Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
och när man ser att det snöar igenDen där känslan när man äntligen bytt från 240 dubb i vardera däck, till släta och hårt pumpade sommarsulor.![]()
Ganska många är väldigt väderkänsliga, andelen Vikinga DNA som finns kvar i oss är nog på sin höjd någon promille. ? Jag har i och för sig inget bevis för att Vikingarna älskade klimatet här heller.Cyklade fram och tillbaka första gången i år på grund av lathet, 2 mil enkelväg. Jag var rejält jävla mör i benen så det märks att "vintern" varit väldigt dålig träningsmässigt då det i höstas var utan större problem. Men snart är man väl tillbaka på banan så att säga.
Föredömligt lite folk ute och går och cyklar så relativt enkelt trots att jag kör igenom precis hela Stockholm.
När bilister gör så brukar jag stanna och fråga vad de vill. Då brukar de bli nu surare. :)Tog Regeringsgatan ut ur stan fick en Polo bakom mig som inte tyckte 33km/h räckte på 30 sträcka och börja tuta och betedde sig. Jag i min tur betedde mig inte bättre och viftade med mittfingret. Såhär i efterhand ganska onödigt men just då med mitt lätt sydeuropeiska temperament så kändes det helt rätt. I övrigt en lite blöt men trevlig pendling över grusvägarna genom Ursvik och Järvafältet hem.
Vilka grusvägar kör du genom Ursvik och Järvafältet?Tog Regeringsgatan ut ur stan fick en Polo bakom mig som inte tyckte 33km/h räckte på 30 sträcka och börja tuta och betedde sig. Jag i min tur betedde mig inte bättre och viftade med mittfingret. Såhär i efterhand ganska onödigt men just då med mitt lätt sydeuropeiska temperament så kändes det helt rätt. I övrigt en lite blöt men trevlig pendling över grusvägarna genom Ursvik och Järvafältet hem.
Haha ja det hade varit vettigt. Jag är ganska lätt att hetsa upp dock men brukar lugna mig fort…När bilister gör så brukar jag stanna och fråga vad de vill. Då brukar de bli nu surare. :)
Kör gamla kollonvägen, krutbanan från Järvakrog sen baksidan av Ärvinge så kan man följa grusvägarna nästan fram till Akalla och över vid crossbanan till Järvafältet.Vilka grusvägar kör du genom Ursvik och Järvafältet?
Den cyklisten, vem det än må vara, bör asap gå raka vägen till Pressbyrån och köpa en trisslott!Vem av er var detta då? Ser framför mig ett rykande inferno vid skanstull med förvridna plåtbitar, smällande gastuber och döda bilister. Likt en fågel Fenix stiger cyklisten upp ur askan, borstar nonchalant av sig dammet, tänder en cigg och rullar vidare mot jobbet.
Visa bilaga 688658
Gör tummen för att cyklisten verkade klara sig , annars ?Vem av er var detta då? Ser framför mig ett rykande inferno vid skanstull med förvridna plåtbitar, smällande gastuber och döda bilister. Likt en fågel Fenix stiger cyklisten upp ur askan, borstar nonchalant av sig dammet, tänder en cigg och rullar vidare mot jobbet.
Visa bilaga 688658
Håller med!och när man ser att det snöar igen
Kul! Här är en. Försöker hålla fanan uppe något så när. Men som du säger är det magert med GOTare i denna tråd, men många ute på vägarna ?Hej kära p(z)endlare.
Har lurkat här ett tag och fått många goa skratt av era dagliga äventyr och misärrapporter :)
jag pendlar på min Griz(l) i utkanterna av Göteborgsområdet, och måste säga att det verkar vara ganska lågt rapporterande från just GOT, vart är ni? Jag ser ju er varje morgon och eftermiddag :)
Kanske inte är så dumt det här med en cykelkärra ändå.Tog cykelkärran idag, känns onödig att cykla förbi systemet, komma hem och sen ta bilen för att åka tillbaks och handla. Annars väldigt få cyklister där jag cyklar, nästan fler som var ute och joggade.
Pundare som försökt köra ihjäl nån. Läskigt att hamna emellan. https://sverigesradio.se/artikel/cyklist-pakord-pa-gotgatan-raddningsarbete-pagarGör tummen för att cyklisten verkade klara sig , annars ?