IM
Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Det där är bara ett försäljningsknep. Den lyan kommer snart ut på K&S.Visa bilaga 606121
Varje gång jag går förbi denna balkong tänker jag att det är någon här i tråden som bor där.
Det där är bara ett försäljningsknep. Den lyan kommer snart ut på K&S.Visa bilaga 606121
Varje gång jag går förbi denna balkong tänker jag att det är någon här i tråden som bor där.
Eller en pundare...Visa bilaga 606121
Eller en pundare...
🙄
Eller en pundare...
🙄
Antingen meckas det cykel eller zutt. Eller båda.Ja, cykelpundare? Det är ju alla här?
Antingen meckas det cykel eller zutt. Eller båda.
Jag satt annars här och funderade över var hojbalkongens tagit vägen...Jag är mer nyfiken på plastflötet som hänger på balkongen under.
Jag satt annars här och funderade över var hojbalkongens tagit vägen...
Det här var intressant☺️vems ram har du slaktat?Så här ser Miyata-räfflorna ut, mittenbiten av röret är slät
![]()
Och såhär blir ett rör om det samlas vatten i röret
![]()
Min egen - så stygg är jag inte att jag ger mig på andras Miyata :) Ramen var en Triple Cross med krockad framgaffel och nog lite böjning på diagonalröret men framförallt var överröret sönderrostat men såg fin ut utvändigt. Intressant att kunna mäta upp rören, kedjestagen var rejält dimensionerade.Det här var intressant☺️vems ram har du slaktat?
Äsch då, det är jag som ska tacka. Det jag fick i utbyte är vansinnigt snyggt!Förresten vill jag tacka @slice me nice så himla mycket för vevpartiet. Du är bäst, Gustav! ❤️
Kommer, men det kan ta lite tid.Håller med! Visa gärna mer :)
Fick mina Tubuspakethållare idag, såldes som beg. av RoadRush trots att de var helt nya - för 125 kr styck var det ett riktigt klipp tycker jag. Och de passar både till min Runner och min 610 nu när jag testade. En äldre utgången model men mycket snyggt ihopsnickrade, kanske från innan tillverkningen flyttades till Asien?
![]()
Ni som kan.Visa bilaga 606700
Hämtade idag. Vet inte riktigt vad jag har för plan eller ambitioner för den.
Terran är långt ifrån orginal. Bakhjulet ser inte ut att vara Ukaifålg. Det sitter en annan bakväxel på den. Andra avvikelser från orginal är som du nämner är vevparti. Vidare är sadel, sadelstolpe, klamma, och pedaler ej orginal vid en snabb granskning. Kabelstoppet är orginal 🤩 blir cykel av den oxå !Ni som kan.
Jag förstår att vevpartiet inte är original. Men annars?
Kombinationen stam-/bromsvajerhängare känns lite knepig, men kanske är original?
Handtag och däck är bytta skulle jag tro. Men det känns ok.
Jag har egentligen ingen original-ambition. Men ändå kul att veta, och vilka alternativ jag har.
Annars är målet att den ska bära mig till Bottnaryd och Miyatacon bara jag får loss tiden den helgen!
Ordningen är återställd och det sitter nu något mer rimliga däck på Tim än de ultrabreda Michelin-28:or som jag körde på häromdagen. 26 mm är övre gräns - kom ihåg var ni hörde det först. Smaldäcksrevolutionen är snart här. ✊🏻
För de som likt ego inte har predikanten Jan Heine som största idol kan det vara värt att testa andra japanska däck (det är ju en Miyata, trots allt) än hans René Herse-grejer som dessutom är vansinnigt dyra.
Precis som ovan nämnda lyxdäck tillverkas de här i Panaracers fabrik.
Visa bilaga 606978
Så bra! Då behöver jag inte ha någon "originalångest".Terran är långt ifrån orginal. Bakhjulet ser inte ut att vara Ukaifålg. Det sitter en annan bakväxel på den. Andra avvikelser från orginal är som du nämner är vevparti. Vidare är sadel, sadelstolpe, klamma, och pedaler ej orginal vid en snabb granskning. Kabelstoppet är orginal 🤩 blir cykel av den oxå !
Jag har både Grand bois och René Herse och kan för mitt liv inte se eller känna någon skillnad med däcket avtaget. Däremot kostade de lika mycket (för 5 år sedan). Kan vara så att växelkurser gör att de är billigare relativt sett nu?
Jag förstår vad du menar, även om jag faktiskt tycker att den typen av vevparti kan funka rätt bra på de lite fetare alu-ramarna.Så bra! Då behöver jag inte ha någon "originalångest".
Sadeln behöver jag byta för den är inte funkis (trasig).
Det som då sticker ut rent visuellt/tidsenligt i mina okunniga ögon är vevpartiet. Men finns det något alternativ som passar att montera som inte kostar lika mycket som jag gav för cykeln?
Jag förstår vad du menar, även om jag faktiskt tycker att den typen av vevparti kan funka rätt bra på de lite fetare alu-ramarna.
Det är nog k&s eller yardsaletråden om du känner att karman är stark som gäller, jag har i alla fall inte hittat något nytt vevparti där utseende och pris jobbar för mig om vi säger så.
Tjusig cykel i vilket fall!
Har några liggande, om någon passar är det bara hojta.Någon som sitter på en framväxel med toppull eller vad det heter, vajern uppifrån. För 3x7. Har en som går neråt om intresse finns att byta.
Jag har några toppull och skulle behöva en som går nedåt, vilken diameter på sadelröret?Någon som sitter på en framväxel med toppull eller vad det heter, vajern uppifrån. För 3x7. Har en som går neråt om intresse finns att byta.
32,4mm får jag det till.Jag har några toppull och skulle behöva en som går nedåt, vilken diameter på sadelröret?
Jag kollade de jag har och de är 31,8 och 34,9 mm, tyvärr :(32,4mm får jag det till.
Okej, synd. Den för downpull jag har var snarare runt 28 mm.Jag kollade de jag har och de är 31,8 och 34,9 mm, tyvärr :(
Svårt att se på bild, men som jag skrev innan så är röret 32,4 mm om jag mätt rätt. Och toppull 3x7. Vad jag kan gissa av bilden så är det nog någon av de två sista isåfall. Om klämmans diameter skulle stämma.Har några liggande, om någon passar är det bara hojta.
Edit: inga vidare bilder och tror den längst ner till höger har gått åt. Men säg till om någon ser ut att vara i rätt bollpark så kan jag nog kompletteringsfota
Svårt att se på bild, men som jag skrev innan så är röret 32,4 mm om jag mätt rätt. Och toppull 3x7. Vad jag kan gissa av bilden så är det nog någon av de två sista isåfall. Om klämmans diameter skulle stämma.
Diametern brukar stå på insidan av klämman om den är i alu.Okej, synd. Den för downpull jag har var snarare runt 28 mm. Visa bilaga 607099
Kort svar! :)Du ska ha en klämma på 34,9 mm.
Kort svar! :)
Jag gillar de också, du är så bra på korta svar! :)Gillar ju dem.
Var kanske lite för snabb, men jag kan nästan svära på att jag hade 34,9 downpull på Pralin.
Återkommer med vettigare bilder!Svårt att se på bild, men som jag skrev innan så är röret 32,4 mm om jag mätt rätt. Och toppull 3x7. Vad jag kan gissa av bilden så är det nog någon av de två sista isåfall. Om klämmans diameter skulle stämma.
Nja, fick inte ihop det, de som var top-pul hade fel diameter tyvärr. Hoppas att någon annan sitter på något!Svårt att se på bild, men som jag skrev innan så är röret 32,4 mm om jag mätt rätt. Och toppull 3x7. Vad jag kan gissa av bilden så är det nog någon av de två sista isåfall. Om klämmans diameter skulle stämma.