Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilken å magnetfiskas det i här månne?
Vård av bakfull?Inställd pga vab.
Drygt 2år sen jag var bakfull sist..Vård av bakfull?
Givetvis, men hur länge sedan var det för den du vårdar?Drygt 2år sen jag var bakfull sist..
Klara sjöVilken å magnetfiskas det i här månne?
Ja man är van vid kalla turer… cyklar numera i shorts tidig morgon som kväll. ?Till jobbet medvind = flaggorna hänger rakt ner längs stången , och hem då hade det ordnat till sig , moooootvind men det är ju härdande och bra mycket trevligare än minus 18 i vintras ?
Mange
Dödavinkelnvarnare. Finns i lite olika utförandenLjummen, medvind och rätt normal.
Förutom en sak:
Var på väg att cykla förbi en bil på höger sida i rätt låg fart(gissar att personen letade parkering).
När jag kom upp i jämnhöjd med bilens baklucka/bakdörr ser jag att en liten orange triangel tänds i sidobackspegeln.
Det har kanske funnits länge, men det var första gången jag såg det.
Min gissning är att det faktiskt hjälper föraren i bilen, om det dyker upp något/någon, precis som jag gjorde.
Kanske finns det någon som har det på sin bil och kan tala om om det verkligen hjälper till.
Sälj barnen, eller flytta.finns det något som funkar mot dessa jefla förkylningar barnen drar hem?
Motvind från norra Lidingö mot Stockholm - försökte haka på ett par glada men post-virusinfektionssyndromen gjorde att HR 140 kändes som max :( finns det något som funkar mot dessa jefla förkylningar barnen drar hem? är det konstigt att ha munskydd i hemmet??
lugnt när de är 18 blir det bättreSälj barnen, eller flytta.
Om alla hemma går runt med N95-maskar så blir ni inte sjuka. Möjligen mentalt, men det var inte ett problem (än).Motvind från norra Lidingö mot Stockholm - försökte haka på ett par glada men post-virusinfektionssyndromen gjorde att HR 140 kändes som max :( finns det något som funkar mot dessa jefla förkylningar barnen drar hem? är det konstigt att ha munskydd i hemmet??
Det mentala kan jag nog klara - värre med snor och feber ?Om alla hemma går runt med N95-maskar så blir ni inte sjuka. Möjligen mentalt, men det var inte ett problem (än).
Jag utbildar mig till psykolog. Bara o höra av sig när saker börjar spåra ur. Går bra att betala med kompenentgrupper ?Det mentala kan jag nog klara - värre med snor och feber ?![]()
Det blir fler av dessa på daglig basis nu tyvärr. I kombination med väldigt varierande förarkompetens är det en verklig risk.Stör mig även på att de är olagliga motorfordon som kör snabbare än mig i cykelbanan.
+1 på den. Blev i förra veckan omkörd av en moped på insidan dessutom precis i en högersväng när jag kom nedför för Liljeholmsbron södergående. Det var en hårsmån från katastrof och akuten där.En bil körde ut från Älvsjö IP i hög fart, tvärnitade vid cb.
Jag safe-ade med lite vänstergir.
När jag gick in mot höger igen blev jag omkörd på insidan av en sprättig ungdom i finaste lycrastassen. Tur vi inte krockade.
Ett tips till alla, kör helst om på utsidan. En olycka kan så lätt göra ont!
Fast borde inte tipset vara - Se dig för helvete om innan du vinglar tillbaka till höger? Självinsikt…En bil körde ut från Älvsjö IP i hög fart, tvärnitade vid cb.
Jag safe-ade med lite vänstergir.
När jag gick in mot höger igen blev jag omkörd på insidan av en sprättig ungdom i finaste lycrastassen. Tur vi inte krockade.
Ett tips till alla, kör helst om på utsidan. En olycka kan så lätt göra ont!
Nej.Fast borde inte tipset vara - Se dig för helvete om innan du vinglar tillbaka till höger? Självinsikt…
Snart gör Polisen en raid mot olagliga el-cyklar (alltså 25+). Jag tar min en dag i veckan ungefär när jag inte hinner duscha på jobbet men den är "spärrad" vid 25, alltså elen stänger av sig efter 25 så om du ser mig i snabbare än det vet du att jag svettas då åbäket väger 23kg. Har funderat på att ta bort spärren (då gör den cirka 45-50) men inser att risken är hög att bli prejjad av någon ilsken militant räser-pendlare från forumet ?Blev kränkt av 3 st EL(motor)-cyklister i +35 km/h. Alla med den typiska stilen, upprätt sittställning, fladdrande byxben och ca 50 i kadens. En av dem med ett litet barn där bak.
Stör mig delvis på att jag inte är i form att hålla undan. (dock skulle de kunna ha potential att köra 45 km/h vilket blir tufft)
Stör mig även på att de är olagliga motorfordon som kör snabbare än mig i cykelbanan.
Övrigt en fin dag som bjöd på medvind som omväxling! :)
Har faktiskt tänkt tanken flera gånger.Har funderat på att ta bort spärren (då gör den cirka 45-50) men inser att risken är hög att bli prejjad av någon ilsken militant räser-pendlare från forumet ?
Cyklade du på fel sida eller var det roparna som var vilse!?Två gånger på vägen hem hörde jag följande ropas till mig:
-FEL SIDA.
Det är inte alla som vet att de flesta(samt där jag cyklade) cykelbanor är dubbelriktade.
Jaja, uppfriskande var det i alla fall ?