Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
If they move, kill 'em all.
Verkar ha varit många hen därute i dag.Kantvind ?.
Det gick bra (för mig)till skeppsbron där jag blir omkörd av en elcyklist , hinner tänka att hen håller vågat hög fart i moddet och tyvärr mycket riktigt kör omkull när hen ska upp tillbaka på cykelbanan från bussfilen , hen glider omkull men i som sagt ganska hög fart daskar i asfalten med en rejält duns ! Hen ligger still när jag kommer fram och har väldigt ont i sidan höften typ och lite i huvudet men hen ligger så gott som i framstupa sioläge , frågar om jag ska ringa en sjukvagn men hen säger nej, en grupp med joggare kommer ifatt och hjälper till med att plocka upp cykel och handväskor som flög av , vi hjälper hen upp och hen säger att det är okej så vi säger åt hen att ta det försiktigt resten av vägen till jobbet.
Hoppas att hen var okej.!
Jag blev iallafall lite sen till jobbet men man kan inte bara dra förbi utan att kolla läget .
Ta det försiktigt därute
Mange
Nej ingen ironi men det är väl så man ska beskriva någon utan att någon ska känna sig utpekad.Verkar ha varit många hen därute i dag.
(Eller var det nån ironi med som jag missade?)
Ismodd, det värsta av det värsta.Hoppas att det hinner smälta undan så mycket som möjligt innan det fryser på nästa vecka.
Kan bli intressant annars.
Stannande för övrigt på dagens hempendling och assisterade en bilist som hade blivit inskottad i sin parkeringsficka. Fick ett "Tack" och det är ju en bra start på fredagskvällen
Trevlig helg!
Börjar jobba på måndag efter ledighet... Trevlig helg!Medvind hemåt å fredag på det !
Trevlig helg!
Jag och mina revben instämmer att det varit mer utmanande i år. Jag har en ny trainer sedan nåt år tillbaka. Har stått oanvänd. Men nu äntligen inser jag vad en trainer är bra till. Fantastisk rehab. Krånglar jag mig väl upp i sadeln kan jag hoja i stort sett obesvärat. Så länge jag sitter. Faktiskt underbar känsla. Kör appen Rouvy med en surflatta som sitter fast med häftmassa på styre/stam. Fin tröst ändå!Halvkonstig pendling idag. Plogat, inte plogat. Halt, inte halt. 2cm nysnö på halvfrusen betongmodd á la "I kill you", sopsaltat med tandborste...
Bara jag som tycker förhållanden denna vinter varit mera utmanande än ifjol?
Nästan varje dag 5-10min långsammare än ifjol.
Lite segt idag. De gång och cykelbanor som var sopsaltade sen innan var inte så farliga, där var det bara lite extra snö, men övriga sträckor var svårcyklade, ganska djup och lös snö som var svåra att inte slira i. blåsigt också.
Jag tycker det rätt konsekvent varit sämre sopsaltat än förra året. Sthlm Västerort. Dock tydligt vart gränserna går mellan entreprenörer längs vägen…Jag och mina revben instämmer att det varit mer utmanande i år. Jag har en ny trainer sedan nåt år tillbaka. Har stått oanvänd. Men nu äntligen inser jag vad en trainer är bra till. Fantastisk rehab. Krånglar jag mig väl upp i sadeln kan jag hoja i stort sett obesvärat. Så länge jag sitter. Faktiskt underbar känsla. Kör appen Rouvy med en surflatta som sitter fast med häftmassa på styre/stam. Fin tröst ändå!
Det är samma lika i söder , språkade lite med en cyklist längs skeppsbron och götgatsbacken och hen uttryckte oxå att det är sämre röjt fast det är många fler som cyklar….Jag tycker det rätt konsekvent varit sämre sopsaltat än förra året. Sthlm Västerort. Dock tydligt vart gränserna går mellan entreprenörer längs vägen…
Jag tycker det rätt konsekvent varit sämre sopsaltat än förra året. Sthlm Västerort. Dock tydligt vart gränserna går mellan entreprenörer längs vägen…
Är det Nacka som är undantaget? Jag tycker att de stora stråken (framförallt längs Värmdövägen) har varit riktigt välskötta i vinter.Det är samma lika i söder , språkade lite med en cyklist längs skeppsbron och götgatsbacken och hen uttryckte oxå att det är sämre röjt fast det är många fler som cyklar….
Hade iallafall sned medvind hemåt så det gick
okej?