Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Man njuter bara mer av solskensdagarna om man tar några misärdagar med jämna mellanrum.Fy fan, dags att rulla hem i regnet.
Exakt!Man njuter bara mer av solskensdagarna om man tar några misärdagar med jämna mellanrum.
Fy fasiken. Hoppas det läker snabbt!Årets sämsta pendling. 60min sweetspot var tanken. Hemma lagom till middag.
Reality: 1h45min misär av halka, vatten, regn, snö, vind. För att inte göra livet allt för enkelt slog iliac syndromet till efter 10min i vänster lår så av 34km blev ca 30km en blandning av enbenscykling samt excruciating pain. Nu går det inte att böja benet. Snitt 19,7km/h tackvare medvind.
Precis, gäller bara att överleva dem.Man njuter bara mer av solskensdagarna om man tar några misärdagar med jämna mellanrum.
Här i Norrort var det fruset blandat med slaks nu vid 5 tiden så ni som pendlar idag skulle jag råda cykla med huvudet denna morgonMedvind hem.
Vurpade två gånger precis i slutet men det gick bra.
Fick blaska av cykeln med en vattenkanna. Saltmarinaden var inte att leka med.
Om detta fryser på blir dubbfri cykling minst sagt intresserad
Här i Norrort var det fruset blandat med slaks nu vid 5 tiden så ni som pendlar idag skulle jag råda cykla med huvudet denna morgon![]()
Jo tack. Småvägarna i Täby/Danderyd gav ju helt klart tydligt utslag på misärskalan.Här i Norrort var det fruset blandat med slaks nu vid 5 tiden så ni som pendlar idag skulle jag råda cykla med huvudet denna morgon![]()
När jag cyklade iväg strax innan kl 8 var cykelbanorna i hyfsat skick. De korta bitar jag är hänvisad till mindre trafikerade småvägar är fortfarande inte så kul med halvsmält iskaka. Ibland bär den, ibland skär hjulen ner i sörjan. Väl framme i stan bröt solen igenom och värmde skönt vid trafikljusen.
Fick förhandla med 1177 och lyckades få en tid på VC imorgon tidigt istället för att åka akut.Bitvis halkig.
Eftersom nån tydligen hade chansat på att snön skulle regna bort på villagatorna igår/inatt men faktiskt mest är som rodelbanor i strävhet idag så har jag jävligt ont i axeln![]()
Nån av er som cyklar mycket på Värmdö?
Ska tydligen börja jobba igen efter 3 månader ledigt och behöver ta mig från Norrort till Stavsnäs...på torsdag morgon.
Sl.se säger 2,5h. Komoot säger 2h45min - 3h15min på cykel (24 eller 19 i snitt)
Cyklar vanligtvis bara till Vaxholm så den vägen vet jag hur den är.
Men hur ser föret ut på Värmdölandet? Och hur är Stavsnäsvägen att cykla på?
(Känns som buss är det vettiga valet men kan inte tänka mig nåt tråkigare)
Är ju rätt van med trafiken på vaxholmsvägen, även om jag mest cyklar rätt tidiga morgnar. Så trafikmässigt är jag nog inte så orolig (dessutom ska jag ju cykla mot flödet, väl?)Stavsnäsvägen är fint, men roadfinder.se klassificerar den som lika trafikerad som Vaxholmsvägen/Stockholmsvägen.
Är ju rätt van med trafiken på vaxholmsvägen, även om jag mest cyklar rätt tidiga morgnar. Så trafikmässigt är jag nog inte så orolig (dessutom ska jag ju cykla mot flödet, väl?)
Tänkte mer på snömodd och halka.
Ska vara framme 0830 och har egentligen inga problem att sticka iväg vid 5. Det ger 17km/h snitt...en mer än bekväm marginal på min vanliga pendlingsväg.
Men nu är det ju dels ny väg, lite dålig väderprognos och så är det länge sen jag cykelpendlade sist
Jag tycker att Stavsnäsvägen är hemsk. Tyvärr. Mellan Mörtnäs och Strömma finns åtminstone en GC-väg, om än väldigt bristfällig, men sen blir det smal väg med skymda kurvor och krön och stressade bilister. Och tyvärr är det också ordentligt trafikerat då en jäkla massa folk flyttade ut dit under Covid. Jag har velat utforska Värmdö på cykel, men till och med på helgerna är det så illa att jag håller mig undan.Nån av er som cyklar mycket på Värmdö?
Ska tydligen börja jobba igen efter 3 månader ledigt och behöver ta mig från Norrort till Stavsnäs...på torsdag morgon.
Sl.se säger 2,5h. Komoot säger 2h45min - 3h15min på cykel (24 eller 19 i snitt)
Cyklar vanligtvis bara till Vaxholm så den vägen vet jag hur den är.
Men hur ser föret ut på Värmdölandet? Och hur är Stavsnäsvägen att cykla på?
(Känns som buss är det vettiga valet men kan inte tänka mig nåt tråkigare)
Håller med. Mörtnässtraket är också bedrövligt. Ingarö däremot är prima om man gillar små grusvägar.Jag tycker att Stavsnäsvägen är hemsk. Tyvärr. Mellan Mörtnäs och Strömma finns åtminstone en GC-väg, om än väldigt bristfällig, men sen blir det smal väg med skymda kurvor och krön och stressade bilister. Och tyvärr är det också ordentligt trafikerat då en jäkla massa folk flyttade ut dit under Covid. Jag har velat utforska Värmdö på cykel, men till och med på helgerna är det så illa att jag håller mig undan.
Rent allmänt måste Värmdö vara kommunen med landets sämsta infrastruktur för cykling. Den är så usel och farlig att jag misstänker att de inte bara haft otur, utan medvetet försöker hålla cyklist borta.
Som överfarten i bilden nedan. Den skymda bilen, som naturligtvis har skymd sikt, kommer från en motorväg ... Inte ens ChatGPT lär kunna komma på en sämre lösning.Visa bilaga 613555