Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Glöm inte att posta här :giggle:
Haha lovar

På tal om nöje på cykelpendlingen: riktigt fin pendling på vita gatorna idag. På morgonen var vägarna i stan dock riktigt hala, cykelbanorna var bra. Möte få cyklister, så obefintlig Zen var ingen problem.

Men när jag parkerade cykel på jobbet upptäckte jag att jag hade glömt nyckeln till cykellåset hemma, jobbigt! Var redan rädd att det skulle kunde hända för att jag parkerar min cykeln i källarförrådet på vintern, icke-låst. Men det löste sig.

Jag tänker att ZEN är omvänt proportionell mot hastigheten. Så det innebär att ZEN kan tolkas och uppskattas utifrån medelhastigheten. Med vilken enhet rapporterar man nöjdhet?

Tycker att din tanke om ZEN funkar för mig på MTB i skogen. Vid pendling har jag inte varit nära ZEN, förutom på tomma gatorna.

Nöjdhet rapporteras i örnar vid gräävelcykling. Men jag vet inte vad enheten är vid pendling, kan väl inte vara örnar.

Tycker att din tanke om ZEN funkar för mig på MTB i skogen. Vid pendling har jag inte varit nära ZEN, förutom på tomma gatorna.

Nöjdhet rapporteras i örnar vid gräävelcykling. Men jag vet inte vad enheten är vid pendling, kan väl inte vara örnar.
Ok, jag kan hålla med om att hastigheten inte säger allt. Så om vi säger att ZEN är omvänt proportionell mot hastigheten och antalet med-/mottrafikanter har vi då kommit närmare sanningen?

Örnar? Hmmm....

-11, känns som -11. Fick bli en extra vindtät jacka idag samt tjockaste vinterskoskydden. Perfekt klädd. Såg inte många andra cyklister idag. Provade nya vägar genom Täby samt Sthlm City så snitthastigheten nere på 21.8km/h. Nivån på Zen kring average, förutom en kortsiktig peak vid bron från Danderyd till Sthlm då himlen i öst färgade sig i flera olika nyanser av rött. Nöjdheten rätt hög, men detta ligger kvar sedan igår då jag klickade hem en massa skivbromsbelägg för 80% rabatt.

Friskt pendlarväder idag, men med självraggande stassen på gick det bra. Lite svalt om tårna, kör med 5-10 Freeriders med Tenson skidstrumpor.
Magisk soluppgång över Stockholm. Hade tyvärr grönt ljus vid Slussen, så det blev ingen bild över Saltsjön, så ni får hålla tillgodo med bilder över Vasagatan och Torsgatan istället.
20230203_073408.JPG
20230203_073404.JPG
20230203_073954.JPG
20230203_070649.JPG
20230203_071155.JPG

Otroligt fin och klar vintermorgon med på gränsen till köldsmockatempereratur och vindstilla. Kompletterade gårdagens klädsel med en extra fleece, en buff upp över kinderna och hakan och skyddsglasögon från Clarre. De är superbra på att förhindra ögonrinnet, men immar igen så fort jag ens tänker på att minska farten. Frös bara lite om tummarna mot slutet.

Om den låga farten beror på att fettet i lagren på cykeln var segt i kylan, att vätskan i mina leder var halvfrusen, eller att min bulkiga klädsel var oareo vet jag inte. Kanske en kombo ;-)

Otroligt fin och klar vintermorgon med på gränsen till köldsmockatempereratur och vindstilla. Kompletterade gårdagens klädsel med en extra fleece, en buff upp över kinderna och hakan och skyddsglasögon från Clarre. De är superbra på att förhindra ögonrinnet, men immar igen så fort jag ens tänker på att minska farten. Frös bara lite om tummarna mot slutet.

Om den låga farten beror på att fettet i lagren på cykeln var segt i kylan, att vätskan i mina leder var halvfrusen, eller att min bulkiga klädsel var oareo vet jag inte. Kanske en kombo ;-)
Vad kör du med för fett egentligen när det känns trögt vid så pass höga temperaturer som väderkartan visar på?
Tycker cykeln börjar kännas trög när det närmar sig -30 grader.

Vad kör du med för fett egentligen när det känns trögt vid så pass höga temperaturer som väderkartan visar på?
Tycker cykeln börjar kännas trög när det närmar sig -30 grader.
Mina teorier var ett inte helt allvarligt menat försök att skylla min låga hastighet för dagen på något annat än min egen fysik. ?

Mina teorier var ett inte helt allvarligt menat försök att skylla min låga hastighet för dagen på något annat än min egen fysik. ?
Min kapacitet sjunker vid temperaturer under +20 grader. Skylla på fettet låter bra. Men jag tror inte på att det är fettet i lagret som det är fel på. Kanske sadelfettet?

Vissa dagar kan man känna sig lite duktig när man pendlar på vintern "typ kampen mot vädret feeling" men sedan hör man talas om någon som sprang 20 km till jobbet med ryggsäck och då kommer man omedelbart ner på jorden, det är respekt måste jag säga.

Nej, herregud, då ligger du jäkligt illa till, få saker gör happyiter mer upprörda. Kan sluta med slagsmål eller vad som helst. ?

Skulle lätt kunna trycka en armbåge på den som kommer med en blinkande framlampa som bländar....
(men kommer inte att göra det, om någon undrar)

Senast ändrad:
Trodde inte det var happy-korrekt med blinkande lampa?!? ??
Jag har redogjort för min belysning och lampupsättning tidigare (i den här tråden tror jag); mitt samvete är rent och min färd längs södra Ölands landsvägar, inklusive deras inverterade vägrenar, är trygg; så trygg den någonsin blir. ?

Tillbaka
Topp