Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jaha, jag räknade med uppehåll och kör med kort-kort samt cykel utan skärmar. Det var iofs samma i fredags och det blev rätt blött.Ganska blött på väg in och ser ut att bli väldigt blött på hemvägen. Har laddat med pendlar-hoj (inkl stänkskärmar +ANNAT), regnjacka och skoöverdrag.
Stockholm:
Visa bilaga 635847
Du får låtsas att du kör en regnig etapp i Girot och nynna lite på Rocky-musiken.Jaha, jag räknade med uppehåll och kör med kort-kort samt cykel utan skärmar. Det var iofs samma i fredags och det blev rätt blött.
Eller singing in the rain ?Du får låtsas att du kör en regnig etapp i Girot och nynna lite på Rocky-musiken.
Inte överdrivet kallt i alla fall...?
Fast det var härligt att hoja i det där ösregnet. Tills jag cyklades uppför Liljeholmsbron och i spegelbilden från ett skyltfönster ser att jag hojar med vidöppen rygga. Iphone och en GoPro i ryggan och har hojat så över två mil. Men gick bra. Telefonen hade glidit ner till botten av ryggan och var snudd på torr. GoPron i sin tur tål rätt mkt väta.Torrt och fint nu på morgonen, till skillnad från syndafloden på hemvägen igår.
Det var dumt gjort. Glömde att jag tog med laptopen hem igår och möttes av en tom arbetsplats idag på morgonen. Fick iallafall möjlighet att cykelpendla hem igen.I egenskap av vackert-väder-pendlare, så lämnar jag hojen på jobbet och tar kollektivtrafiken istället.

Nu har jag ju inte sett situationen när den hände, men det ser enligt bilden ut som att du (blå) ligger ganska långt ut till vänster i cykelbanan där. Hon (rosa) kommer ut ganska i mitten. Säker på att bara hon gjorde fel?Såhär ser man ut 0,3 sekunder innan man kraschar in i mig. Från i morse. Tanten i backen, inte jag. Vilket iofs kan anses rimligt. Hon gjorde det mesta fel. Inte minsta tendens att se sig för när hon svänger in på min väg, hon kom från vänster och skar rätt ut i mitt körfält osv. Tog hand om tanten som var lite skärrad. Efter att ha blivit lite omklappad av mig kunde hon rulla vidare utan större problem.
Visa bilaga 636077
Såhär ser man ut 0,3 sekunder innan man kraschar in i mig. Från i morse. Tanten i backen, inte jag. Vilket iofs kan anses rimligt. Hon gjorde det mesta fel. Inte minsta tendens att se sig för när hon svänger in på min väg, hon kom från vänster och skar rätt ut i mitt körfält osv. Tog hand om tanten som var lite skärrad. Efter att ha blivit lite omklappad av mig kunde hon rulla vidare utan större problem.
Jag drar snabbare än Lucky Luke, höhö. Skämt åsido första dagen jag GoProar hela pendlingen. Hyfsat maffig inledning, kan man konstatera.Du lyckades ta kort på henne 0,3 sek innan hon kraschade in i dig eller GoPro'ar du din pendling? ?
Ja, det låter allvarligt att ha mer än en mes och dessutom snott in sig i den ena.Men mest av allt stör jag mig på de som har ryggsäck på sig, slarvigt hängd, lite snett över ryggen, med ena mesen snodd ett halvt varv så att det blir extra oskönt för axeln.. Utan att de ens märker det! Rubbar mina cirklar totalt!
Det är ju bättre grepp med dubb?Extremt trött när jag cyklade iväg kl04.
Men kom fram iallafall.
På hemvägen såg jag tre dubbdäcksmuppar varav en cyklade på en fin gravelbike och en annan på en fin hardtail, den tredje var en a-lagare på en ommålad elcykel.
Varenda dag ser jag någon med dubbdäck.
Hur fan orkar dom?
Vi hade en cykelutmaning för några år sen. Man skulle "samla ihop km" till företaget via Strava. Mest km vinner... Vet inte riktigt hur det fungerar med Strava men antar att han faller bort från listorna efter ett tag.
Hjälp Strava genom att flagga manuellt.Sen vet jag att ett poppis segment här hemma har orimliga rekord som fortfarande ligger kvar på Strava. Så deras algoritm har nog svårt att rensa bort alla fuskare.
Tacka vet jag västkustsk regnstorm. Gärna i fyra plusgrader. Då är det enkelt att parkera cykeln i nätburen på jobbet! Vissa dagar före semestern var det 5 minuters tråcklande för att få fast hojen vid en stolpe. "Alla" mina medpendlare slösar så med utrymmet..Då finvädret i maj och juni gjort pannbenet vekt som rispapper togs motvinden och regnet emot med en förhoppning om pannbensträning. Skulle varit en 10 grader kallare bara, men mysigt med lite regnpendling.
Det är ju sånt väder man hoppas på så man får anledning att testa kläder och utrustning och fläska på pannbenet.Tacka vet jag västkustsk regnstorm. Gärna i fyra plusgrader. Då är det enkelt att parkera cykeln i nätburen på jobbet! Vissa dagar före semestern var det 5 minuters tråcklande för att få fast hojen vid en stolpe. "Alla" mina medpendlare slösar så med utrymmet..
Shit vilken kompis-skärm där bak! Nästan som en brudklänning! ?Hempendlingen var också postapokalyptiskt folktom. Det kom en skur, så valet av den skärmförsedda pendlartraktorn var inte helt omotiverat. Å andra sidan fanns det inga medcyklister att skydda från nedskvättning…
Visa bilaga 636908
? Tillverkad av en ass-saver. Egolappen är tillverkad av en ännu större ass-saver. Nästan som en lagårdsdörr…Shit vilken kompis-skärm där bak! Nästan som en brudklänning! ?