Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Sista pendlingen för den här veckan.
IMG_6977.jpeg

Det blev ju ganska bra till slut ändå , plogat nästan överallt och så sned medvind i princip hela vägen hem ?

Började oxå nynna på fighting fire with fire helt plötsligt, det är nåt fel i huvet ,
trekvarts veckopendling avklarad.

Denna gång föll jag på höger sida till skillnad från i förrgår. Således råder det en viss balans i kroppen med några blåmärken ganska jämnt fördelade till höger och vänster.
Jag tror det är en grej, kanske en undermedveten process som sker snabbt och som går ut på att skydda den skadade sidan. För mig är det också varannan sida hela tiden. Tror inte det bara är en slump.

Jag börjar jobba på måndag och undrar hur det ser ut mellan Ulvsundabron-Brommaplan. Jag tog ett par "nöjesturer" för att kolla läget förra veckan. Var mer som nära-döden-upplevelser ? Även om jag inte halkar med dubben så var det så hårt packad snö att det inte gick att komma fram.
Någon som vet hur läget är där nu?

Inte jättebra från Stocksundsbron till naturhistoriska som sagt. Mötte dock plogen ungefär vid naturhistoriska och sen var det helt okej in till stan!

Ska bli intressant att jämföra med hemvägen!

I övrigt tror jag det var medvind till jobbet, kändes inte som att det gick fort för det…
Samma sträcka (på typ 50 meter när) på vägen hem:
1704392063173.jpeg

I övrigt tydligt med motvinden på vägen hem. Konstaterar att det hade suttit fint med Gunde-kallingar.. ?

Jaja. Autocorrect o orkade inte/förstod inte hur man redigerar inlägg. Trodde.man skulle fatta ändå. Glömde bort alla besserwissrars favvo-rätt(else) ?
Var bara tvungen, sorry ? Fick upp bilden i huvudet. Verkade härligt att ha som proviant.

Jag var förvirrad över det där med redigera också. Man måste först ha gjort ett visst antal inlägg, sen får man den befogenheten. Så fram tills dess får man skämmas över eventuella missar. Det finns tre punkter i nedre vänstra hörnet, om man klickar där dyker det upp Redigera och Rapportera.

Var bara tvungen, sorry ? Fick upp bilden i huvudet. Verkade härligt att ha som proviant.

Jag var förvirrad över det där med redigera också. Man måste först ha gjort ett visst antal inlägg, sen får man den befogenheten. Så fram tills dess får man skämmas över eventuella missar. Det finns tre punkter i nedre vänstra hörnet, om man klickar där dyker det upp Redigera och Rapportera.
Förståeligt, det är ju frestande. ?
Aha där får jag bara upp rapportera , får skriva lite mer inlägg då....

Är det din färdkost? Lite smuligt men energirikt ?Visa bilaga 674051
Påminner mig om den här gamla tråden...

Hade ett ärende till kontoret, det var fint ute, och mestadels välplogat/sopsaltat på väg från söderort till djurgårn. Klädde mig för varmt...
Köpte semlor på Gunnarsson på vägen hem, men välte väskan med dem i så de blev grädd-draperade vete/marsipanmunkar, vet inte om jag skulle skriva i visa din misär-tråden eller i hur många semlor har du ätit idag-tråden...
IMG_20240105_120741.jpg

Hade ett ärende till kontoret, det var fint ute, och mestadels välplogat/sopsaltat på väg från söderort till djurgårn. Klädde mig för varmt...
Köpte semlor på Gunnarsson på vägen hem, men välte väskan med dem i så de blev grädd-draperade vete/marsipanmunkar, vet inte om jag skulle skriva i visa din misär-tråden eller i hur många semlor har du ätit idag-tråden...
Visa bilaga 674162
Om du gjort som @Mathiesent och tagit baklava istället, vilket också är ett gott bakverk, hade du inte haft det problemet.

Visa bilaga 674162
Pics or it didn´t happen..... :love: ?(inga grafiska semlor)

Efter att ha hållt mig hemma några dagar på grund av kyla så drog jag iväg på hojen i morse, bara minus 21 vilket kändes riktigt kallt. På hemvägen var det minus 32 och det gick så trögt, bara att växla ner någon växel till. Tankarna gick till sommaren och smala däck på lättrullad asfalt, iklädd cykelhandskar och korta bibs. Nu är det gjort och helgen är här, livet är ganska bra ändå.

Ser sjysst ut - nöjd?
Både och. Den var prisvärd när jag köpte den tycker jag, hade nog inte köpt den idag dock. Hade velat ha lite större clearance (45 mm nu) samt större plats för framdrev (40 eller 42 max nu pga cx cykel) . Största problemet var att bb lossnade förra vintern. Horribel mejlkonversation med wiggle supporten när jag försökte påtala att hålet var för stort o ramen för bb. "löst det" genom att köpa bb infinites 1-piece bb . Men således dålig konstruktion i ramen för bb på just mitt ex iaf.

Bra , man vänjer sig fort med det varierande underlaget ?.
Fick möte med vaktavlösningen på skeppsbron vid omläggningen precis där vid planket , jag såg inte dem ,de inte mig (de hade varken lyse eller reflex jag har både och ) jag tappade farten å dem takten… ?
Trevlig helg! Lite för sent!

Senast ändrad:
Vänster sti handtag klarar inte att släppa vajern i nuvvarande kyla, 23 grader. Klicket uteblir och kedjan ligger kvar på stora, inne i värmen funkar det igen. Vad kan jag göra? Hjälper det att spreja med 5.56 månntro?

Vänster sti handtag klarar inte att släppa vajern i nuvvarande kyla, 23 grader. Klicket uteblir och kedjan ligger kvar på stora, inne i värmen funkar det igen. Vad kan jag göra? Hjälper det att spreja med 5.56 månntro?
För mig var det vajern som fryste, det skedde dock vid ett par minusgrader.

5 - 56 kan fungera som fullösning och snabbfix. Det är dock inget långsiktigt smörjmedel.

Hade liknande problem på mina gamla 105-reglage (5800) för ett par år sedan. Har för mig att jag körde med generöst med kedjeolja för att rengöra och smörja upp dom igen. Har funkat rätt bra sen dess, men är lite lynniga igen nu.

Huja. Otroligt trögt idag pga kylan. Välplogade och sopade vägar, men ändå tog det 1h20min in till kontoret. Normalt brukar vara kring 1h10min vintertid. Mer och mer cyklister när man närmar sig huvudstaden. Kul.
Ska bli intressant å se om dagens -22 vid start är +2 imorgon.

Har inte pendlat något sedan strax före jul och bara kört Zwift senaste träningspassen. Ser ut som att det ska bli mindre kallt i morgon i Stockholm, och väldigt mycket varmare till onsdag. Så jag kanske missade alla chanser nu att få cykla i extremkylan som varit

Årets första pendling, vackert och lite kalla kinderna. Var rädd att jag skulle missa fina morgonpendlingen: sonen kam hem igen från skolan, fritids var stängd. Hittade på Skolplattformen att omsorgen skulle finnas annanstans och man behövde återkomma, men inte til vem eller hur. Tur att sonen mindes att en kompis hade skickat sms med frågan om han vilde leka.

2024-01-08-09-38-45-735.jpg

Svalt minst sagt med - 12 grader vid start. Vis av förra köldknäppens mycket kalla händer så drog jag på mig både dubbla handskar och ett fleecelager innanför vindjackan. Funkade väl hyffsat efter 10 minuters uppvärmning. Värst var det för ansiktet i början.
Men det på gränsen för mig. Ser fram emot nollgradigt i morgon.

-12 vid avfärd men eftersom jag bara skulle in till city så hann jag inte ens börja frysa, måste blivit lite härdad efter förra veckan (jag är stockholmare och avundas inte er som cyklar där det är tre gånger så kallt) , lyfter på hatten av respekt ???

första rundan sen innan snön.
bakbromsen frös efter 100m, ridå!

där och då bestämde jag mig att sora ska bli rival xplr axs, lite lyxigt med pendlingen utgör merparten av min cykling så lite kul måste man få ha, kanske ...

i övrigt glad att vara tillbaka på 2hjul ist för kommunala alternativet.

snart är våren här också.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp