Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Fantastisk hempendling fick en liten pratstund med en trevlig happyit som visste mitt namn men världens sämsta Mange kom inte ihåg hans , sorry ?,
kränkte ett gäng elhojar i medvinden skrev jag att pendlingen var fantastiskt, japp?
Hur hittar man andra Happyiter när man är ute och pendlar? Är det som i Harry Boy reklamen fast att man frågar:
-Happy?
-Happy!

Klappa kor på vägen till jobbet! De var nära stigen idag, hur söt kan man bli? Den vänstra var lite rädd ?

20231018_082121.jpg

...två till, episka soluppgångar nu också om man drar sig lite i sängen så man får cykla i dagsljus ?

20231017_075828.jpg

20231017_080002.jpg

nollgradigt hemma så testade de nya barmittsen vilken var en trevlig upplevelse för händerna.

oklart om det känns väldigt overkill om inte dödskylan finns, eller bara väldigt bekvämt.

ser lite konstigt ut eftersom det är relativt mycket flair på styren men barmitts är ju inget för den fåfänge oavsett.

0 gradigt, känns som -4 när startade. Det stämde nog, kändes som vinter.
Idag åkte skoöverdragen på. Det var varmt och skönt. Blev innervantar också, men frös likförbaskat om händerna ordentligt. Surt att nog redan måste ta till lobstervantarna, om det fortsätter.

Welcome to "Frozen Pedals: The Swedish Cyclist Showdown!" In this thrilling game show, we take you on an adrenaline-pumping journey through the icy landscapes of Sweden, where brave commuter cyclists battle the relentless elements. As they face treacherous conditions, heavy snowfall, and bone-chilling cold, only the strongest and most determined will triumph. Will they conquer the wintry challenges, or will they succumb to the freezing embrace of Mother Nature? Join us as we witness the indomitable spirit of these cyclists and discover who will emerge as the invincible champions of the snow-covered roads.

Welcome to "Frozen Pedals: The Swedish Cyclist Showdown!" In this thrilling game show, we take you on an adrenaline-pumping journey through the icy landscapes of Sweden, where brave commuter cyclists battle the relentless elements. As they face treacherous conditions, heavy snowfall, and bone-chilling cold, only the strongest and most determined will triumph. Will they conquer the wintry challenges, or will they succumb to the freezing embrace of Mother Nature? Join us as we witness the indomitable spirit of these cyclists and discover who will emerge as the invincible champions of the snow-covered roads.
Det där andades rätt mkt Rapha Festive 500 för mig(y)

Efter att ha tillbringat gårkvällen i Hellas med en hel del snö insåg jag att det kunde bli svalt.
Så, på med långbrallor, dubbla långärmade löpartröjor, vindjacka, öronvärmare och fodrade fingervantar med reflextyg, samt reflexsele. Vantarna var en miss, de var alldeles för varma ännu så länge.
Fortfarande förvånansvärt mycket folk på cykelbanorna, framförallt med tanke på vädret.
Dödsmotvind på Götgatan.
Blir att byta till vintersula fram i helgen, var halt och jävligt på rötterna i Hellas.

Körde regnbrallor, vinterjackan, vinterhandskar, buff, mössa och tjocka strumpor. Motvind nästan hela vägen. Regn. 2C. Var vidrigt. Smög upp bakom en elcyklist som kämpade sig fram i 22-23. Fick släppa denna på en vindig bro. Svor inombords mest hela tiden men var skitnöjd när jag väl kom fram. Tryckte i mera luft igen i mina Teravail Kanonkulor. Rullade aningen bättre och skönt med lite grepp på löv, gräsmattor, lera och grus. Kör dom nog ett tag till.

Vill inte dra fram hybriden med stänkor och dubbade däck. Hatar dubbdäck. Känns slött och tråkigt bara jag tänker på det. Man liksom tappar all lust att cykla. Men gissar på att den åker fram när man har slask och is att jobba sig igenom. Tillsvidare blir det grusraketen. Vem vet, jag kanske klarar mig på den nån månad eller två till....

Dags att fixa skärmar av nåt slag. Blev svalt och blött om röven trots regnbrallor.

Blött(lätt regn) , kallt(kör fortfarande shorts)
kantvind som kommer vrida sig till gynnsam medvind till hemfärd ?, fredag ? ?
Samma här (shorts), såg en till medcyklist som också körde kortbent. Jag hade inte ens tänkt pendla in idag, men glömde datorladdaren på kontoret. Men varmare idag än igår iaf, men motvinden kunde man ju varit utan. Hoppas att det inte hinner vända innan jag ska hem söderut.

Tillbaka
Topp