storfiskarn
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Så jävla härlig morgon.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
+1 på den ?Så jävla härlig morgon.
Varför startade du en brand?Såg också en med dubbdäck i veckan vid ett rödljus, (el-motordriven "cykel")
Annars skönt och händelselöst, förutom en liten brand när jag åkte hemifrån i morse (Kronobergsparken)
Såg en riktigt fräsig heldämpad XC i skogen häromveckan, den hade två barnstolar fastmonterade på en pack 'n pedal :')Såg en räser med barnstol och tempopinnar, blev inspirerad.
Inte jag, den här gången...Varför startade du en brand?
Igår var första dagen utan uppmätta minusgrader i Sverige ;)Stötte på 3 pers med dubbdäck under morgondagens pendling. Dom kör safe och väntar med att byta till midsommarhelgen, antar jag.
Kan du dra lottoraden för morgondagen nu också? PM går bra. ?Stötte på 3 pers med dubbdäck under morgondagens pendling. Dom kör safe och väntar med att byta till midsommarhelgen, antar jag.
I feel you. Samma tanke jag hade. Sen lät det psshhhshshhshshsssssssssJinx, satt och njöt och tänkte att gud vad trevligt att allt bara flyter på. Visa bilaga 632272
När du har fixat punkan, so rengör/byter du kedjan och byter trissorna.Jinx, satt och njöt och tänkte att gud vad trevligt att allt bara flyter på. Visa bilaga 632272
Nu bytt slang och gett kedjan lite kärlek. Cykel nr 6 i rangordningen får ju inte så mkt love :). Och då har vi inte ens räknat in familjens cyklar i rankingen :)När du har fixat punkan, so rengör/byter du kedjan och byter trissorna.
dubbeljinx! Vad är det man brukar säga? En punka kommer sällan ensam?Jinx, satt och njöt och tänkte att gud vad trevligt att allt bara flyter på. Visa bilaga 632272
Skyldig nån nåt? ;-)dubbeljinx! Vad är det man brukar säga? En punka kommer sällan ensam?
På grund av värmen + ryggsäck beslutade jag på att köra riktig zen-cykling till jobbet och därmed försöka undvika all ryggsvett. Det gick i huvudsak långsamt men bra.
En Ortlieb eller liknande kvalitetsväska är bra skit, enkel av och på, sitter säkert, håller nästan för evigt. Snåla inte ur nu ;-)Har i helgen blivit med nästan tredubbla pendlingsavstånd! Från dryga 2 km till närmare 6! Känner redan efter 1 dag att det är dags att få bort ryggsäcken till en pakethållarväska :)