Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Börjar bli trött på den äckliga fuktiga luften nu.
Annars en riktigt skön pendling i lagom tempo.
IMG_4269.jpeg

Dagens pendling var inte alls. Det blev bilen.
Det enda (faktiskt) i tillvaron just som ger mig energi istället för att ta, fanns återigen varken tid eller ork att göra. Somnade typ 22, första matflaskan vid 22:50, andra vid 01:50, tredje vid 03:00 och en halvtimme i soffan tröstande ena barnet vid 04:45. Så den extra halvtimmen det tar att cykla fanns inte idag, och även om den hade funnits så hade jag ta mig f-n inte orkat.

Dagens pendling var inte alls. Det blev bilen.
Det enda (faktiskt) i tillvaron just som ger mig energi istället för att ta, fanns återigen varken tid eller ork att göra. Somnade typ 22, första matflaskan vid 22:50, andra vid 01:50, tredje vid 03:00 och en halvtimme i soffan tröstande ena barnet vid 04:45. Så den extra halvtimmen det tar att cykla fanns inte idag, och även om den hade funnits så hade jag ta mig f-n inte orkat.
Jag lider med dig. Har varit i samma sömncykel med barn själv, och det enda jag kan trösta med är att det kommer bli bättre. Svårt att hitta tid/ork för sig själv.

Riktigt fint i morse. Om man lyssnar ordentligt så hör man en stark kör av fågelsång och kvitter. Bra drag ?

Fuktig luft i morse, så brillorna immade igen direkt.

Trötta ben, cyklade lugnt med litet motvind. Konstigt nog sa Strava att det gick ganska fort ändå.

Cykla är bäst !

Fortfarande smärtande ben efter lördagens löpning, men det lättade allteftersom.
Vid Fotografiska såg jag ett par spankulerande gentlemen gå i bredd på gångbanan och när en cyklist passerade på cykelbanan skickade den ena farbrorn ut ena armen mot cyklisten. Jag var uppmärksam när jag passerade, men jag fick nöja mig med ett "har du inte ringklocka" från den ena gubben.
I det stora hela en trevlig inpendling i perfekt cykelväder.

Pendling i motvind men funkade bra att direkt komma in i zenmode. Blev sedan omcyklad av en person som inte riktigt lyckades hålla högre fart än vad jag hade. Släppte ändå lucka för att fortsatt befinna mig i zenmode. Men personen framför trampade 5 varv och sedan frihjulade 5 sekunder. Detta störde till slut min zenpendling att jag tog en omväg genom en park för att hitta zenmode igen. Våga vägra köra om!
Undrar om det var samma Jeppe jag hamnade bakom på Västerbron södergående på vägen hem?

Typ 5 tramptag på tung växel, lång paus, 5 tag till osv. Seglade om i mitt egna tempo.

Rätt ok, mycket folk ute idag och emellanåt undrar jag inte om de varelser som identifierar sig som bilister har en poäng i att cyklister är dåliga trafikanter. Omkörning utan att se sig för och i ett fall idag en person som ansåg sig ha rätt att köra om bara för att hon visade att hon ville svänga ut och blev så helvetes förbannad på att det var andra cyklister i "vänsterfilen" när hon ville svänga ut att hon skällde och svor. När hon lite längre fram, nu faktiskt liggande i någon form av vänsterfil eller iaf så långt till vänster hon kunde komma skulle svänga vänster så viftade hon för kung och fosterland och skällde på lite folk hon tyckte varit ivägen tidigare och undrade om hon fick svänga.

Senare var det bara folk som svängde ut utan att se sig för.

Fuktigt igår och lite dugg i när jag rullade vid fem igår , hade ett ärende förbi bikester på vägen hem och fick feeling körde på i motvinden ut mot nacka vilket förstås betydde medvind när jag vände hemåt när det är ostliga vindar.
Imorse var det tomt och jag tog det lugnt fick sluta lite tidigare för att avnjuta ett tandläkarbesök….
Jag cyklar parallellt med huddingevägen å möter en lirare som cyklar PÅ Huddingevägen vid återvinningscentralen ? å så undrar man varför folk inte gillar cyklister…..

Senast ändrad:
Lyckades inte somna om i morse, vad gör man då? Man slänger sig på cykeln och låter de 1,7km till jobbet bli lite längre. 58km blev det före jag kom fram! Lite varmt sista timmen, annars riktigt skönt. Min camelback och det nya hjulet gör verkligen rundorna så mycket effektivare.

Ingen pendling i morse pga "omständigheter", att hoppa upp på cykeln nu och ta en konstgjord lunch-sväng när man väl jobbar hemifrån känns lite jobbigare mentalt tycker jag. :sneaky: (nästan skönast göra efter arbetsdagen i så fall)

Hamnade bakom en lådcykel av klassisk åbäkesvariant ner för Guldmyntsgatan, utan avancerat styrsystem. Jag rullar lätt upp i över 50 km där så jag brukar hålla igen lite, finns ingen anledning att dö på väg till jobbet. Damen på lådcykeln hade inga sådana betänkligheter och blåste på i 40+ ner för gatan.
1687345307794.png

Idag fick testa mina regnbyxor jag köpte på någon rea, kanske black friday? Jag har länge letat efter bra regnbyxor med stretch. Nu tror jag att jag har hittat det jag letat efter :giggle:.

Hemjobba idag, men räknar med de 6+6km jag hade till ett sjukgymnastbesök som pendling.

Fick premiärcykla med helt nya bakhjulet idag som har….. AERO-ekrar!!!! och nytt ljud i frihjulet. Kändes lätt och lyxigt!

(Ps kom fram ganska svettig till sjukgymnastbesöket)

trevlig midsommar !
Uppvärmning utan att ta bort behandlingstid måste väl va optimalt ?
Och tack detsamma

Rätt ok, mycket folk ute idag och emellanåt undrar jag inte om de varelser som identifierar sig som bilister har en poäng i att cyklister är dåliga trafikanter. Omkörning utan att se sig för och i ett fall idag en person som ansåg sig ha rätt att köra om bara för att hon visade att hon ville svänga ut och blev så helvetes förbannad på att det var andra cyklister i "vänsterfilen" när hon ville svänga ut att hon skällde och svor. När hon lite längre fram, nu faktiskt liggande i någon form av vänsterfil eller iaf så långt till vänster hon kunde komma skulle svänga vänster så viftade hon för kung och fosterland och skällde på lite folk hon tyckte varit ivägen tidigare och undrade om hon fick svänga.

Senare var det bara folk som svängde ut utan att se sig för.
Hade tidigare i veckan liknande upplevelse. Kvinna på elcykel med båda hörlurar i, slänger sig ut i vänsterfil utan att kolla vare sig om det var någon bakom eller om det kom MÖTANDE. Tre gånger tvingande hon ut cyklister i vänsterfilen rätt ut på gångbanan(där det var gående) En äldre herre skrek "IDIOT!" Blev så jävla arg att jag avvek från min vanliga rutt hem, följde efter, körde om och gestikulerarade tillräckligt för att kvinnan skulle plocka hur hörlurarna. Som svar på hennes idiotiska omkörningar? "Förlåt, oj jag visste inte att gjorde det" mhmm.

20230626_123747.jpg

Ingen pendling idag.
Vilket är bra, ty jag kan inte cykla på den där. Än.
Förhoppningsvis "än".

Edit: Tjugo varv till nedför trädgårdsbacken. Det tar sig. Nu trillar jag inte omkull när jag ska kliva av längre. Men det blir nog inte en pendlingscykel för stan.

Senast ändrad:
Börjar 08 idag istället för 05 som jag är van vid.
Många pendlare på cykelbanorna vid den här tiden.
Längtar redan efter nästa veckas tidiga mornar.

Fick bli en mil extra, så jäkla härligt väder.

Idag var det blött och mysigt. ...men å andra sidan var det blött, så gapiga bromsar och sniglar.

Har också bytt sadel på pendlaren till samma som funkar bra på racern, men får nu ont i händerna... Bara att byta tillbaka antar jag... Får det inte att lira riktigt. Synd att man är både topp-tung och ben-tung, tänk om man hade orkat träna bålstyrka också för att knyta ihop ändarna...

Eftersom jag är ledig passade jag på att låtsas-pendla till platsen jag ska jobba på i höst. Har cyklat dit förut, men det var innan cykeln fick nya hjul, ny drivlina och cyklisten 10 månader av daglig (nästan), pendling i benen. Hade hoppats att det skulle kännas sååå mycket lättare och snabbare än vad jag mindes det som... men nja, kändes ungefär samma... Eftersom jag inte skulle jobba blev det 3 mil dit, piggelin paus, 3 mil hem. En rätt ok start på dagen ?.
20230627_091300.jpg

Eftersom jag är ledig passade jag på att låtsas-pendla till platsen jag ska jobba på i höst. Har cyklat dit förut, men det var innan cykeln fick nya hjul, ny drivlina och cyklisten 10 månader av daglig (nästan), pendling i benen. Hade hoppats att det skulle kännas sååå mycket lättare och snabbare än vad jag mindes det som... men nja, kändes ungefär samma... Eftersom jag inte skulle jobba blev det 3 mil dit, piggelin paus, 3 mil hem. En rätt ok start på dagen ?.
Visa bilaga 634786
Bergaholmsvägen?

Rule #10: It never gets easier, you just go faster.
:cool:

2x3 mil jobbpendling kommer göra dig riktigt stark. :cool:

Mycket bra plus att jag har varit cykelproffs idag
( alltså fått betalt för att cykla inte proffs på att cykla ?)
Fick ta över ett bygge( skitkul mitt i alla semestrar) som ska besiktas på torsdag saknas förstås massor av grejer?
sagt och gjort ringa runt till några leverantörer för att anskaffa saknat mtrl å sen ett hämtrace?
Allt ordnat förutom kolfilter till köksfläktar som kommer imorgon.
IMG_0817.jpeg

Lister i handen och grejer i och utanpå ryggsäcken ?

Tillbaka
Topp