ännu mera ut. ? Vet inte exakt hur mycket jag cyklat i år men det är åtminstone minst 1000 mil och då äter jag mer, logiskt.
Den sk DÖDSmodden är alltid ett gissel. Breda däck med lågt tryck och jämnt tryck på pedalerna brukar vara standardsvaret. Men DÖDSmodden är lite motsvarande vad bristande skare är för skidåkaren - ett gissel som aldrig är trevligt att köra i.Första pendlingen på en vecka. Gick hyfsat bra trots att jag var nära och gå omkull flera gånger pga skitplogning i stan. Tips på hur man bromsar mitt i spårig saltad lersnö utan att dö?
Ni har helt missuppfattat vad en portion är. Det är vad som snyggt ryms på en tallrik, inte vad en vuxen man behöver äta.Du får smuggla med ett par tallrikar modell större hemifrån vettja.
Som en i samma skola som mig. En ganska så storväxt person som gick i två årskullar över mig. Serverades spagetti och köttfärssås den dagen och personen i fråga tog bricka och tallrik, såg vad som serverades, backade för att lägga tillbaka tallriken. Lassade upp maten direkt på brickan, så den fick agera som tallrik modell större.Du får smuggla med ett par tallrikar modell större hemifrån vettja.
Varför äter du så oproportionerligt stor lunch då?Men kommentarer var och varannan dag?Tyvärr överdriver jag inte det minsta. Stör mig iofs klart mer på alla oändliga kommentarer om lunchen, cyklingen är ändå hmmm, ok. Man får acceptera att folk söker samtalsämnen och något att snacka om helt enkelt. Har så klart inte blivit bitchig utåt för det här men mitt helt enorma tålamod samt lugn börjar väl tryta något... ?
Jag tycker jag har hört plogmaskiner hela morgonen, men jag bor å andra sidan precis vid gränsen till Mölndal så då är det väl deras plogning som jag har hört ?-10, klart och fint. Soprent på cykelbanan i Mölndal, fortfarande inget försök till plogning i Göteborg sen i söndags.
Visa bilaga 526702
Jag brukar cykla östra sidan upp eftersom jag ska till grafiska vägen och hela veckan har det varit orört så fort jag kommit till kommungränsen.Jag tycker jag har hört plogmaskiner hela morgonen, men jag bor å andra sidan precis vid gränsen till Mölndal så då är det väl deras plogning som jag har hört ?
Cykelväg (förvisso knappast ett större pendelstråk) plogad Göteborg-style runt lunch idag:Jag brukar cykla östra sidan upp eftersom jag ska till grafiska vägen och hela veckan har det varit orört så fort jag kommit till kommungränsen.
Gatan däremot plogas ordentligt...
Får väl se om en stund på vägen hem men det ser fortfarande orört ut det jag ser genom fönstret.
Samtidigt var Avännyyyn fortsatt oplogad igår kväll ?Men idag var det mesta plogat i götet ändå, kolla bara min fina grusväg här, där det åker på sin höjd en bil per dag.
Visa bilaga 526765
Håll ut! Krya!Satan i hel***e vad sugen jag blir på att cykla i minusgrader när jag läser här! Är tyvärr tokförkyld denna vecka så det blir hemmajobb tyvärr. Känner mig totalt misslyckad och fet när jag inte kan cykla. Sjukt! Jag vet! Jag längtar efter minusgrader och misär! Hatten av till alla som pendlat i veckan iaf! Bra jobbat!?