storfiskarn
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Sista pendlingen för den här veckan.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror det är en grej, kanske en undermedveten process som sker snabbt och som går ut på att skydda den skadade sidan. För mig är det också varannan sida hela tiden. Tror inte det bara är en slump.Denna gång föll jag på höger sida till skillnad från i förrgår. Således råder det en viss balans i kroppen med några blåmärken ganska jämnt fördelade till höger och vänster.
Samma sträcka (på typ 50 meter när) på vägen hem:Inte jättebra från Stocksundsbron till naturhistoriska som sagt. Mötte dock plogen ungefär vid naturhistoriska och sen var det helt okej in till stan!
Ska bli intressant att jämföra med hemvägen!
I övrigt tror jag det var medvind till jobbet, kändes inte som att det gick fort för det…
Jaja. Autocorrect o orkade inte/förstod inte hur man redigerar inlägg. Trodde.man skulle fatta ändå. Glömde bort alla besserwissrars favvo-rätt(else) ?Är det din färdkost? Lite smuligt men energirikt ?Visa bilaga 674051
Var bara tvungen, sorry ? Fick upp bilden i huvudet. Verkade härligt att ha som proviant.Jaja. Autocorrect o orkade inte/förstod inte hur man redigerar inlägg. Trodde.man skulle fatta ändå. Glömde bort alla besserwissrars favvo-rätt(else) ?
Vad är det för cykel?Bra plogat o lite kallare påväg hem. Skönt att få använda sina olika saker såsom baklava.
Vitus cx cykel (crs energie Evo force 2021)Vad är det för cykel?
Förståeligt, det är ju frestande. ?Var bara tvungen, sorry ? Fick upp bilden i huvudet. Verkade härligt att ha som proviant.
Jag var förvirrad över det där med redigera också. Man måste först ha gjort ett visst antal inlägg, sen får man den befogenheten. Så fram tills dess får man skämmas över eventuella missar. Det finns tre punkter i nedre vänstra hörnet, om man klickar där dyker det upp Redigera och Rapportera.
Påminner mig om den här gamla tråden...Är det din färdkost? Lite smuligt men energirikt ?Visa bilaga 674051
Om du gjort som @Mathiesent och tagit baklava istället, vilket också är ett gott bakverk, hade du inte haft det problemet.Hade ett ärende till kontoret, det var fint ute, och mestadels välplogat/sopsaltat på väg från söderort till djurgårn. Klädde mig för varmt...
Köpte semlor på Gunnarsson på vägen hem, men välte väskan med dem i så de blev grädd-draperade vete/marsipanmunkar, vet inte om jag skulle skriva i visa din misär-tråden eller i hur många semlor har du ätit idag-tråden...
Visa bilaga 674162
Pics or it didn´t happen.....Hade ett ärende till kontoret, det var fint ute, och mestadels välplogat/sopsaltat på väg från söderort till djurgårn. Klädde mig för varmt...
Köpte semlor på Gunnarsson på vägen hem, men välte väskan med dem i så de blev grädd-draperade vete/marsipanmunkar, vet inte om jag skulle skriva i visa din misär-tråden eller i hur många semlor har du ätit idag-tråden...
Visa bilaga 674162
Ser sjysst ut - nöjd?Vitus cx cykel (crs energie Evo force 2021)
Både och. Den var prisvärd när jag köpte den tycker jag, hade nog inte köpt den idag dock. Hade velat ha lite större clearance (45 mm nu) samt större plats för framdrev (40 eller 42 max nu pga cx cykel) . Största problemet var att bb lossnade förra vintern. Horribel mejlkonversation med wiggle supporten när jag försökte påtala att hålet var för stort o ramen för bb. "löst det" genom att köpa bb infinites 1-piece bb . Men således dålig konstruktion i ramen för bb på just mitt ex iaf.Ser sjysst ut - nöjd?
Då hände det väl inte. Kan jag skylla på att ingen är beredd på blod(grädd)badet i den här tråden? ?Pics or it didn´t happen.....?(inga grafiska semlor)
Helt ok. Hoppas att du kunde rädda en del av godsakerna.Då hände det väl inte. Kan jag skylla på att ingen är beredd på blod(grädd)badet i den här tråden? ?
Ska printa en sådan och sätta på hjälmen! :DIdag var det sopsaltat på banan. Tårna hade domnat lite när jag nästan var framme men annars inte så farligt.
Visa bilaga 674118
Såg totalt bara en annan cyklist.
Skönt att få använda sina olika saker såsom baklava.
Är det din färdkost? Lite smuligt men energirikt
Varför inte använda svenska?Jaja. Autocorrect o orkade inte/förstod inte hur man redigerar inlägg. Trodde.man skulle fatta ändå. Glömde bort alla besserwissrars favvo-rätt(else)
För mig var det vajern som fryste, det skedde dock vid ett par minusgrader.Vänster sti handtag klarar inte att släppa vajern i nuvvarande kyla, 23 grader. Klicket uteblir och kedjan ligger kvar på stora, inne i värmen funkar det igen. Vad kan jag göra? Hjälper det att spreja med 5.56 månntro?
Hade liknande problem på mina gamla 105-reglage (5800) för ett par år sedan. Har för mig att jag körde med generöst med kedjeolja för att rengöra och smörja upp dom igen. Har funkat rätt bra sen dess, men är lite lynniga igen nu.Vänster sti handtag klarar inte att släppa vajern i nuvvarande kyla, 23 grader. Klicket uteblir och kedjan ligger kvar på stora, inne i värmen funkar det igen. Vad kan jag göra? Hjälper det att spreja med 5.56 månntro?
De lovar mer kyla senare i veckan, håll ut?Har inte pendlat något sedan strax före jul och bara kört Zwift senaste träningspassen. Ser ut som att det ska bli mindre kallt i morgon i Stockholm, och väldigt mycket varmare till onsdag. Så jag kanske missade alla chanser nu att få cykla i extremkylan som varit