Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det där med skogslampa och smidigt placerad av/på-knapp jag tänkt på mer än en gång...Lite dimmigt men lite motvind och skönt tempo med lite folk på cykelbanorna. Bara liiite störigt med alla som har sin lampor riktade för högt och bländar de som de möter. Funderar på om man ska köpa en lampa för enduroåkning och sätta på hjälmen sen på/av-knapp på styret så kan man "blända" tillbaka när man möts. Annars bra pendling :)
Folk kommer ändå inte fatta. (Men jag stödjer idén 100%)Det där med skogslampa och smidigt placerad av/på-knapp jag tänkt på mer än en gång...
Perfekt med cykel bara att köra om på sidan :)Blä, ny-grusade skogsvägar, jobbigt. Sen hamnade jag i en bilkö :-)
Visa bilaga 736900
Dags att skaffa glasögon? Låter oroväckandeOk, höll på att svänga vänster framför mötande cyklist. Han var helt svartklädd, är det en ursäkt? Sent på morgonen så fullt dagsljus... När kommer halvljuslagen för cyklar?
Ja, inte fel tänkt. Dags att anpassa tempot till förmågan tror jag.Dags att skaffa glasögon? Låter oroväckande
Köra med draghund i trafiken verkar inte speciellt ansvarsfullt. Avslås å det bestämdaste.kommer ilande med draghund i halkan, då vill jag ha ansvarsbefrielse när det smäller av i skeletten.
Du menar väl avrådes. Det var väl ändå inte frågan om ett äskande?Köra med draghund i trafiken verkar inte speciellt ansvarsfullt. Avslås å det bestämdaste.
Kan bara hålla med. Toppenpendling i Stockholm nu.Börjar bli lugnt nu. Kanske bästa tiden. Tort och snabbt.
Kan bara hålla med båda ovanståendeKan bara hålla med. Toppenpendling i Stockholm nu.
Ser ut att hålla i sig ett par veckor till!Kan bara hålla med. Toppenpendling i Stockholm nu.
Draghundsföraren begärde ansvarsfrihet för sin framfart, vilket avslogs.Du menar väl avrådes. Det var väl ändå inte frågan om ett äskande?
;p
Oki då var det ett äskande alltså. Man hänger knappt med här!Draghundsföraren begärde ansvarsfrihet för sin framfart, vilket avslogs.
Detta har ju dryftats tidigare i tråden med spretande syn på fenomenet. Jag personligen gillar inte hjulsugare då det ofta rör sig om folk som är kanske inte vansinnigt vassa på cykelkontroll. Senast för två veckor sedan fick jag ett släp om 3 herrar i 50 års ålder efter mig på Brommarakan. Vid ett tillfälle slängde jag en ogillande blick bakåt då tittar även herre nr 2 bakåt. Fäller både sig själv och herre nr 3. Jag har också gått i backen några gånger tack vare efterföljare som har dålig koll eller suboptimal bromsteknik. Brukar försöka markera att jag är inte ok med att någon okänd som flåsar ut lungorna och tittar på min rumpa ligger på hjulet.Jag är icke sällan draghjälp för cyklister söderut i Stockholm men vad säger etiketten om detta? Själv ligger jag bara lagom långt bakom elcyklar i uppförsbackar.
Jag kör med varselväst. Det inbillar jag mig att det gör bilisterna bättre förvarnade och vänligt inställda.Dristade mig till att ta landsvägen efter mörkrets inbrott.... trots dubbla lampor både fram och bak kände jag mig både osynlig och blind... Glad att jag kom hem med livet i behåll. I övrigt härlig pendling fortfarandeVisa bilaga 737021