Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Men vad är det här, jag grät nästan i morse på min dubbutrustade hybrid. Jag skyller på mina bekanta som gjorde mig helnojig över vädret, drama queens! ?

Ni som djupanalyserar alla väderlekssajter som existerar, hur ser det egentligen ut inför resten av veckan?

Nu när jag ändå tog min förbannade hybrid så håller jag tummen för skitväder på vägen hem. ?

Annars blir det väl domedagsväder i morgon när jag tar min racer igen. Det är kanske det här som kallas aprilväder?
Imorgon är det dubbdäcksväder. Regnet som faller idag i Stockholm hinner inte torka p.g.a hög luftfuktighet (>80%) och kommer därför att frysa där dräneringen är dålig när det blir -5° på natten.

Imorgon är det dubbdäcksväder. Regnet som faller idag i Stockholm hinner inte torka p.g.a hög luftfuktighet (>80%) och kommer därför att frysa där dräneringen är dålig när det blir -5° på natten.
Jag är i och för sig inte lika morgonpigg som många andra här (@simson med flera) men det kanske blir tryggast. Vet inte varför men det kändes ovanligt jobbigt att börja cykla dubb igen, jag hade nog tagit ut segern (våren) i förskott efter några veckor med riktigt fin cykling. I vanliga fall bryr jag mig inte allt för mycket. Ett alternativ till min hybrid är så klart att dubbutrusta min vanliga allroundracer igen (om jag orkar......).

Senast ändrad:
Men vad är det här, jag grät nästan i morse på min dubbutrustade hybrid. Jag skyller på mina bekanta som gjorde mig helnojig över vädret, drama queens! ?

Ni som djupanalyserar alla väderlekssajter som existerar, hur ser det egentligen ut inför resten av veckan?

Nu när jag ändå tog min förbannade hybrid så håller jag tummen för skitväder på vägen hem. ?

Annars blir det väl domedagsväder i morgon när jag tar min racer igen. Det är kanske det här som kallas aprilväder?
Ja fy fan… typiskt aprilväder blött.

4april.jpg

4 April

Jag är i och för sig inte lika morgonpigg som många andra här (@simson med flera) men det kanske blir tryggast. Vet inte varför men det kändes ovanligt jobbigt att börja cykla dubb igen, jag hade nog tagit ut segern (våren) i förskott efter några veckor med riktigt fin cykling. I vanliga fall bryr jag mig inte allt för mycket. Ett alternativ till min hybrid är så klart att dubbutrusta min vanliga allroundracer igen (om jag orkar......).
Är inte morgonpigg men barnen är det?
och då är det lite praktiskt att jobbet startar tidigt , inte lika kul på helgen för ungarna struntar fullständigt att man faktiskt kan sova länge då…..

Lite duggregn i huvudstaden runt 20-tiden och inte en pendlare så långt ögat kunde nå.
Lätt medvind hem, så det var rätt mysigt. Blir det några grader kallare i natt är det nog läge att ta det lite varligt i morgon bitti.

Idag var hela världen (Stockholm) insvept i en sorts isig frasvåffla, en Frysvåffla, eller som fryst bubbelplast.
Vinterlag råder hela vägen från Västerort, genom stan, och vidare söderut. Även Bergslagsvägens cykelbana är vintrig. Såg dock att en sopsaltare var ute i närheten av Stora Mossen.

Image from iOS.jpg

Idag var hela världen (Stockholm) insvept i en sorts isig frasvåffla, en Frysvåffla, eller som fryst bubbelplast.
Vinterlag råder hela vägen från Västerort, genom stan, och vidare söderut. Även Bergslagsvägens cykelbana är vintrig. Såg dock att en sopsaltare var ute i närheten av Stora Mossen.

Visa bilaga 548177
April, april. Eller vad är det nu man säger??

Jaha, skönt att man är lat och man inte orkat byta till sommarhjul.
Cykelbanorna var täckta av en snö- och isskorpa, som inte var det minsta hal.
Bilvägarna var dock blankpolerade vilket gav tre skrubbsår och ett skadat ego. Jag tror att cykeln klarade sig.

edit: Jag kan ju tillägga att min pendling är Från Hässelby via Spånga och till (nära) Järva krog. Vurpan var nära Mall of Scandinavia.

Senast ändrad:
Hövdingen är verkligen jobbigt! Såg en cyklist som långsamt cyklade ner från en halt backe. Han ramlade långsamt, hövding löstes ut och han landade på rumpan. Efter han kam upp igen cyklade han vidare med en stor vit plastballong rund huvudet.

Senast ändrad:
Det är väl möjligt man skulle överleva med odubbat men kändes tryggt och stabilt med min dubbade hybrid, läglig medvind. Idag valde jag varje fall rätt cykel, hädanefter litar jag enbart på @Kashedians väderanalyser. ? Frågan är väl dock hur länge det här ostabila vädret ska vara, om det är lika bra att jag dubbar min allroundracer igen... :cautious: beror väl möjligen på mina cykelambitioner också.

Senast ändrad:
Det är väl möjligt men skulle överleva med odubbat men kändes tryggt och stabilt med min dubbade hybrid, läglig medvind. Idag valde jag varje fall rätt cykel, hädanefter litar jag enbart på @Kashedians väderanalyser. ? Frågan är väl dock hur länge det här ostabila vädret ska vara, om det är lika bra att jag dubbar min allroundracer igen... :cautious: beror väl möjligen på mina cykelambitioner också.
Håll ut hela veckan så utlovas dubbfritt från denna helg fram till någon gång i December.

Ljuset slog om till rött för cykelbanan så jag började bromsa in. Blev då plingad på av ecoriden bakom som sket i rödljuset och cyklade över. Jahapp.

Vädret är lite lätt ombytligt nu ja. Inom loppet av en timme hade vi sol, mulet, regn, snö, hagel och sedan tillbaka till sol igen.

Satt och kvällsjobbade hemma i går så vart inget dubbat på cykeln och i morse orkade jag inte. Men Norra Hässelby-Tegelbacken gick hyfsat bra ändå. Fram släppte lite lite i kurvan runt Måleributiken i Alvik men det var det enda. Vart dock inte snabbaste tiden nedför Tranebergsbron. Go medvind i morse.
Hem lite tidigt så det var fint väder men massa motig vind.

Drog iväg tidigt som attan kyligt men knappt någon vind.
Slutade tidigt runt 13.30 kanon skönt väder svalt och ganska lite vind.
Kör odubbat tycker att det funkar bra.
Gillar inte det här riktigt när det är oklart varenda dag vilken cykel man kan ha. Har inte orkat bry mig och tagit min dubbutrustade hybrid. ? Soligt och fint idag dock, dumt att gnälla!

Tillbaka
Topp