Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mmmm, rubbat med medvind i morse, inte så mycket på eftermiddagen. Blev synnerligen kränkt ett par gånger också :/Grym medvind imorse , i gamla arlabacken kändes det som slätåkning fast det är uppför , Götgatan bjöd bitvis på bra medflås oxå(beroende på hur vinden studsade mellan husen) på hemvägen tyckte jag inte att det var så farligt trots sned motvind så jag tog en kortare omväg för att få lite medvind i sista backen ändå.![]()
Motsatsen, mötte en kille på cykel i vanliga shorts. "There´s always that one guy"...Väst och armvärmare räckte idag.
Mötte flera med dunjackor och mössor. Bör ha blivit väääldigt varmt för dem.
Klart att du ska ringa. Jag vet flera som ringt efter att ha lyckats fånga upp reg nummer eller firmabil, tror det är bra. Du kan ju potentiellt rädda livet på någon annan, att de lugnar sig något nästa gång, man vet aldrig.Monstermotvind i morse! Sega ben efter både gym och kampsport igår! Men härligt ändå!
Frun blev nästan påkörd av en firmabil som svängde höger rakt över cykelbanan - förstås utan blinkers! Detta trots bra lampor på cykeln och reflexväst på frun! Överväger att leka Karen och ringa firman!
Ja, vad ska man säga, Stockholmsvinter innebär rejäla omkast i temperaturer sedan gammalt, dock var det väl rekordvarmt på vissa ställen i Sverige i går. Från ca -7 till -8 på fredagen till rekordvarmt på måndag.Motsatsen, mötte en kille på cykel i vanliga shorts. "There´s always that one guy"...
Man kan åtminstone må lite bättre nu när man kör om folk som saknar dubb.Ja, vad ska man säga, Stockholmsvinter innebär rejäla omkast i temperaturer sedan gammalt, dock var det väl rekordvarmt på vissa ställen i Sverige i går. Från ca -7 till -8 på fredagen till rekordvarmt på måndag.![]()
Såg två med korta cykelbyxor i morse.
Man blir lite psykad ändå, känns helt galet med dubb nu men jag är ju så himla lat och det är alltid skönt att vara beredd på nästa blixtsnabba väderomslag även om det går att hålla koll på prognoser för att förutspå det hela hyfsat.
Ja, jag cyklar som en jäkla furie just nu med mina dubb men det tar lite extra på krafterna...Man kan åtminstone må lite bättre nu när man kör om folk som saknar dubb.
Monstermotvind i morse! Sega ben efter både gym och kampsport igår! Men härligt ändå!
Frun blev nästan påkörd av en firmabil som svängde höger rakt över cykelbanan - förstås utan blinkers! Detta trots bra lampor på cykeln och reflexväst på frun! Överväger att leka Karen och ringa firman!
Stabil pendling hem med dubb fram. Dock en stor grushög vid tunneln under järnvägen vid Welcome hotel i Barkarby.![]()
Ni som pendlar lite mer på landsbygden, tycker ni som jag att bilisterna är dåliga på att blända av?
Tycker jag blir bländad av helljus i massor nu på sistone.
Ja, det sitter bra lampor på min cykel. Ja, det sitter en massa reflexer också. Även en del reflexer på kläderna och hjälmen.
Idag så mötte jag en som struntade helt i att blända av.
En del kanske går att förklara med att helljusautomatiken kanske inte reagerar så raskt på ett cykellyse. Inte vet jag.
Kanske bara folket här som är mörkrädd helt enkelt,Jag tycker generellt att bilisterna på min pendlingssträcka brukar vara duktiga på att blända av. När jag märker att de inte gör det vinkar jag oftast upp min framlampa mot dem lite hastigt ett par gånger för att markera att gärna får blända av, det funkar nästan alltid.
Kom helt klart direkt från en fest på KSSS.Såg en av de märkligaste cyklisterna i morse. Smala slicks, SPD-pedaler och inte ett enda lyse eller någon reflex någonstans. Sen klädd i jeans, huvtröja och seglarskor! Han hade iaf hjälm. Undrar lite vad historien bakom är.
Eller en övervintrad södermalmshipster...Kom helt klart direkt från en fest på KSSS.