Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Motvind och blöt (för att inte tala om grusig) asfalt å ena sidan; bockstyre och kortbyxor å andra. Känsla: snabb vår.

"Reflektion kolon" arbetsköpare med gym, tvättmöjligheter och tryckluft har en lojal arbetare i mig.

Bilagor

• PXL_20221221_102821156.jpg
    PXL_20221221_102821156.jpg
    681.4 KB · Besök: 84
Snön har smält. Men är det ingen som jobbar, eller "jobbar" alla hemma, mötte knappt någon, och full fart för bilarna på Essingeleden
Går ju så exceptionellt mycket skit nu också, covid, influensor, förkylningar, rs-virus, gud vet vad, en ny topp. ? Rimligen kommer dessa siffror gå upp ytterligare efter alla julfester innan jul och familjefester under jul. Skillnaden nu mot under den "officiella Covid epidemin" är att folk knappt verkar bry sig längre. Många vaccinerar sig inte och blir man sjuk tar man det mera som en vanlig förkylning eller något, folk berättar ju ofta inte ens när de har eller har haft Covid längre enligt min erfarenhet trots att man riskerar smittat ner horder med människor eller kollegor. Sedan hjälper covid vaccinationen möjligen på det sättet att man inte blir lika sjuk (vilket så klart är bra) men sjuk ändå blir man oavsett om man vaccinerat sig eller ej. Ja, jag upplever det som en lite udda situation just nu.

Senast ändrad:
Jobbade hemma idag men det blev ändå en runda på 9 km, julgransrunda. Jag får fixa ett "kjolskydd" till kärrans hjul så känns det bättre nästa gång. Funkade fint annars, lyckades trycka ned foten på granen med gummiband så låg granen säkrare. Börjar även uppskatta trippelklinga när man kör med last.

gran_cykel.jpg

Går ju så exceptionellt mycket skit nu också, covid, influensor, förkylningar, rs-virus, gud vet vad, en ny topp. ? Rimligen kommer dessa siffror gå upp ytterligare efter alla julfester innan jul och familjefester under jul. Skillnaden nu mot under den "officiella Covid epidemin" är att folk knappt verkar bry sig längre. Många vaccinerar sig inte och blir man sjuk tar man det mera som en vanlig förkylning eller något, folk berättar ju ofta inte ens när de har eller har haft Covid längre enligt min erfarenhet trots att man riskerar smittat ner horder med människor eller kollegor. Sedan hjälper covid vaccinationen möjligen på det sättet att man inte blir lika sjuk (vilket så klart är bra) men sjuk ändå blir man oavsett om man vaccinerat sig eller ej. Ja, jag upplever det som en lite udda situation just nu.
Jo så är det, vi har sjukdom på jobbet också..... och man hör ju om det "överallt"

Åter i sadeln efter en veckas "förkylning" eller om det var en mild variant av Covid. Som MrSthlm så klokt skriver, många tar inte spridningen av diverse virus på allvar längre vilket säkerligen bidrar till ökningen av smittspridningen. Jag har i alla fall hållit mig hemma med råge de dagar jag känt mig hängig.

Dagens pendling till å från jobbet kan summeras som, blöt, blåsig men varm.
Väldigt lite andra cyklister ute, men trots det några som ska cykla mot rött och vänstertrafik....

Jag blev sjuk väldigt snabbt i onsdags förra veckan men återhämtade mig lördagen därpå. Blev rastlös på kvällen tog cykeln till Coop och köpte en stor påse Twist. Mmmm

Årets sista pendling avklarad. Blek fin vintersol, motvind och astung ryggsäck. Det knäppande ljudet som jag trodde var från framhjulet verkade i själva verket ha varit en reflex på sadelstolpen som skakat loss och skramlade. Märkligt att det är så otroligt svårt att identifiera varifrån missljud på cykeln kommer.

Ni slapp mig, var ebolapendeln imorse, vilket faktiskt var helt ok. Åkte tidigt så det var gott om plats och jag kunde koma loss lite efter att ha våndats över 49ers-Raiders i natt :D

/R

Pendlingspremiär för året! Lugnt och glest på väg in till jobbet. 7 minus, så ganska bistert, men bra underlag.

Sen så började det ju snöa nån gång på eftermiddagen. Slutade med att jag drog säsongens första vurpa på hemvägen, när bakhjulet släppte i en kurva i söderort. Förmodligen en isfläck under snön, för det gled helt plötsligt undan bara. Lite öm i handleden nu och hjälmen fick sig en buckla, men i övrigt gick det bra. Tacka fan för att man har hjälm ändå.

Tillbaka
Topp