Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag stannar alltid vid rött men efter att att ha läst tråden Cykelolycka ? så verkar vi(cyklister) vara rättslösa ändå så man kanske ska börja cykla mot rött…..Ingen medvind alls, kanske hem? Fascinerande hur många cyklister även de som pendlar ofta som fullkomligen skiter i rödljusen. Surgubbe såhär på måndagen....
Lite otur med korsande trafik, motvind, dagisgrupper, hundrastare och lallare så är man snart där. Inget att hänga med huvudet för!Snittfart 26 i morse. Med åren blir man bättre på en hel del saker, bland annat på att cykla saktare!
Fin morgonpendling, skärmar och regnjacka känns som givet och CX-däck ger extra motion. Mina bromsar låter som en spårvagn, det har sina fördelar på GC-banor. Så det blir att renovera kolvarna alternativt byta ut bromsok, efter 8 år så kanske det är dax.
Vissa dagar lämnar cyklisten cykelfältet och rör sig på gatorna som en vanlig bilist.Vill tacka bilisten som stod för högersväng efter huvudstabron och väntade in mig som kom flygande på cykelbanan trots att bilisterna bakom som inte hade ögonen med sig tutade på honom :)
Man får inte glömma Cycling. Enda stället jag hittade nya packningar till Rennkompressorn för några år sedan.Igår svängde jag för Cycling och köpte mig ett par hard to get -bromsbelägg. Trevlig butik som jag näst glömt bort eftersom jag inte pendlar förbi den längre.
Fyra-fem andra butiker hade inga hemma, alt svarade inte, alt samtalet bröts
I övrigt kan jag rapportera att pendlarstråket över Västberga är klart sen ett tag och sparar mig minst en minut,halleluja, men framför allt slipper jag Årstaberg.
När jag ändå håller på, så kan jag berätta att jag monterade på nämnda belägg, nya pedaler, wireless blips, däck med gukka i, ny kassett, ny kedja på inte-pendlarcykeln, utan att något exploderat. Än.
Bra idé. Jag har en bromsskiva som är typ i Dresden nånstans nu. Verkar ju lättare att cykla in till stan i stället.Igår svängde jag för Cycling och köpte mig ett par hard to get -bromsbelägg. Trevlig butik som jag näst glömt bort eftersom jag inte pendlar förbi den längre.
Jo då, han är kvar.Är Rikard kvar? Uthållig som få isf! :)
Word!Man får inte glömma Cycling.
Hyfsat vanligt beteende.Skulle passera barkarby busshållplats på väg in, ligger bakom en buss som inte går att köra om när en vit hantverksbuss bakom tutar, jag kör åt sidan och pekar på bussen och tittar menade att varför tuta?
Då köra han upp brevid och pekar mot gc och skriker något som liknar att jag måste använda den.
Jag säger att jag inte behöver använda gc alls och lägger mig mellan buss och snubben igen, detta på en sträcka som är kanske 300m där det inte går att fortsätta någonstans med bil, det är olika parkeringsplatser eller in på torget, så det kommer gå ännu långsammare för honom, förstår verkligen inte folks problem med var jag cyklar och viljan att rätta mig till vad hen tycker är bäst,
Bland det absolut värsta jag vet är när en mötande cyklist eller "fordon" (tex någon typ av elfordon) våldsamt slänger ut armen/handen framför ens ansikte och skriker något för att antingen demonstrera att de tycker något är fel eller ibland bara för att fjanta sig.
I går hände det, en mötande fjant på elspark som väl tyckte att jag flåscyklade. Det var verkligen precis noll problem, vi höll var sin fil, ingen i par men tror han försökte vara rolig, någon typ av mindervärdeskomplex.
Ja, igår hade jag faktiskt lite bråttom hem. Nästa gång detta händer har jag förhoppningsvis inte så bråttom så att jag kan vända, cykla ikapp fjanten i fråga och skälla ut honom efter noter (ja, det skulle kännas jättebra).
Att skrämma upp mötande trafik genom att antingen fjanta/larva sig eller skrika och flaxa med armen/handen framför ansiktet på mötande är ett jäkla otyg, det handlar framförallt om säkerhet. Visst, inget vanligt direkt men kanske 2-3 ggr under ca 4 års pendling och några tusen mil.
Blött, med åska och blixt på toppen.
[...]
I övrigt kan jag rapportera att pendlarstråket över Västberga är klart sen ett tag och sparar mig minst en minut,halleluja, men framför allt slipper jag Årstaberg.
[...]