Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Cyklade den trånga sektionen på Hisingsgatan i Brämaregården när en elcyklist kör på en vilsen styrochställ när elcyklisten försöker köra om. Båda kraschar till marken och elcyklisten blir ursinnig, med trasiga kläder och näsblod. Fick lugna ner situationen. Kanske dags att bredda den cykelbanan?
https://styrochstall.se/sv/ Vad som kallades Alvedoncyklar när de fanns i Stockholm."en vilsen styrochställ" = ?
är det ett Göteborgskt uttryck?![]()
Det är en av de stora begivenheterna för mig när jag besöker Göteborg, att få erfara att hyrcyklarna verkligen heter styr&ställ. Jag tycker det är underbart. Jag är måhända en enkel människa."en vilsen styrochställ" = ?
är det ett Göteborgskt uttryck?![]()
Ah, jag hänger med nu, lyckats missa detta uttryck ?https://styrochstall.se/sv/ Vad som kallades Alvedoncyklar när de fanns i Stockholm.
En Bontrager Flare RT ger endast 25 lumen i fast läge, men det räcker långt för att synas.Finns det någon smidig lampa som ger ett par hundra lumpen rödljus?
Kanonlampa. ?En Bontrager Flare RT ger endast 25 lumen i fast läge, men det räcker långt för att synas.
Framlampan i samma serie verkar dock vara en bländande skogslampa och inte en StVZO... Baklampan är säkert bra.En Bontrager Flare RT ger endast 25 lumen i fast läge, men det räcker långt för att synas.
Har även en Bontrager Ion 200 RT som framlampa. Tror inte den bländar, utan är mer för att synas än se. Kör den klassiska Philipslampan för att även se vägen.Framlampan i samma serie verkar dock vara en bländande skogslampa och inte en StVZO... Baklampan är säkert bra.
Ett segment går bara från A till B. Local Legend räknas bara från A till B och aldrig tvärtom.Myspendlig i morse.
Fråga: ”Local legend” på strava. Får man poäng också på hemresan/andra åkriktningen ?
Det är nämligen en envis cyklist som tampas med mig om denna fina titel.
Måste komma ihåg att sätta igång appen oftare…
Game on!
Antar att du cyklade ändå i måndags. Man kan ju göra det, utan att pendla.Hade faktiskt velat pendla i dimman i måndags, men eftersom jag bara jobbar 2 dagar i veckan nu så fick jag vänta till idag.
Jag är föräldraledig med en 10-månaders, och har ingen cykelvagn (ännu). Så fick vänta till kvällen och mamma kom hem innan jag kunde cykla ;)Antar att du cyklade ändå i måndags. Man kan ju göra det, utan att pendla.
Det låter som att elmotorcyklisten även bröt mot någon relativt central bestämmelse i brottsbalken.Hade en elmotorcyklist framför mig på Skeppsbron. En bil hade parkerat halvvägs på trottoaren och halvvägs på cykelbanan med varningsblinkers på. Elmotorcyklisten slog till föraren när hen passerade, just som bilföraren skulle gå in. Hen verkade inte alls bekymrad om att hen själv bröt mot 4-5 trafikregler själv och inte alls hade på cykelfältet att göra. Idioter!
Som cyklist är det jobbigt om den framför är ett blinkmongo men när jag kör bil föredrar jag blinkande cyklister, framför allt i stan där det vimlar av annat ljus.På landet kanske det är OK med blinkande bakljus, men det är inte kul att ligga bakom blinkande bakljus på cykelbanorna i Stockholmsområdet. Ett bra fast sken räcker långt. Skall det vara något annat än fast, så funkar det med varierande ljusstyrka men epilepsiblink är ett otyg.
Framme.
Idag långsammast någonsin enl. Strava.
Alla som har det så här på sina kontor, tryck på ”gilla”
Visa bilaga 591599
Termometern visade 2 grader och det var frost på parkerade bilar när jag lämnade hemmet, så dubbdäck är nog inte helt orimligt i Stockholmstrakten. Bytte för övrigt till vinterdäck på bilarna igår.där jag kommenterade att det var lite väl tidigt för dubbdäck, men han tyckte att det kändes relevant.
Vi har torkskåp på jobbet, så jag slipper det där som tur är.Framme.
Idag långsammast någonsin enl. Strava.
Alla som har det så här på sina kontor, tryck på ”gilla”
Visa bilaga 591599
Ibland skall man inte följa Cajsa Wargs devis. Att använda en rost- och smutslösande spray med begränsad smörjförmåga till den appliceringen är nog ganska kontraproduktivt.smart som man är så gick jag loss med 5.56 hemma
Är huvudet dumt får kroppen lida helt enkelt. Men det kändes smart just då. Som alltid när det gör "fort men fel"Ibland skall man inte följa Cajsa Wargs devis. Att använda en rost- och smutslösande spray med begränsad smörjförmåga till den appliceringen är nog ganska kontraproduktivt.