Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Motvind (antar jag, för fan vad det blåste...).

Jag var också en dålig cyklist som brände förbi en tre-fyra (tomma) rödljus i stan. Brukar hålla mig men idag hade jag en djävul i mig som lurade mig att köra på ändå.

MTB till jobbet, vilken LYX!

1711443828534.png

Cyklade fram och tillbaka första gången i år på grund av lathet, 2 mil enkelväg. Jag var rejält jävla mör i benen så det märks att "vintern" varit väldigt dålig träningsmässigt då det i höstas var utan större problem. Men snart är man väl tillbaka på banan så att säga.
Föredömligt lite folk ute och går och cyklar så relativt enkelt trots att jag kör igenom precis hela Stockholm.

Cyklade fram och tillbaka första gången i år på grund av lathet, 2 mil enkelväg. Jag var rejält jävla mör i benen så det märks att "vintern" varit väldigt dålig träningsmässigt då det i höstas var utan större problem. Men snart är man väl tillbaka på banan så att säga.
Föredömligt lite folk ute och går och cyklar så relativt enkelt trots att jag kör igenom precis hela Stockholm.
Ganska många är väldigt väderkänsliga, andelen Vikinga DNA som finns kvar i oss är nog på sin höjd någon promille. ? Jag har i och för sig inget bevis för att Vikingarna älskade klimatet här heller. :unsure:

Ibland får jag intrycket av att många väljer att bo i Sverige trots att de hatar klimatet under stora delar av året, egentligen lite tragikomiskt kan jag tycka (jag menar, risken finns ju att vi bara har ett st liv/var). Det finns ju kläder samt skor menar jag samt dubbdäck som vi alla älskar.

Senast ändrad:
Tog Regeringsgatan ut ur stan fick en Polo bakom mig som inte tyckte 33km/h räckte på 30 sträcka och börja tuta och betedde sig. Jag i min tur betedde mig inte bättre och viftade med mittfingret. Såhär i efterhand ganska onödigt men just då med mitt lätt sydeuropeiska temperament så kändes det helt rätt. I övrigt en lite blöt men trevlig pendling över grusvägarna genom Ursvik och Järvafältet hem.

Tog Regeringsgatan ut ur stan fick en Polo bakom mig som inte tyckte 33km/h räckte på 30 sträcka och börja tuta och betedde sig. Jag i min tur betedde mig inte bättre och viftade med mittfingret. Såhär i efterhand ganska onödigt men just då med mitt lätt sydeuropeiska temperament så kändes det helt rätt. I övrigt en lite blöt men trevlig pendling över grusvägarna genom Ursvik och Järvafältet hem.
När bilister gör så brukar jag stanna och fråga vad de vill. Då brukar de bli nu surare. :)

Vilka grusvägar kör du genom Ursvik och Järvafältet?

Vem av er var detta då? Ser framför mig ett rykande inferno vid skanstull med förvridna plåtbitar, smällande gastuber och döda bilister. Likt en fågel Fenix stiger cyklisten upp ur askan, borstar nonchalant av sig dammet, tänder en cigg och rullar vidare mot jobbet.

IMG_1602.jpeg

Vem av er var detta då? Ser framför mig ett rykande inferno vid skanstull med förvridna plåtbitar, smällande gastuber och döda bilister. Likt en fågel Fenix stiger cyklisten upp ur askan, borstar nonchalant av sig dammet, tänder en cigg och rullar vidare mot jobbet.

Visa bilaga 688658
Den cyklisten, vem det än må vara, bör asap gå raka vägen till Pressbyrån och köpa en trisslott!

Hej kära p(z)endlare.
Har lurkat här ett tag och fått många goa skratt av era dagliga äventyr och misärrapporter :)
jag pendlar på min Griz(l) i utkanterna av Göteborgsområdet, och måste säga att det verkar vara ganska lågt rapporterande från just GOT, vart är ni? Jag ser ju er varje morgon och eftermiddag :)

Eftersatt underhåll uppenbarade sig imorse när jag backade ut cykeln och kedjan var stelopererad.
Fick massera igång den med lite mycket lätt trampande en liten bit innan den återfick sin spänst. Lite som min rygg faktiskt. I feel you chain, I feel you.

Skön pendling med måttlig motvind. Många medcyklister och få motsycklister gav tillfälle att ta positioner men det straffade sig med helt döda ben på Västerbron.
I-landsmisärens prick över i:et var att jag glömt starta Strava. Men vill nog ändå kalla det för zendling (tack Ricarus för det ordet).

Visa bilaga 688658
Gör tummen för att cyklisten verkade klara sig , annars ?

På vägen till jobb spanade jag en mtb som var helt tejpad (hela ramen) med hockeytejp. Gissar på stulen Stumpjumper snarare än någon som var väldigt rädd om lacken.

Motvind på vägen hem.

Hej kära p(z)endlare.
Har lurkat här ett tag och fått många goa skratt av era dagliga äventyr och misärrapporter :)
jag pendlar på min Griz(l) i utkanterna av Göteborgsområdet, och måste säga att det verkar vara ganska lågt rapporterande från just GOT, vart är ni? Jag ser ju er varje morgon och eftermiddag :)
Kul! Här är en. Försöker hålla fanan uppe något så när. Men som du säger är det magert med GOTare i denna tråd, men många ute på vägarna ?

Igår, 16.30 kom jag på att dottern börjar sin gympa och vi ska få skjuts kl 17.05. Det tar i vanliga fall 40 min för mig att cykla.

Fick helt enkelt ta i på riktigt för en gång skull…

Gick toppen! Hann in, byta kläder och sen springa ut med dottern… ?

Tog cykelkärran idag, känns onödig att cykla förbi systemet, komma hem och sen ta bilen för att åka tillbaks och handla. Annars väldigt få cyklister där jag cyklar, nästan fler som var ute och joggade.
Kanske inte är så dumt det här med en cykelkärra ändå. :unsure: Jag får bilder framför mig nu med en cykelkärra fylld av sprit inför påsken. Själv brukar jag trycka ner en flaska i ryggan men en cykelkärra möjliggör avsevärt större last, praktiskt.

Senast ändrad:
Summering av veckan, kantvind kantvind kantvind kantvind tog en lång omväg hem idag , cyklade ut mot Tyresö å vände och då fick jag medvind hemåt, tjoho ?….
(Det får inte rulla för lätt det blev komfortcykeln)

IMG_0313.jpeg

Senast ändrad:
Jag kommer säkert bli omnämnd som "en jävla cyklist" vid ett eller två middagsbord idag, men jag skickar ändå ett tack till bilisten som följde trafikreglerna och stannade för att släppa fram mig. Hoppas det löser sig med försäkringsbolaget och att bilisten bakom lärt sig att vara lite mer uppmärksam i trafiken.

Solen rakt i nian på en del av pendlingen imorse. Underbart!
Tråkigt nog ställs uret om i helgen, så det var mysigt en liten stund i alla fall☀️?

Kände mig sviken av min cykel i morse. Jag har lagt ner en massa tid och vaselin på att få sommardäcken att sitta rätt på fälgen och så var bakdäcket tomt på luft när jag skulle njuta av perfekt påsatta och pumpade däck på väg till jobbet.

i tokholm påtagliga vindar från norr idag. kl 10 är det sagt att det trots de nordliga vindarna anländer ett kompakt snöslaskområde söderifrån.

kan nog bli en och annan rapport om misär❄️

förslag lämna sommarcykeln hemma och förbereda med lämplig klädsel:)

Tillbaka
Topp