Fänkålsulven
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Skön sida/med in till jobbet. Det är bar asfalt i princip hela vägen nu. Märkligt knäppande ljud från framhjulet som behöver åtgärdas.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Går ju så exceptionellt mycket skit nu också, covid, influensor, förkylningar, rs-virus, gud vet vad, en ny topp. ? Rimligen kommer dessa siffror gå upp ytterligare efter alla julfester innan jul och familjefester under jul. Skillnaden nu mot under den "officiella Covid epidemin" är att folk knappt verkar bry sig längre. Många vaccinerar sig inte och blir man sjuk tar man det mera som en vanlig förkylning eller något, folk berättar ju ofta inte ens när de har eller har haft Covid längre enligt min erfarenhet trots att man riskerar smittat ner horder med människor eller kollegor. Sedan hjälper covid vaccinationen möjligen på det sättet att man inte blir lika sjuk (vilket så klart är bra) men sjuk ändå blir man oavsett om man vaccinerat sig eller ej. Ja, jag upplever det som en lite udda situation just nu.Snön har smält. Men är det ingen som jobbar, eller "jobbar" alla hemma, mötte knappt någon, och full fart för bilarna på Essingeleden
Jo så är det, vi har sjukdom på jobbet också..... och man hör ju om det "överallt"Går ju så exceptionellt mycket skit nu också, covid, influensor, förkylningar, rs-virus, gud vet vad, en ny topp. ? Rimligen kommer dessa siffror gå upp ytterligare efter alla julfester innan jul och familjefester under jul. Skillnaden nu mot under den "officiella Covid epidemin" är att folk knappt verkar bry sig längre. Många vaccinerar sig inte och blir man sjuk tar man det mera som en vanlig förkylning eller något, folk berättar ju ofta inte ens när de har eller har haft Covid längre enligt min erfarenhet trots att man riskerar smittat ner horder med människor eller kollegor. Sedan hjälper covid vaccinationen möjligen på det sättet att man inte blir lika sjuk (vilket så klart är bra) men sjuk ändå blir man oavsett om man vaccinerat sig eller ej. Ja, jag upplever det som en lite udda situation just nu.
Själv febrig sedan i söndags = ingen pendling eller kontorsnärvaro.Jo så är det, vi har sjukdom på jobbet också..... och man hör ju om det "överallt"
Jag blev sjuk väldigt snabbt i onsdags förra veckan men återhämtade mig lördagen därpå. Blev rastlös på kvällen tog cykeln till Coop och köpte en stor påse Twist. MmmmGår ju så exceptionellt mycket skit nu också, covid, influensor, förkylningar, rs-virus, gud vet vad, en ny topp. ? Rimligen kommer dessa siffror gå upp ytterligare efter alla julfester innan jul och familjefester under jul. Skillnaden nu mot under den "officiella Covid epidemin" är att folk knappt verkar bry sig längre. Många vaccinerar sig inte och blir man sjuk tar man det mera som en vanlig förkylning eller något, folk berättar ju ofta inte ens när de har eller har haft Covid längre enligt min erfarenhet trots att man riskerar smittat ner horder med människor eller kollegor. Sedan hjälper covid vaccinationen möjligen på det sättet att man inte blir lika sjuk (vilket så klart är bra) men sjuk ändå blir man oavsett om man vaccinerat sig eller ej. Ja, jag upplever det som en lite udda situation just nu.
Ebolapendeln?Ni slapp mig, var ebolapendeln imorse, vilket faktiskt var helt ok. Åkte tidigt så det var gott om plats och jag kunde koma loss lite efter att ha våndats över 49ers-Raiders i natt :D
/R
Det är nog coronaexpressen som åsyftas.Ebolapendeln?
Nej, Ebolapendel och coronatub :)Det är nog coronaexpressen som åsyftas.
Ah, är det pendel i antivaxxarland? Typ Järna där de gjort sitt allra yttersta för att mässlingen ska få fäste i landet igen :DNej, Ebolapendel och coronatub :)
Idag blev det cykel, men herregud vad jobbigt och eländigt. Helt ok underlag dock och inte farligt kallt.
/R
Folk står packade som sillar och hostar och nyser, saker man INTE får får man vara glad över :DAh, är det pendel i antivaxxarland? Typ Järna där de gjort sitt allra yttersta för att mässlingen ska få fäste i landet igen :D